Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#735471
de vraag was of krokodillenribben hard zijn. Ik ben even op google geweest en lees in de gauwigheid dat de ribben niet echt een dragende functie hebben. Kan me dus voorstellen dat ze niet echt stevig zijn. Vooral ook omdat het gewicht van de krok door het water gedragen wordt. Maar probeer het gewoon. Dan weet je het. Of je gaat met je kniptang naar de Makro of waar je het ook vandaan haalt, en probeert het even uit. Ha ha.
ik wil echt niet weten waar mijn kipkarkassen vandaan komen hoor!!!!! Dan worden mijn honden verplicht vegetarisch en dat lijkt me ook geen goed plan.
Open je binnenkort een hondenrestaurant in Deventer? met krok op het menu? Misschien wel een schot in de roos.
dag dag Dorine
Gebruikersavatar
Door Angelique
#735499
dorinekok schreef: de vraag was of krokodillenribben hard zijn. Ik ben even op google geweest en lees in de gauwigheid dat de ribben niet echt een dragende functie hebben. Kan me dus voorstellen dat ze niet echt stevig zijn. Vooral ook omdat het gewicht van de krok door het water gedragen wordt. Maar probeer het gewoon. Dan weet je het. Of je gaat met je kniptang naar de Makro of waar je het ook vandaan haalt, en probeert het even uit. Ha ha.
ik wil echt niet weten waar mijn kipkarkassen vandaan komen hoor!!!!! Dan worden mijn honden verplicht vegetarisch en dat lijkt me ook geen goed plan.
Open je binnenkort een hondenrestaurant in Deventer? met krok op het menu? Misschien wel een schot in de roos.
dag dag Dorine
Ribben vallen nooit onder de dragende delen, maar als de ribben van een ouwe krok zijn kunnen ze best knikkerhard zijn, net zoals die van een ouwe geit niet te knagen zijn. Alles valt of staat dus met de leeftijd van de krok.
Door tieneke
#735578
Mieke Linger schreef: zal het geen 1 april grap zijn?
Ben bang van niet  ;)
Zelfs hier in Tsjechie kan ik dergelijke exotische gevalletjes kopen voor een nog veel goedkopere prijs... :-X
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#735583
tieneke schreef: Ben bang van niet  ;)
Zelfs hier in Tsjechie kan ik dergelijke exotische gevalletjes kopen voor een nog veel goedkopere prijs... :-X
:o Daar had ik geen idee van :o
Door roefus
#735606
Ik ben krokodil al een paar keer tegengekomen op de menue-kaart in een restaurant  :-\
Tja, weet niet waarom, maar het is mijn ding niet  :-X

Eigenlijk vraag ik me af of 'krokodil' nou zo goed is is een eliminatie-dieet.
Wat heeft zo'n beest gegeten?
Als je bestaat 'uit wat je eet'...waar bestaat krokodillenmateriaal dan uit?
Ik weet het niet hoor, is gewoon wat ik even denk  ;)
Door 202Spots
#735614
roefus schreef: Als je bestaat 'uit wat je eet'...waar bestaat krokodillenmateriaal dan uit?
Ik heb het nooit gegeten,maar had dit gevonden:

Nutritional Value: 
When compared to other meats, farm raised alligator is low in fat and calories and high in protein.  It is an excellent source of both niacin and the B12 vitamins and is a good source of potassium and phosphorus minerals.  It is also low in sodium and cholesterol.  Per 100 g meat, alligator contains 143 calories, 3% fat and 29% protein.

Preparation and Use: 
Lucky for us, Florida's alligator farmers and trappers take care of the work necessary to bring alligator to the table.  The white meat has a fine, light grained texture that many people compare to pork and chicken. However, alligator has its own unique flavor that is easily enhanced with seasonings and sauces.  Many recipes for veal, chicken and seafood can be successfully prepared with alligator. Alligator meat is carried at some local fish markets.
http://sarasota.extension.ufl.edu/FCS/F ... igator.htm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Alligator meat is considered to be healthier than domestic chicken, especially when it comes to cholesterol and fat content. The most common alligator meat product sold in stores is the tail section. Alligator tail meat is very similar to veal in texture, but is said to taste like chicken, rabbit, fish or frog's legs. Some also compare the tail meat to the white portions of pork. There is also a tenderloin portion of alligator meat, located in a tubular section of the tail.

