Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#67991
Hitam schreef: Ik denk dat het heel veel scheelt of je vlees eet van een dier dat gelukkig is geweest of van een dier dat zijn hele leven lang ongelukkig is geweest. Maar misschien dat die discussie inderdaad te ver gaat.
waar je je dan ook moet afvragen is een biologische koe per definitie een gelukkige koe :-\ bio is niks maar biologisch is ook niet datgene wat iedereen ervan denkt.
#68000
Meestal is het iets wat de mensen wordt wijsgemaakt.........net als scharrelkippen.

Mensen krijgen het idee dat scharrelkippen lopen te scharrelen in de buurt van een boerderij en dus een superleven hebben (enkele uitgezonderd die plat worden gereden)...in werkelijkheid zijn het gewoon dezelfde kippen die met iets minder in een grote ruimte zitten als normaal en dus een paar vierkante centimeter per kip meer tot hun beschikking heben.

Moet ergens nog een lijst hebben van alle 'fraudezaken' van de afgelopen jaren m.b.t. biologisch vlees!!
#68028
Nou, ik denk dat biologisch niet verward moet worden met scharrel. En er zitten hier een paar biologische boeren in de buurt (waar ik ook mijn rundvlees haal bijv en weer een ander adres waar ik ook mijn rauwe geitenmelk haal): deze dieren worden biologisch gehouden, er wordt zeer streng gecontroleerd en deze dieren hebben beslist een beter leven dan hun bio-industrie collega's. En ik heb ruim voldoende bio-industrieen gezien.

Overigens komt bij iedere test van vlees en groente biologisch er beter uit qua bacterieen, antibiotica en insecticides (de laatste op groentes en fruit). Dus ik ben heel benieuwd naar die lijst van fraude zaken mbt biologisch vlees. De laatste jaren zijn de controles verscherpt en heb ik niets meer vernomen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 18 mar 2004, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#68085
Een Bd koe of een Biol.koe word voordat het geslacht word eerst gerust gestelt. En als ik hieraan denk moet ik ook denken aan de honden die gefokt worden hier ver vandaan, om opgegeten te worden,die worden voor de slacht eerst mishandeld want dan smaakt het vlees beter :'( :'(
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 19 mar 2004, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#68175
Maar hoe zit dat dan met die islamitische slagers? Wat ik daarover gehoord heb, die beesten hebben toch ook een vreselijke lijdensweg? ??? Of ben ik daar nou helemaal mis mee? Ik ben er zelf nooit geweest, maar als ik die verhalen wel eens hoor, hoe die arme beesten geslacht worden, daar hoef ik dan dus ook geen vlees weg! :-\
#68179
Ach ja mischien wil ik dat ook helemaal niet weten! :-\
Want ja dan kun je ook niks meer eten, en je honden ook niet. Maar ik heb dus wel eens gehoord dat die dieren een hele langzame dood hebben bij die islamitische slagers! Dus dat ze eingelijk heel langzaan doodbloeden. :(Maar ik weet dus niet of dat ook zo is!
#68240
Anna Penta schreef: Ik weet wel dat de Dierenbescherming jaren geleden islamitische slagers op de hielen zat. Zolang er niets gegarandeerd kan worden, zou ik daar nooit kopen. En eerlijk gezegd geloof ik toch niet echt dat alle islamitische slagers zorgvuldig slachten.
Nee, ik geloof dat ook niet echt! Dus ik koop daar ook niet, na alles wat ik daarover gehoord heb!
#68383
Een tijdje geleden heb ik in de consumentengids een test gelezen over vlees.De Islamitische slagers scoorde heel slecht wat betreft de hygiene.
Maar als jezelf barft kan je daar heel voordelig aan je spullen komen.En ze verkopen geen varkensvlees dat is wel een veilig idee.
Maar al zouden we nu met zijn alle stoppen met vlees eten met uitzondering van onze huisdieren.Dan nog kunnen we het dierenleed niet oplossen.
#81958
laura schreef:

Er staan bij ons twee poelieren op de markt, de ene verkoopt ze niet ivm hormonen en de andere verkoopt ze ook voor mensen....
Ik weet het ook niet meer.

Ik ben er wel stellig van overtuigd dat de slachtkippen die in 6 weken op ons bordje liggen echt niet per stuk gespoten worden!
Die groeien zo al veel te hard, die zijn zo'n spuit niet nodig!
Hier in Frankrijk heb ik vrienden die in kippen hebben gedaan, kippen die binnen 6 weken volwassen waren en geslacht werden.
De hormonen zaten in het voedsel wat ze kregen.
Er werd echt niet gespoten, kuiken per kuiken, z'on 10000 kippetjes niks hoor
gewoon eten wat de pot schaft en groeien vanwege de hormonen.
Ten minste zo gaat het hier.
Eenden en ganzen die gegaveerd worden krijgen wel een injectie via de hals, maar niet met hormonen,maar tegen cholera . Ben wel een beetje laat met reageren maar lees het nu pas, sorry.
#82119
biologisch if niet een dier word niet gerust gesteld voor het geslacht wordt, gewoonweg geen tijd voor en tijd is geld en ingespoten worden ze al helemaal niet want er zal ook wel wachttijd zitten op dat spul en dan kan het desbetreffende dier dier weg en zo zijn er zoveel dingen.

Linda
#90982
rob schreef: biologisch if niet een dier word niet gerust gesteld voor het geslacht wordt, gewoonweg geen tijd voor en tijd is geld en ingespoten worden ze al helemaal niet want er zal ook wel wachttijd zitten op dat spul en dan kan het desbetreffende dier dier weg en zo zijn er zoveel dingen.

Linda
Een dier geruststellen voor het geslacht wordt :-\ in de natuur stelt een roofdier ook zijn prooi niet gerust ,ik denk dat een koe in het slachthuis niet gerust te stellen is,en over inspuiten...ik denk niet dat het de bedoeling is dat je consumptie vlees eerst met het één of ander inspuit. Wij mensen eten vlees,voor vlees moet er een dier geslacht worden ,wij mensen hebben het verstand gekregen dat het makkelijker is om slachtvee te houden en te fokken zodat we er niet achteraan hoeven te jagen,hoe ze tijdens het leven behandeld worden dat vind ik een veel belangrijker iets ,als ze inspuiten voor dat ze geslacht worden.Ook vind ik het belangrijk dat personeel van slachthuizen het dier met respect behandelen in het slachthuis maar daarmee bedoel ik niet dat ze stervensbegeleiding moeten gaan doen.
#90987
balupa schreef: Een tijdje geleden heb ik in de consumentengids een test gelezen over vlees.De Islamitische slagers scoorde heel slecht wat betreft de hygiene.
Maar als jezelf barft kan je daar heel voordelig aan je spullen komen.En ze verkopen geen varkensvlees dat is wel een veilig idee.
Maar al zouden we nu met zijn alle stoppen met vlees eten met uitzondering van onze huisdieren.Dan nog kunnen we het dierenleed niet oplossen.
Die slechte hygiene kun je zelf in de winkel ook al wel zien! Waar ik mijn spullen koop zijn 2 winkel. Eentje verkoopt de kip gewoon vanuit een doos zonder koeling... Dat zet toch wel te denken. Ik koop mijn vlees liever voor iets meer bij een islamiet met goede koeling. Dit geeft natuurlijk geen garantie, maar ik krijg er een fijner gevoel bij!
Verder worden de turken er ook niet ziek van.... Waarom wij dan wel.
Wie eet er niet af en toe een broodje shoarma.... bij die zaken is het toch ook vaak slecht gesteld met de hygiene!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door