Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#73208
Ik kan kopvlees en hart van de rund kopen voor 2,50 per kilo. Is dat een normale prijs? Want ik heb namelijk geen idee. En vuile pens voor 5 euro en dan heb ik ongeveer 10 kilo! Het lijkt mij persoonlijk wel een redelijke prijs ??? Ik hoop dat iemand van jullie mij dat kan vertellen. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#73209
Is redelijk. Ik ken duurdere en goedkopere adressen.
Wel even weten of het kopvlees ook echt kopvlees is of dat het alleen maar kimmels met een ienepienie randje vlees is. Het eerste mag wat kosten, het tweede niet.
Door Ollie
#73211
Angelique schreef: Is redelijk. Ik ken duurdere en goedkopere adressen.
Wel even weten of het kopvlees ook echt kopvlees is of dat het alleen maar kimmels met een ienepienie randje vlees is. Het eerste mag wat kosten, het tweede niet.
???Kimmels wat zijn dat? ??? Heb ik nog nooit van gehoord! ;D
Door Ollie
#73231
Ik heb de slager nog even gebeld en hij vertelde me dat het wel echt kopvlees is! Dus dan is dat duidelijk. :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#73343
Ollie schreef: Ik heb de slager nog even gebeld en hij vertelde me dat het wel echt kopvlees is! Dus dan is dat duidelijk. :P
Als je goed kopvlees hebt dan heb je een lap vlees van circa 4 á 5 cm. dik. Hoofdzakelijk spiervlees met aan één kant een wit vetlaagje en op de vetlaagje zitten uitsteekseltjes. Die uitsteekseltjes (zie inzet) noemt men kimmels en die bevatten verhoudingsgewijs weinig voedingswaarde.
Zie afbeelding, dit is al wel versneden. Deze kwaliteit mag 2,50 kosten ;D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Angelique op do 01 apr 2004, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#73433
Angelique schreef:

Als je goed kopvlees hebt dan heb je een lap vlees van circa 4 á 5 cm. dik. Hoofdzakelijk spiervlees met aan één kant een wit vetlaagje en op de vetlaagje zitten uitsteekseltjes. Die uitsteekseltjes (zie inzet) noemt men kimmels en die bevatten verhoudingsgewijs weinig voedingswaarde.
Zie afbeelding, dit is al wel versneden. Deze kwaliteit mag 2,50 kosten ;D

Afbeelding
Oke bedankt Angelique voor je antwoorden, en uitleg! ;D
Door Charlotte
#73942
Ik geef ook, af en toe, wel eens kopvlees maar dan zitten de haren er nog aan. Ze vinden het overigens heerlijk en de haren worden netjes uitgepoept.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#73967
Charlotte schreef: Ik geef ook, af en toe, wel eens kopvlees maar dan zitten de haren er nog aan. Ze vinden het overigens heerlijk en de haren worden netjes uitgepoept.
Ik had laatst ook kopvlees met nog behaarde gedeeltes eraan,ook netjes opgegeten hier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door