Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door @ngie
#66203
sylvia schreef: ,nu was ik in één keer door dankzij de cocktails die er aan het eten vooraf gingen ;D ;D ;D dus als je het gaat proberen........................oeps kijk alleen uit met je vingers als je het gaat snijden :o ;D ;D
Kijk, dáár heb ik nou wat aan!! ;D :) ;) Of ik ga lekker naar Spanje emigreren, ook een goed plan!!

Nee, dat is natuurlijk gekheid (o ja, ik dacht dat je serieus was ??? ;D)
Maar ik vind jullie reacties wel heel leuk & leerzaam!!
Kan iemand me alleen nog vertellen hoe dat zit met die botten?? ???
Door @ngie
#66207
Bedankt voor de link, Sylvia!! :D
Ik had dat stuk al gelezen, goed van mij hè??
Wat ik mij dus afvraag is waarom altijd gezegd wordt dat je je hond absoluut geen kippebotjes mag geven. Dat heb ik tenminste altijd gehoord! En nu lees ik hier dat er juist wél kippebotjes gegeven worden! Ik vraag me af of het wel kan wanneer ze rauw zijn, en niet wanneer ze gekookt of gebraden zijn??

Verder krijg ik (nee, Angie ;D) van mijn buurman wel eens een 'soepbot'. Dat is dan gekookt. Ik hoor dat honden dat wel vaker krijgen. De hond van mijn ouders is door zo'n bot in de kliniek terecht gekomen, hij had het kapot gebeten en het was in zijn darmen blijven steken, met gevaar voor perforatie....maar ook hier gaat het om een gekookt bot...en eerlijk gezegd weet ik niet wat voor bot dat is...misschien wel van een 'staand' deel??? Ik las dat dat niet goed was om te geven....

Nou, dat was het wel weer, ik denk dat ik zo maar eens een beetje ga slapen, het begint aardig laat te worden ;)
Door 202spots
#66211
@ngie schreef: Wat ik mij dus afvraag is waarom altijd gezegd wordt dat je je hond absoluut geen kippebotjes mag geven. Dat heb ik tenminste altijd gehoord! En nu lees ik hier dat er juist wél kippebotjes gegeven worden! Ik vraag me af of het wel kan wanneer ze rauw zijn, en niet wanneer ze gekookt of gebraden zijn??
Juist geantwoord!! ;D
NOOIT gekookt,gebakken,gebraden geBBQed botten geven....alleen RAUW!!
Rauw verteerd vlugger dan gekookt en versplinterd niet, en gekookt splinterd splinterd wel.
Verder krijg ik (nee, Angie ;D) van mijn buurman wel eens een 'soepbot'. Dat is dan gekookt.
Ik las dat dat niet goed was om te geven....
Niet meer geven dus...gekookt is FOUT!!
Maakt niet uit of het van 'n poot(gewichtdragend bot) is of 'n ander bot, ELK gekookt bot is niet goed.
Door @ngie
#66299
202spots schreef:
Juist geantwoord!! ;D
Joehoe!! Ik ga door voor de wasmachine!! :D ;D

Nee, zonder gekheid, het is me helemaal duidelijk!! Thanx!!

Ik wilde nog even zeggen dat ik gister info heb opgevraagd bij Bibi, en ik heb nuttige informatie van ze gekregen! Het enige probleem is, dat het afhaaladres zo ver weg is! Dat zullen jullie vast herkennen?!

Ik woon dus in Huizen, vlakbij Hilversum. Weet iemand of er een afhaalplaats bij mij in de buurt is? Huizen is provincie NH, dus ik heb de afhaalplaats in NH gevraagd, maar omdat Huizen best centraal ligt, vraag ik me af of er niet één dichterbij is!?
Door Peet
#66791
Welkom, Angie.....
Wat heb jij een scheeeeeet van een Cocker.......Afbeelding....helemaal verliefd ....zwijmel....
Engelse cockers zijn mijn 2e keus (naast Herders uiteraard).

