Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Wat vind jouw hond nou ultiem smikkelen?

Vleesbotten/heel prooidier
49
34%
Spiervlees
23
16%
Pens
29
20%
Ander orgaanvlees zoals lever, nier, hart, etc
5
3%
Vis
15
10%
Zuivel
5
3%
Rauw ei
11
8%
Anders, namelijk
8
6%
Door macgirlie
#706466
Ik heb Pens gestemd. Daar doen ze een moord voor. Maar als ik vaker vleesbotten zou hebben zouden ze dat ook zeer op prijs stellen. Want daar kun je lekker op knagen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#706469
Ook ik heb maar op anders gestemd: Sanne valt op alles aan alsof het haar lievelingskostje is. Ik zou niet weten wat ze echt het allellekkerste vindt :D

Jory krijgt kvv, maar alles wil ze volgens mij wel eten, als het maar gemalen is. De bejaarde dame wenst geen moeite te doen voor haar eten ;) , en op haar oude dag mag ze kieskeurig zijn van mij.
Door gosha
#706486
Ik heb ook vleesbot gestemd, ze eten hier alles even graag, maar toch merk ik dat als ze een maaltijd krijgen de vleesbotten er het eerste uitplukken ;D
Door Elvira
#706491
Hoewel Nelson alles enthousiast opeet, is hij echt gek op Pens. Verder vindt hij vleesbotten denk ik ook wel lekker. Hij heeft ze tenminste zo op. Zingaro doet overal langer over. Die kiest misschien wel voor een schaaltje yochurt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#706506
Lastig als je meerdere honden hebt.

Maar met stip op 1 de IC-geitenrib. Dan is bij de meeste de zalmkop en sardine ook geslaagd. Heather had beter konijn kunnen worden, want die is dol op groente. Voor de rest wordt er eigenlijk altijd wel goed gegeten, maar als ik met de ribben aan kom zetten worden de ogen pas echt groot.
Door Niekol
#706527
Ik heb ook op anders gestemd, want ze vallen overal op aan. Maar als er grote stukken/bot bijzitten, dan worden die het eerste opgegeten.

Zelfs lever en groentemix worden met smaak (??) gegeten. Daar stond ik zelf versteld van om dat  ik een heel kieskeurig dametje had in de "brokken-kvv tijd".
Door tigger
#706544
Ik heb op vis gestemd; Ginger is een echt viswijf ;D. Beau houdt van alles behalve lever en ander onbestemde substanties.
Door Cindy de Wolf
#706552
Ik heb eveneens vleesbotten gestemd. Ze vallen bij mij echt aan op de vleesbotten en bij Misty op de voet gevolgd door orgaanvlees in zijn algemeenheid en Sammy, Baloe en Dusty als goede 2e spiervlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#706556
Alles wordt hier gegeten behalve dan de vissekoppen en visorganen. Maar wat ze nou het lekkerst vinden, tja dat vind ik toch wel moeilijk. Voor Armagnac heb ik op vleesbot gestemd. Die pakt meestal als eerste het botgebeuren uit de bak en eet daarna pas het vlees/orgaan/groentemix. Pike vindt zijn vleesbotten ook erg lekker, maar doet liefst zo min mogelijk moeite, hij eet dus meestal eerst het vlees/orgaan. Groentemix blijft tot het eind. Ik zie vaak dat hij het orgaanvlees het eerste eruit pakt. Dus voor Pike heb ik orgaanvlees gestemd.
Door roefus
#706567
Volgens mij kon ik maar één keer stemmen.
Maar goed, dus voor 'vleesbotten' gestemd.
Denk dat dat de keuze van Lara is,: botjes, botjes, botjes.... :D

Voor Roefus kom ik er niet goed uit.
Die legt ook de botten vaak naast zijn bak, eet eerst spiervlees en/of orgaan...en wil dan ook nog wel de vleesbotten.
Die bewaart hij tot het laatst.

