Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#676408
:) Runderlever is orgaanvlees. Bij barf voor beginners staat dat lever de opslagplaats is voor van alles en nog wat.  :-X Mag ik dit wel geven (met mate) Ze vinden het heerlijk door de groentemix. :D
Door amiwoods
#676410
tiny schreef: :) Runderlever is orgaanvlees. Bij barf voor beginners staat dat lever de opslagplaats is voor van alles en nog wat.  :-X Mag ik dit wel geven (met mate) Ze vinden het heerlijk door de groentemix. :D
jahoor mag je gerust geven is juist erg gezond. wel niet te veel in 1x want het werkt laxerend ;)
Door Lizzy
#676508
Nou, als je aan biologisch runderlever kunt komen (of lever van jongere dieren): dan is dat wel beter.
Door tiny
#676825
Ik weet niet hoe jong of oud de koeien zijn die de slager zelf slacht. Maar lever krijgen ze ongeveer 1x in de 2 weken. Ze krijgen ook de nieren en hart, al vind ik zelf dat hart onder spiervlees valt. :beerchug:
Door Lizzy
#676831
tiny schreef: Ik weet niet hoe jong of oud de koeien zijn die de slager zelf slacht. Maar lever krijgen ze ongeveer 1x in de 2 weken. Ze krijgen ook de nieren en hart, al vind ik zelf dat hart onder spiervlees valt. :beerchug:
Hart mag dan een spier zijn: qua aminozurenpatroon en qua vitamines/mineralen komt hart toch niet overeen met spiervlees. Het komt ook niet overeen met lever/nier, maar het komt zeker niet overeen met spiervlees. Ga je hart ook als spiervlees geven, verziek je de balans in je menu. Dus van mij mag je hart tot spiervlees rekenen, het is zeker geen 100% spiervlees en je moet het ook niet gaan voeren als spiervlees, is mijn advies.
Door Femke
#677636
ik haalde meestal lamslever, die zijn ook van jonge dieren (en ook een stuk gemakkelijker te verwerken dan zo'n enorme runderlever)
Door *wendy*
#677652
Femke schreef: ik haalde meestal lamslever, die zijn ook van jonge dieren (en ook een stuk gemakkelijker te verwerken dan zo'n enorme runderlever)
Lamslever lijken die van mij niet te lusten OF dat kwam door die sardientjes van je die in hetzelfde bakje lagen  :D
Door - pien -
#677674
amiwoods schreef: jahoor mag je gerust geven is juist erg gezond. wel niet te veel in 1x want het werkt laxerend ;)
Ja, dat heb ik gemerkt: éen van de twee heeft er flatspoep van.. Moet ik die 125 g maar over 2 dagen verdelen, en iets van bot erbij, kijken of dat scheelt met billen wassen :-X
Door tieneke
#677686
pandora schreef: Ja, dat heb ik gemerkt: éen van de twee heeft er flatspoep van.. Moet ik die 125 g maar over 2 dagen verdelen, en iets van bot erbij, kijken of dat scheelt met billen wassen :-X
Zou het in 2 keer geven,scheelt weer wassen  ;D
Door tiny
#677902
;) laxerend werken doet lever hier niet en hart zal ik ook onder orgaanvlees gaan rekenen. Als ik een ding niet wil vergallen is het de percentages. Thanks for the tip. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door