Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#678346
Nelly schreef: Ik had hollandse krielen, en o ja, ze waren best tam hoor, alleen m'n buren waren niet blij met die kippen in hun tuin en bomen. En ik heb zo'n hekel aan breien, anders had ik dwangbuisjes voor ze gebreid... Heb nu al een prima verblijf, zowel binnenhok als overdekte buitenren, en voor de rest mogen ze lekker buiten stappen 8)

IPV de dwangbuisjes knip ik dus de slagpennen bij. Na elke rui moet ik er ff aan denken. Zodoende kunnen ze redelijk vrij rondlopen, mijn tuin is goed afgezet. Meestal wonen ze op de oprit, in de winter mogen ze ook in de tuin.
Door gosha
#690624
Mijn krielen hebben een omheinde tuin, krijgen de vleugels geknipt, gaan elke avond op stok , 's zomers eten wij de eieren en de hondjesook en 's winters komt de vos en eet de kippen op :P
Na het verliezen van 2loopeendjes en 3 kippen is mij de moed in de schoenen gezakt en toch wil ik graag kippen ook voor de hondjes zodat ze een gezond eitje eten. iemand tips??
Door Mevroi Kruim
#690636
gosha schreef: Mijn krielen hebben een omheinde tuin, krijgen de vleugels geknipt, gaan elke avond op stok , 's zomers eten wij de eieren en de hondjesook en 's winters komt de vos en eet de kippen op :P
Na het verliezen van 2loopeendjes en 3 kippen is mij de moed in de schoenen gezakt en toch wil ik graag kippen ook voor de hondjes zodat ze een gezond eitje eten. iemand tips??
Volledig afgedekte ren met vosbestendige wanden.
Of de vleugels niet meer korten en de kippen in een boom laten slapen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#691111
Kruimel schreef: Volledig afgedekte ren met vosbestendige wanden.
En het gaas (of stoeptegels) nog een stuk naar beneden door laten lopen zodat ze er niet onderdoor kunnen graven.
Door Mevroi Kruim
#691210
gosha schreef: wat zijn vosbestendige wanden??
Heras hekwerk bv. Daar gaan vossen niet doorheen.
In ieder geval stevig, en idd onder de grondd oorlopend.
Van dat goedkope slappe kippengaas werkt niet.
Door Ditte
#698344
Wij hebben NoordHollandse Blauwen, de hennen kunnen niet vliegen, (nou ja, misschien 20cm) De haan kan wel wat beter vliegen, maar eigenlijk zijn ze er te zwaar voor. Dit is ook nog eens een heel tam ras, je kunt ze oppakken en aaien. Helaas kunnen ze niet los hier (hebben een aparte wei) want anders gaat Ditte hoogstpersoonlijk zelf even Barfen. (heeft ze al eens gedaan...) Ze zijn nu al aan de leg (is wel erg vroeg maar ja) en als ze kuikens krijgen eten we later de hanen zelf op.  :o
Door noa de bouvier
#699191
onze hond krijgt ook een ei en de schaal spaar ik op zo dat ik ze dan kan malen tot poeder om bij der eten te doen als ze te wijnig botten eet.
de eieren komen van mijn buurman en  de kippen die dan te oud of van de leg af zijn slacht ik zelf .. en maak het schoon.

soms pak ik er zelf wat vlees van om kippensoep te maken. ;D ;D ;D
Door Eef+Stippels
#699310
tristan schreef: Onze eigen kippen lopen overdag los en leggen per ongeluk wel eens een eitje in de tuin i.p.v. in het legnest . Het is dan altijd een sport wie er als eerste bij is; de hond of ik. Ook dan gaat het ei met schil en al naar binnen  ;D
:D :D

Die van mij krijgen ook regelmatig een rauw eitje met schil. Ik moet zeggen dat ze wel het meeste van de schil laten liggen (terwijl het wel biologische eieren zijn  ::))
Door tieneke
#699315
Evelyn schreef: :D :D

Die van mij krijgen ook regelmatig een rauw eitje met schil. Ik moet zeggen dat ze wel het meeste van de schil laten liggen (terwijl het wel biologische eieren zijn   ::))
Rare jongens die honden  ::)
Door Eef+Stippels
#699332
tieneke schreef: Rare jongens die honden  ::)
Een rare jongen en een raar meisje  :P :D
Door Caroline A.
#699572
Hoi
Ik verstop altijd het ei ergens in de tuin en laat Luna het dan zoeken en lekker oppuzzelen. Vind ze hartstikke leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#700891
Hier laten ze de schalen ook liggen. Ze vinden vast dat ze al genoeg kalk binnen krijgen met al die botten  8) ::)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#700936
Soms prak ik een eitje door wat smuldier of een ander kvv.
Ze eten dan heel voorzichtig terwijl ze anders schrokken en meestal bliijven er wat stukjes eierschaal over. Maar in de loop van de dag zijn ook de laatse stukjes eierschaal wel  opgegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door