Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ordell
#73549
Vroeger toen ik nog brokken voerde had ik eerlijk gezegd nooit klachten met mijn honden. Ik ben jaren geleden overgestapt omdat vers vlees logischerwijs veel gezonder is voor een carnivoor, daar hoef je geen biologie voor gestudeerd te hebben. Later ben ik het wel als een wondermiddel gaan beschouwen want mijn hond heeft een aanzienlijk betere gezondheid dan mijn vorige honden, zelfs zodanig dat het er wel eens naar uit zou kunnen zien dat dit de oudste nog werkende diensthond gaat worden (afkloppen).
Door SHIVA
#73707
Ik ben met vers vlees begonnen
niet omdat mijn honden iets mankeerde,
maar omdat voornamelijk shiva een lastige eter is met name brokken
met het voeren van vers vlees eet hij met plezier daardoor ook een blijere hond
de vacht is er op vooruit gegaan
ze hebben haast geen vuile ogen meer en zeer zeker geen last van de oortjes
dat is bij de flatc. nog wel eens een probleem
of mijn honden ouder worden met het versvlees of op de brokken
ja daar kan ik geen antwoord op geven
als het hun tijd is dan gaan ze
dat is een wet waar niemand aan kan ontkomen
maar wat ik nu zie bij mijn honden zag ik voorheen niet
en dat is dat ze blijer zijn zeker rond het etens tijd
en dat vind ik heel veel waard
gr shiva
Laatst gewijzigd door SHIVA op do 01 apr 2004, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#73715
De brokken gingen vroeger hier brokje voor brokje :-\ naar binnen.En het liefste liggend want dan kon hij het helemaal op zijn gemak doen.Bakje met de brokjes werd dan eerst van het bankje af gepakt ;D
Nu als je en brokje voor zijn snuit houdt draait hij zijn hoofd om en loopt weg.
Alleen in de Activity bal kan het hem nog boeien ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 01 apr 2004, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#73727
Door het internet heb ik het rauwvoeren leren kennen, en ook de fokker van mijn hond(en) :D geeft al jaren vers aan haar honden.
Als ik 15 jaar geleden geweten had dat dit bestond dan hadden mijn dobers ook gebarfd, zeker weten.
Mijn teefje heeft heel haar leven een slechte huid gehad en zo erg veel jeuk, dat ik er dikwijls zelf niet goed van werd omdat het zo erg was.Hele flessen zalf heb ik gesmeerd en af en toe een cortisone kuurtje dat hielp dan een week of zes.Nu denk ik vaak " wat als ik haar toen ook rauw gegeven had?" Maar ja, dat zijn vijgen na Pasen ;D
Maar mijn reu daarentegen heeft nooit geen gezondheidsproblemen gehad en ze hebben altijd dezelfde brokken :'( gegeten.
Maar ik weet nu gelukkig dat het ook anders kan :D mede dankzij de fokker en jullie :-*
Door jolly64
#73847
Mijn hond is over gegaan op vers omdat hij de brokken van de DA niet luste :-X
Ik ben bij clubs.nl geadviseerd om lid te worden van barfplaats
Sinsdien eet hij weer lekker en heeft nooit genoeg
Hij was 6 maanden oud toen hij ziek werd
Dus hij heeft hopelijk nog een lang gezond leven voor zich met lekker vers vlees :-*
Als ik zijn bakje pakt kan hij niet wachten ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#73966
Ordell schreef: Vroeger toen ik nog brokken voerde had ik eerlijk gezegd nooit klachten met mijn honden. Ik ben jaren geleden overgestapt omdat vers vlees logischerwijs veel gezonder is voor een carnivoor, daar hoef je geen biologie voor gestudeerd te hebben. Later ben ik het wel als een wondermiddel gaan beschouwen want mijn hond heeft een aanzienlijk betere gezondheid dan mijn vorige honden, zelfs zodanig dat het er wel eens naar uit zou kunnen zien dat dit de oudste nog werkende diensthond gaat worden (afkloppen).
Ik klop met je mee :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door