Blijft TOCH moeilijk.
Zijn het kippen- of eendenbotten, of konijn of ribbetjes?
Roef zal bijvoorbeeld WEL eerst kippenbotjes eten, konijnenkop (lekkerder dan konijnenpoot  ::)), hertenribben.
Maar botten van 'hele eend' of 'geit'...die liggen er voor als er nog 'honger' is...helemaal tot op het laatst.

Vis vinden beiden vies   tot in het kwadraat (ala...gekookt wil men de zalmmoten enigszins eten, van de gril lukt ook nog net, uit blik...heel misschien).
En met groente bederf ik eerlijk gezegd hun eten.
Een eetlepel (gekookt) dat lukt, maar dan houdt het op.  :D
Door macgirlie
#706581
roefus schreef: Volgens mij kon ik maar één keer stemmen.
Maar goed, dus voor 'vleesbotten' gestemd.
Denk dat dat de keuze van Lara is,: botjes, botjes, botjes.... :D

Voor Roefus kom ik er niet goed uit.
Die legt ook de botten vaak naast zijn bak, eet eerst spiervlees en/of orgaan...en wil dan ook nog wel de vleesbotten.
Die bewaart hij tot het laatst.

Blijft TOCH moeilijk.
Zijn het kippen- of eendenbotten, of konijn of ribbetjes?
Roef zal bijvoorbeeld WEL eerst kippenbotjes eten, konijnenkop (lekkerder dan konijnenpoot  ::)), hertenribben.
Maar botten van 'hele eend' of 'geit'...die liggen er voor als er nog 'honger' is...helemaal tot op het laatst.

Vis vinden beiden vies   tot in het kwadraat (ala...gekookt wil men de zalmmoten enigszins eten, van de gril lukt ook nog net, uit blik...heel misschien).
En met groente bederf ik eerlijk gezegd hun eten.
Een eetlepel (gekookt) dat lukt, maar dan houdt het op.  :D

Ik had een kilo scharretjes gehaald. Nu zaten er voor mij na het bakken wat onbekende zaken in (was het kuit, ingewanden??) dus ik moest ze niet. Vandaag even heel kort gekookt en de jongens vonden ze super. Met rauwe vissen hoef ik hier niet aan te komen... die motten ze niet. Zoveel mensen... zoveel wensen.... zoveel honden... zoveel smaken.
Ala, ze eten de vis niet rauw maar ik denk dat het nog steeds beter is als de drooggekookte brokkenmeuk.
Door roefus
#706596
macgirlie schreef: Ik had een kilo scharretjes gehaald. Nu zaten er voor mij na het bakken wat onbekende zaken in (was het kuit, ingewanden??) dus ik moest ze niet. Vandaag even heel kort gekookt en de jongens vonden ze super. Met rauwe vissen hoef ik hier niet aan te komen... die motten ze niet. Zoveel mensen... zoveel wensen.... zoveel honden... zoveel smaken.
Ala, ze eten de vis niet rauw maar ik denk dat het nog steeds beter is als de drooggekookte brokkenmeuk.

:D vonden ze zeker best lekker?
Ach ja, zo denk ik ook.

En ik kook dus ook de mootjes  8)
Haha, jammer zat, een vissenkop kon ik nog gratis halen.
Maar goed, dan maar 's een wat duurdere maaltijd, voor 'het goede'  :D ;)
Door Elf
#706597
Ik heb "anders" gestemd. Doodles eet alles met smaak op alsof het zn eerste en laatste maaltijd op aarde is..... Wat wel grappig is is dat hij, als hij het idee heeft dat hij ongestoord kan eten, zn eitje opzij legt en als laatste op eet. en als hij het idee heeft dat het afgepakt kan worden vreet ie het eerst zn eitje op ......
Door roefus
#706599
Elf schreef: Ik heb "anders" gestemd. Doodles eet alles met smaak op alsof het zn eerste en laatste maaltijd op aarde is..... Wat wel grappig is is dat hij, als hij het idee heeft dat hij ongestoord kan eten, zn eitje opzij legt en als laatste op eet. en als hij het idee heeft dat het afgepakt kan worden vreet ie het eerst zn eitje op ......
:D Die bewaart dus 'het lekkerst' voor het laatst?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door