Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#738509
Als beloning gebruik ik veel gedroogde runderlong die ik in hele kleine stukjes knip. Nou vroeg ik mij af, je ziet in de winkels meestal gedroogde long van het varken. Zit er echt een verschil in, omdat het van het varken is lijkt het mij niet zo goed te geven maar misschien maakt dat qua gedroogde longen ook wel niets uit?! ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#738524
Varken geeft gewoon snel jeuk, dus IK zie zeker het verschil tussen rund/schaaplong of varkenslong als traktatie.

Van varken blijft in NL natuurlijk heel veel over waar niks mee gedaan wordt, de petfoodindustrie biedt dan altijd wel weer uitkomst maar dat wil niet zeggend at dat spul dan ook allemaal even gezond is. Het is gewoon een kwestie van afvalverwerking en in dit geval ook nog met een hele hoge opbrengst.
Door Yvonne K
#738611
Hoi,
Ik had vanmiddag ook zo´n zak in mijn hand bij de dierenwinkel.  Heb het niet gekocht omdat het van varken is, maar ik wist niet dat het ook jeuk kan veroorzaken.
Goed om te weten, nou zal ik het nooit kopen want Saban heeft al last van jeuk en hij moet er niet meer bij krijgen...
En Jojo, waar koop jij die longen van rund? Of maak jij het zelf?
Door Jojo
#738653
Yvonne K schreef:
En Jojo, waar koop jij die longen van rund? Of maak jij het zelf?
Ik koop dat altijd bij mijn carnibest verkooppunt ;) Carnibest heeft een heel assortiment natuurlijke snacks :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door