Ik kom uit de buurt van Hilversum en combineer mijn ritjes naar Ermelo ook wel eens met een bestelling voor Marije (Meesmerel). Dus ook wij zouden wat kunnen combineren hoor...gewoon een kwestie van goed afspreken waar je elkaar treft.
Ik ga - denk ik - over een week of 2 weer, heb nu nog even voldoende. Ik geef wel een seintje in de Barplaats als ik weer ga.
Groetjes,
Peet
Door meesmerel1
#66826
Er is ook een Bibi-punt in Nijkerk (ik woon dus in Hilversum). Ik ga daar binnenkort langs voor Bibi voor de kat enzo (hij vindt Carnibest te fijn van structuur), dus misschien kan ik ook voor jou meenemen? Kunnen we het combineren...mogelijkheden zat dus: Peet, Lara of ik ;)
Door Red_Hunter
#66887
Ik heb het even druk gehad, ons huis gaat in de verkoop dus poetsen en boenen.

Even mij reactie als vegetarier.
Ik ben ook al 28 jaar vegetarier en heb nu een vriezer met kip, konijn , hart kippevleugels enz. :-[
Ik vindt het nog steeds niet echt leuk om vlees te snijden maar voor mijn hondje (nou ja hondjee) heb ik alles over. ;D
Meestal geef ik versvlees maar 1 a 2 x per week krijgt hij een dagje vers.
Ik vind het wel een uitdaging om te doen en als ik zie hoe hij ongeduldig bij de bak staat te wachten dan denk ik vooruit , blik op oneindig en gedachte op 0. ;)
Ik vind het dus nog steeds moeilijk, maar het begint al te wennen af en toe :-\

groetjes Trudie
Door @ngie
#66960
meesmerel1 schreef: Er is ook een Bibi-punt in Nijkerk (ik woon dus in Hilversum). Ik ga daar binnenkort langs voor Bibi voor de kat enzo (hij vindt Carnibest te fijn van structuur), dus misschien kan ik ook voor jou meenemen? Kunnen we het combineren...mogelijkheden zat dus: Peet, Lara of ik ;)
Nou, geweldig die aanbiedingen!! Ik denk toch dat ik voor Bibi ga, omdat het me goed lijkt eerst te reinigen met hun fytomix.

Dus ik ga je een mailtje sturen, meesmerel, en dan lijkt het me een goed idee om wat af te spreken!!

Thanx allemaal!!
Door magda
#67881
Ga maar niet naar een slachthuis zoals ik heb gedaan,tien keer opbellen om er zeker van te zijn dat ik geen zielige beesten zie,man aan de andere kant van de lijn lachte zich een deuk:We zijn geen barbaren hoor, zei die.
Ik er naar toe.
Een verlaten parkeerpaats alleen heel in de verte een meneer met zijn prive schlachtvee (geitje)
Durfde niet op of om te kijken,gelukkig kwam ik een dame tegen die me de weg wees.
Helemaal in het steriel: mutsje op,jasje aan en hoesjes over mijn godassen.
Het was er heel schoon, ik hoorde geen gekrijs en hier en daar lag er wat bloed,wat ze aan het wegspoelen waren.Maar die lucht, niet te beschrijven.Het stonk niet hoor,maar vlees van beesten pasgedood.
Ik ben blij dat ik een goedkoper adres heb gevonden.
Door alies2
#68176
Ik heb zelf net voor het eerst vlees verwerkt... Het leek mij handig om dit in dagelijkse porties te hebben dus voor een hond van 10 kilo moest het allemaal best klein. Ik heb het opgevat als een antomieles en heb met veel interesse het lamshart gesneden, alle kleppen zaten er nog in, gewoon prachtig. Voor school moeten we cervicale wervelkolom leren dus ook de kippenekjes heb ik bestudeerd, jammergenoeg kreeg ik de lamsnek niet in stukken. Prachtige duidelijke atlas. Wie zou zo'n ontwerp nou bedacht hebben?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door