While the tail portion may be considered the best section of alligator meat, there is also some consumer demand for the darker, slightly tougher midsection meat. The taste of the midsection alligator meat is said to be closer to a pork shoulder, with sinewy grains and a stronger natural flavor than the tail section. Some alligator meat enthusiasts also enjoy the meat found in an alligator's feet, often called the alligator's wings. The flavor and texture reportedly resembles frog's legs.

http://www.wisegeek.com/is-alligator-me ... or-you.htm

~~~~~~~~~~~~~~~Afbeelding

Ligt eraan wat je lekker vind...kies maar uit waar 't naar smaakt...
varkensvlees-kalfvlees-kip- konijn-kikkerpootjes- vis
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 01 apr 2007, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dogshome
#735623
Mieke Linger schreef: zal het geen 1 april grap zijn?
Nee hoor, hier heb ik het al een keertje gehad.
Maar viel niet echt in de smaak.
Gebruikersavatar
Door pike
#735929
Lijkt mij dat reptiel niet tot het natuurlijke voedsel van een hond(achtige) behoort? ??? ongeacht of het nu naar kip, varken, kalf, kikker of wat dan ook smaakt. Kikker(bil) (amfibie) hoort bij mij ook niet thuis bij hondenvoedsel. HEt stuit mij zowiezo tegen de borst dat wilde diersoorten gefokt worden om als mens/diervoedsel te dienen (lees: om geld mee te verdienen). Wanneer een traditioneel levend volk krokodil vangt om van te leven, oke,(denk bv aan traditioneel levende eskimo's die zeehond vangen) maar in de westerse wereld zijn er genoeg andere mogelijkheden  vind ik.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#735939
pike schreef: Lijkt mij dat reptiel niet tot het natuurlijke voedsel van een hond(achtige) behoort? ??? ongeacht of het nu naar kip, varken, kalf, kikker of wat dan ook smaakt. Kikker(bil) (amfibie) hoort bij mij ook niet thuis bij hondenvoedsel.
Ik weet niet of wolven wel eens een kikker vangen, maar mijn kat at regelmatig een zelfgevangen kikker.
pike schreef: HEt stuit mij zowiezo tegen de borst dat wilde diersoorten gefokt worden om als mens/diervoedsel te dienen (lees: om geld mee te verdienen). Wanneer een traditioneel levend volk krokodil vangt om van te leven, oke,(denk bv aan traditioneel levende eskimo's die zeehond vangen) maar in de westerse wereld zijn er genoeg andere mogelijkheden vind ik.
Die alligatorfarms hoeven van mij ook niet zo. Maar ik zie op animal planet ook vaak van die grote jongens die gedood worden omdat ze een gevaar opleveren voor de mensen. Die kun je dan net zo goed opeten vind ik.
Gebruikersavatar
Door pike
#735946
*Dorothea* schreef: Die alligatorfarms hoeven van mij ook niet zo. Maar ik zie op animal planet ook vaak van die grote jongens die gedood worden omdat ze een gevaar opleveren voor de mensen. Die kun je dan net zo goed opeten vind ik.
Ja daar zit wat in, heeft ie tenminste niet voor niets geleefd, maar dat is ver weg (Australie, Afrika, Florida of zo) en zo'n exemplaar zal dan niet in Nederland op de markt komen.
Zo'n farm stuit mij tegen de borst. En als ik dat bij dory lees dat het vrijwel alleen het staartvlees is, dat betekent toch dat de rest (en merendeel) van het beest weer verwerkt wordt tot diervoeder (ofwel: dat eten weer onze koeien paarden en varkens en misschien zit het ook wel in honden en kattenbrokken). En er kunnen weer dure krokodillenleren tasjes worden verkocht.
Door K@rin
#736170
ik ben natuurlijk bevooroordeeld, omdat ik niet barf en overwegend Carnibest voer, maar ..........
Krokodil aan je honden voeren ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Het moet niet gekker worden, IK vind dat echt een vorm van "doorslaan" naar extremen ..........
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 04 apr 2007, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#736740
Ik ben ook wel benieuwd of de ribben erg hard zijn, ik bestel denk ik volgende keer gewoon een kilootje mee, om eens te proberen. Ik ben het wel met lizzy eens dat dit nou echt iets is wat ze in het wild niet zouden eten.

Ik denk haast dat het krokodilvlees wordt geimporteerd, of heeft iemand ooit een krokodil bij het slachthuis zien hangen  :confused1: Ik in ieder geval niet  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door