Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nemosh
#737337
Even een vraagje, inmiddels eet Nemosh redelijk.
Maar hij wil geen grote stukken vlees, pens en strot.
Ik moet ze nog steeds in kleine stukken snijden.
Hoe lang duurt het voordat ze zelf een bijv. hele lamspens in stukken trekken?
Ik had hem laatste een halve gegeven en hij vindt dat erg lekker en deed er van alles mee behalve opeten. Hetzelfde geld voor de lamsstrotjes.
Ik had begrepen dat het de bedoeling is dat ze nu eens gezellig gingen liggen kluiven en plukken.  Zeker nu het warmer wordt vind ik het niet zo smakelijk om overal onderdelen van dode beesten in de tuin te hebben.

Een andere vraag is worden de gedroogde en gemalen eierschalen wel opgenomen door het spijsverterings kanaal.
Heeft iemand daar een link van?
Alvast bedankt.
Door Eef+Stippels
#737493
Helaas kan ik je niet vertellen hoe lang het duurt voordat ze zelf vlees in stukken gaan trekken. Die van mij deden dat vanaf het begin automatisch.

Hier een stukje van  barfclub over gemalen eierschalen, die kun je dus gewoon geven (wordt wel opgenomen):
Gemalen eierschaalpoeder: Gemalen eierschalen kunnen gebruikt worden als Calcium bron. Je kunt deze gebruiken wanneer je maaltijden geeft zonder bot (bot blijft echter de favoriete Calcium bron) Een theelepel gemalen eierschaal poeder is voldoende om aan 500 gram vlees voldoende Calcium toe te voegen.  Eierschaalpoeder is gemakkelijk te maken: neem eierschalen van rouwe eieren. Was deze voorzichtig met koud water en laat ze goed drogen. Het beste gaat het malen met een ouderwets koffieboon maalmachientje!
Door Nemosh
#737546
Bedankt nu weet ik hoeveel ik moet toevoegen.

Vind het heel moeilijk om een goede maaltijd samen te stellen voor een hond die slecht eet.
volgens de rekenhulp zou Nemosh ongeveer op anderhalve kilo uitkomen maar ik ben al blij als hij 500 gr op een dag eet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#738031
Nemosh schreef: Even een vraagje, inmiddels eet Nemosh redelijk.
Maar hij wil geen grote stukken vlees, pens en strot.
Ik moet ze nog steeds in kleine stukken snijden.
Hoe lang duurt het voordat ze zelf een bijv. hele lamspens in stukken trekken?
Ik had hem laatste een halve gegeven en hij vindt dat erg lekker en deed er van alles mee behalve opeten. Hetzelfde geld voor de lamsstrotjes.
Ik had begrepen dat het de bedoeling is dat ze nu eens gezellig gingen liggen kluiven en plukken.  Zeker nu het warmer wordt vind ik het niet zo smakelijk om overal onderdelen van dode beesten in de tuin te hebben.

Een andere vraag is worden de gedroogde en gemalen eierschalen wel opgenomen door het spijsverterings kanaal.
Heeft iemand daar een link van?
Alvast bedankt.
Ik heb er hier ook eenjte die geen zin heeft om op een lap pens te gaan werken, zij heeft zoiets van...doe mij maar gewoon mijn eten in hapklare stukken en zoniet, dat doneert ze het met liefde aan één van de anderen.
Door mutsie
#738206
Ach, mijn twee meiden hebben er geen moeite mee.

Alleen het kereltje wil het gesneden hebben en dat doe ik dan ook.
Ik moet hem ook rustig apart zetten anders wordt het weggesnaaid.

Hij heeft liever een gebraden kippetje...

karin
Door Borke
#738717
Borke had ook geen zin om grote lappen pens, geitenvlees, lamsvlees etc. te eten.
Ik heb het altijd voor hem gesneden, maar in steeds grotere stukken en uiteindelijk niet meer.
Mogelijk doordat Sofi er nu ook is en zij niet zo tut met haar eten, eet Borke ook sneller.
Ik heb bij hem trouwens ook wel eens een lap gegeven en als hij die niet wilde eten, dan was die dag een zelfgekozen vastendag. Nou reken maar dat hij dan de volgende dag die lap wel wilde eten ;)
Door Nemosh
#740697
Nemosh begraaf zijn lap pens en haalt hem dan iedere dag even uit de grond en knabbelt er dan weer aan en dan gaat het hup de grond weer in.
Ik heb hem eens zijn gang laten gaan en na een dag of 5 was de lap op.
Nu weet ik niet of het slecht is als het zo lang in de grond zit maar je krijgt met mooier weer wel een boel vliegen in je tuin. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door