Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#690038
Als je vezels en probiotica wilt geven kun je ook iets als kruidenmix/fytomix geven, lijkt me. Is wel zo natuurlijk.
Door ulla
#691156
???Afkloppen,ik heb de nodige Sint Bernards gehad,en er nu 7 lopen.
God zij dank nog nooit een maagtorsie meegemaakt,wel veel over gehoord,want het ras staat erom bekend.
Wel voer ik meerdere keren per dag(3 x ).
Uit voorzorg.
Er is altijd wel een hond bij geweest,die eens een antibiotica kuur heeft gehad,maar dat was 1 hooguit 2 x in het eerste levensjaar.
Ze groeiden hier het eerste jaar op met kvv,daarna brokken,en regelmatig vers vlees.
Nu volledig kvv en barf.
Er zij binnen dit ras lijnen bekend waar het meer voorkomt.
Het drukke spelen na eten,of drinken heeft hier geen invloed,je kan ze immers ook niet als kastplantjes behandelen.
Uitlokken tot spelen doe ik niet,maar als ze het zelf doen,hou ik ze niet tegen.
Ben heel erg benieuwd,naar meerdere reakties,vooral toch ook omdat het bij de Sint Bernard veel voorkomt,ook de Duite Dog is hier beroemd om.
Door geer
#693260
Nou, om Sophie aan de vezels te krijgen moest Tom Poes met een list komen. Want groente, in wat voor vorm ook, die mot ze niet. Daar wordt keurig omheen gegeten en de restjes worden netjes uitgetuft.

Dus Geer sloeg aan de slag. Sperzies en een restantje Sugarsnaps uitkoken in Runderbouillon (voor de smaak, ik verzin ook maar wat) samen met Zilvervliesrijst. Dat leverde een appetijtelijke schotel op, maar niet voor Sophie. Dus: een pakje Fytomix erdoorheen geroerd. Een tip: roer nooit Fytomix door een warme rijst/groenteprut. Dat stinkt! Maar, ook dat is niet genoeg, dus voor de lieve vrede er nog twee lepels pindakaas  :-[ dorheen. En toen ging Geer even op testbeeld. Ik heb nog nooit moeten kotsen, om geen enkel 'hondenvoer'. Maar dit? Dit meurt zo erg....dat wil je je ergste vijand niet aandoen.

SOphie is dol op de rijst/fytomix/pindakaasprak. Maar wat die groene stukken er nou inmoeten? Die tuft ze dus lekker uit en smeert ze, samen met de restanten van de prut in de meest onmogelijke hoekjes van haar bench. En Geer mag dat al kokhalzend met een dreftdoekje er weer uitboenen.

Joeghee
Door conleeuw
#693350
whahahahahaha.........sorry :-[ this is funny ;D ;D ;D sophie weet gewoon dat zij een goede barf hond moet zijn, en dit valt niet onder goede barf praktijken volgens haar  ;D ;D ;D good luck met het omscholen van jou barfwonder ;D ;D
Door Lizzy
#693409
geer schreef: Nou, om Sophie aan de vezels te krijgen moest Tom Poes met een list komen. Want groente, in wat voor vorm ook, die mot ze niet. Daar wordt keurig omheen gegeten en de restjes worden netjes uitgetuft.

Dus Geer sloeg aan de slag. Sperzies en een restantje Sugarsnaps uitkoken in Runderbouillon (voor de smaak, ik verzin ook maar wat) samen met Zilvervliesrijst. Dat leverde een appetijtelijke schotel op, maar niet voor Sophie. Dus: een pakje Fytomix erdoorheen geroerd. Een tip: roer nooit Fytomix door een warme rijst/groenteprut. Dat stinkt! Maar, ook dat is niet genoeg, dus voor de lieve vrede er nog twee lepels pindakaas  :-[ dorheen. En toen ging Geer even op testbeeld. Ik heb nog nooit moeten kotsen, om geen enkel 'hondenvoer'. Maar dit? Dit meurt zo erg....dat wil je je ergste vijand niet aandoen.

SOphie is dol op de rijst/fytomix/pindakaasprak. Maar wat die groene stukken er nou inmoeten? Die tuft ze dus lekker uit en smeert ze, samen met de restanten van de prut in de meest onmogelijke hoekjes van haar bench. En Geer mag dat al kokhalzend met een dreftdoekje er weer uitboenen.

Joeghee
Oh erruggg Geer ;D ;D ;D!

Maar hoe krijgt ze in hemelsnaam de groene stukken eruit gegeten als je die hebt gepureerd hebt en gemengd hebt met iets anders? En alleen Fyto, eet ze dat?
Door doubansluna
#697627
ook luna heeft twee maal een maagdelatatie gehad. Het risico van een torsie is bij een dog wel groter. Maar je hoopt toch dat je het nooit!!!!!!!! meemaakt.

Toen ik het eerste verhaal las gingen mij de nekharen overeind staan..... rrrr...
DOODENG!!!
ik krijg het nog steeds ontzettend warm en wordt stressig (iets wat absoluut niet bevordelijk is weer voor luna) als luna aan het spoken is met haar maag!..
Ik ben dus overgestapt op de carnibest na die twee grote delataties!! (we waren er op tijd bij de DA, maag leeggepomt, hij was nog net niet gedraaid!, tweede keer is de maag vast gezet!) Luna's maag was veel rustiger toen ik overgestapt was. Niet zoveel gerommel meer als dat het was. Nog steeds heeft luna wel eens last van haar maag.

Van een andere doggeneigenaar heb ik ooit de tip gekregen om Carbovegitables te geven van VSM. zij had dit advies mee gekregen van de homeopatishce da in wageningen. Bij luna werkt dit echt heel goed. Ik geef haar twee tabletjes en met een half uurtje is haar maag rustig. maar dat moet ik wel doen als het zeg maar nog niet te lang speelt, van mijn eigen da kreeg ik natuurlijk de tip om altijd na het eten 2 uur te rusten (maar dat deden we altijd al, ook voor de twee delataties!)maar ook mocht ze savonds last krijgen, met haar rustig te gaan wandelen, aan de lijn en langzaam.. Zo hebben we al eens een avondje in de regen met traanoogjes midden in de nacht buiten gelopen!!....

Het is een tip...  ik hoop dat je er iets aan hebt..

Groetjes debbie
Door geer
#697724
Nou, Soofje heeft haar nieuwe zilvervlies-probiotica-zalm-sperzieprut geaccepteerd.

Maar...ik moet wel zeggen... Dat ik de indruk heb dat het bij BARF maaltijden veel minder aan de orde is als bij KVV, of gemalen voedsel. Bij KVV ben ik altijd alert en voer ik haar meerdere keren op een dag. En alle keren dat ze zo misselijk was, was na KVV. Bij grote maaltijden vleesbot, of hele lappen merk ik duidelijk dat haar lichaam er veel langer 'mee bezig' is, waardoor dat maagsap tenminste doet wat het moet doen, in plaats van terug te zwemmen en haar misselijk te maken. Dan smakt ze ook minder. Ik heb een tijdje redelijk veel KVV gegeven ivm werkdrukte en weinig tijd om in te slaan, maar da's nu over.
Door Ditte
#698275
Oh, mijn Amy (teckel) was ook altijd zo opgezwollen. Die schrokt ook echt haar eten naar binnen alsof het oorlog is....

Maar met deze tips kan ik ook wel wat! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door