Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K&D
#729394
Misschien moet je hond gewoonweg wennen aan rauw omdat hij het niet kent.....
Je kunt proberen het te overgieten met heet water, of heel even de kook erover en dan een klein beetje rauw erdoor. Dat rauwe deel steeds groter maken totdat hij gewend is aan de smaak. Bot moet wel rauw.
Kippenlever vinden ze hier vies. Maagjes heb ik nog niet geprobeerd.
Je kunt ook bv sardientjes geven. Als je ze niet vers kunt krijgen, dan is blik ook een optie.
Door Aikoo
#729661
Vis vindt ie wel lekker,verse  sprotjes zijn geschikt omdat ze zacht zijn en klein. Sardienen en tonijn uit blik op eigen nat,vindt lekker.

Vanavond kom ik laat thuis van de avondschool.
Ik heb Inu speciaal laten wachten met eten.
Hij heeft flink honger:3 kippenmagen, 2 kippenlevers overgoten met kokend water, runds gemalen, wat eiërschelppoeder CA in een nootje margarine vit. A D E
Inu begint aarzelend, maar krabt zijn bakje leeg.
Morgen eens de kippennekken proberen..
Bedankt voor de hulp.
Door Aikoo
#731065
Gisteren met Inu naar de diernarts geweest.
Hij heeft 2 dagen alle voedsel geweigerd.Hij is zowaar 1 kg afgevallen. Ging dat bij mij ook maar zo snel.
Tracheïtis., geen wonder dat hij niet wil eten, slikken.
Een spuit in zijn gat, pillen, en 32€
Wat is hij toch een scheitert, Janken, bijten, nee hij heeft het echt niet met spuitjes   :rant:
Vanmorgen eerst een pilletje om zijn keel wat te verdoven. Daarna heb ik hem eerst kunnen verleiden met een stukje brood met margarine (vit. A D E) daarna heeft ie toch wat vlees g'eten.
Gelukkig want zijn antibiotica waren er in verstopt.
Hij zet zijn , triestigste smoeltje op. :pup:
Ik hoop dat het nu eindelijk in orde komt.
Door Aikoo
#734650
Volgens de DA heeft  Inu's keelprobleem te maken met de slipketting die in de hondenschool gebruikt wordt.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een  andere hondenschool.
En:
IK heb goed nieuws : :thumbup: 
Juist terug van mijn proefles bij, Dog's dreams.
Wat een verschil!!!!!!!
Lieve en vriendelijke ontvangst. De honden worden getraind met belonen, geen ketting, geen roepen, rustig en kalm. Clicker wordt er niet gebruikt.Inu draagt terug zijn gareeltje, dat trekt niet aan zijn hals.
Je ziet dat de al betere honden, de wensen van hun baasje met veel leute volgen en uitvoeren.
Inu had het al vlug door, dat met kaasjes belonen veel leuker gaat, en werkte heel enthousiast mee.
Voor mij is het ook anders, nieuwe gewoontes inprenten en de oude vergeten.Het is soms wat verwarrend, zo merk je maar dat je veel lichaamstaal onbewust doet.
Ook zijn ze daar voorstanders van rauw voeren, dus hier, geen negatieve preken.
Het is in Wachtebeke indoor, ook leuk meegenomen in de winter en bij regen .
Spijtig dat het maar 1x maal per week is.Ik kan ook nog naar Axel ,daar geeft dezelfde lesgeefster ook les, maar dit is de dindagavond, en dan ga ik normaal naar de avondschool. Maar het is nu vakantie, en dan kan ik toch even 2 dinsdagen mijn vaardigheden vlugger bijschaven.
En Inu had nu wel grote honger en heeft zijn bordje mooi leegegeten .
Zij hebben mijn hart en dat van Inu gewonnen.Het is de iets verdere afstand dubbel en dik waard.  :yeah:
Door cylke
#734717
Dat is leuk nieuws!!!
Ik ken die hondenschool  :)
Heb een workshop doggydance gevolgd bij haar (alléja, zij is naar onze hondenschool- Waak en Zie in Deinze- gekomen) en het was boeiend!
Zij geeft ook obedience hé, ik volg obedience in Zwankendamme, ook een leuke school, zonder slipketting ofzo...
Super dat het nu zo goed gaat met jouw hondje  :D
Door Aikoo
#734748
IK hoop maar dat het zo leuk blijft.
Maar het lijkt mij wel een goede trainingsmethode, ik en Inu zullen er veel van leren
En ik die dacht dat INu niet zo pienter was, maar met de snoepjes had hij het vlug door. hij verraste mij wel wat. Grappig he wat je plots uit zo'n hondje kan halen, als je maar op de goede golflengte zit.
Door Lizzy
#734773
Aikoo schreef: Volgens de DA heeft  Inu's keelprobleem te maken met de slipketting die in de hondenschool gebruikt wordt.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een  andere hondenschool.
En:
IK heb goed nieuws : :thumbup: 
Juist terug van mijn proefles bij, Dog's dreams.
Wat een verschil!!!!!!!
Lieve en vriendelijke ontvangst. De honden worden getraind met belonen, geen ketting, geen roepen, rustig en kalm. Clicker wordt er niet gebruikt.Inu draagt terug zijn gareeltje, dat trekt niet aan zijn hals.
Je ziet dat de al betere honden, de wensen van hun baasje met veel leute volgen en uitvoeren.
Inu had het al vlug door, dat met kaasjes belonen veel leuker gaat, en werkte heel enthousiast mee.
Voor mij is het ook anders, nieuwe gewoontes inprenten en de oude vergeten.Het is soms wat verwarrend, zo merk je maar dat je veel lichaamstaal onbewust doet.
Ook zijn ze daar voorstanders van rauw voeren, dus hier, geen negatieve preken.
Het is in Wachtebeke indoor, ook leuk meegenomen in de winter en bij regen .
Spijtig dat het maar 1x maal per week is.Ik kan ook nog naar Axel ,daar geeft dezelfde lesgeefster ook les, maar dit is de dindagavond, en dan ga ik normaal naar de avondschool. Maar het is nu vakantie, en dan kan ik toch even 2 dinsdagen mijn vaardigheden vlugger bijschaven.
En Inu had nu wel grote honger en heeft zijn bordje mooi leegegeten .
Zij hebben mijn hart en dat van Inu gewonnen.Het is de iets verdere afstand dubbel en dik waard.  :yeah:
Zo hee, dit klinkt echt STUKKE beter! Goed gedaan joh!!
Door Aikoo
#735569
Ik heb nu al 14 dagen kippennekken in de koelkast. Ik probeer elke dag om het te voeren, Inu ruikt er eens aan en trekt letterlijk zijn neus op.    :yucky:
Dus ik neem de al wat ruikende nekken mee naar het bos, en drop ze daar verscholen in het kreupelhout,denkende , dat er wel één of ander bosbeest er een hapje van zal nemen. Ik en Inu doen een flinke wandeling,en we komen bij het terugkeren, in de buurt van de nekken. Inu zijn neus omhoog... weg. Ik ga eens kijken.....staat ie daar met veel smaak die nekken op te eten zeker.Blijkbaar zijn ze veel lekkerder geparfumeerd met: dennenaalden, droge blaren en een scheutje aarde
Er was zelfs al een heel deel verdwenen.
Ik heb maar gedaan of ik het niet zag en hem toch 3 nekken laten oppeuzelen, of was dat verkeerd van mij????
Misschien moet ik hem in't vervolg maar in het bos voeren, daar is het een beter restaurant.  :eat:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door