Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spyros legacy
#693737
Mijn oudere honden doen het nu goed op de barf.  Ik zou ook met een pupje van 12 weken willen beginnen.  Waar moet ik nu goed op letten??  Ik heb ze sinds vorige week op Duck gezet en haar van de brok afgehaald.  Dacht dat dat toch al een goede tussenoplossing was om ze aan de natuurvoeding stilletjes te laten wennen.

Alle tips zijn welkom.
Door Lizzy
#693821
Ehhh... Eigenlijk niks.... Je voert gewoon zoals je je volwassen honden voert. Nou ja, dat wil zeggen: geef een verstandige hoeveelheid percentages vleesbot, orgaanvlees, spiervlees, etc. En geef je pup zo'n 5% a 10% van het lichaamsgewicht dat de pup op dat moment heeft (5% is voor pups van grote rassen en 10% voor pups van mini rassen). Totdat ze een maand of 5 a 8 zijn, hebben ze deze grotere hoeveelheden nodig. Voer vooral met de ogen. En houd je pup mooi slank. Begin verder qua vleesbot met kippennekjes en eendennekjes en bouw de vleesbotten uit. Veel pups kunnen hardere vleesbotten van geit, lam, kalf, etc. nog niet goed opeten. Je kunt deze botten wel goed geven, dan kunnen ze het vlees er lekker afplukken. Maar, tel dit vleesbot dan niet mee tot vleesbot maar tot vlees. En geef geen enkele ribben. Mijn pup heeft 1 lamsrib in 1 keer ingeslikt en geloof me: dat is niet wat je wil!
Door spyros legacy
#693914
Bedankt voor de raad.

Vond het nogal een eng gedacht, om als beginnend barfer en aan jonge pups al botten te geven.  Maar ik ga je raad opvolgen en je hoort het wel.
Door Lizzy
#693917
spyros legacy schreef: Bedankt voor de raad.

Vond het nogal een eng gedacht, om als beginnend barfer en aan jonge pups al botten te geven.  Maar ik ga je raad opvolgen en je hoort het wel.
Als je het eng vindt; kun je het volgende doen om het wat makkelijker/relaxter voor jezelf te maken. Je kunt beginnen met eerst alleen vleesbotjes te geven van kleine dieren. Zoals kip, eend, parelhoen, kwartel, konijn. Dat bot is gewoon zachter. En je kunt de vleesbotjes eerst even pletten, voordat je ze geeft. Stop het vleesbot in een stevige plastic zak (diepvrieszakken van de Lidl zijn hiervoor ideaal) en sla er met een (vlees)hamer flink op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door