Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#676546
tieneke schreef: Heb ik ook al gezegd maar volgens hem schijten die krengen overal  >:( ;D ;D
't wordt nu wel erg off-topic  :D :D

Ik heb krielkipjes, dus misschien sch**ten die ook minder?!  ;D ;D
Door Miller
#676889
bedankt voor jullie reacties  - hij heeft net zijn eerste hele ei op !
Door tieneke
#676982
tristan schreef:
Ik heb krielkipjes, dus misschien sch**ten die ook minder?!  ;D ;D
;D ;D ;D ;D
Door Nelly
#677228
Eieren geef ik gewoon heel, met schaal en al. No problem. En als alles goed gaat, krijg ik ook - ooit - eigen kippen. Heb vroeger ook krielen gehad, maar die krengen vlogen als duiven, moest ze elke avond ergens in de buurt gaan ophalen. Wil nu van die dikke zwarte tantes, weet alleen niet hoe dat ras heet. Iemand die me kan helpen? :P
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#677284
Eeeh, mag dit eigenlijk wel in dit topic? Anders verplaatsen jullie ons maar hoor!

Nelly schreef: Wil nu van die dikke zwarte tantes, weet alleen niet hoe dat ras heet. Iemand die me kan helpen? :P
Niet dat ik er zo even opkom  :-\  Kan straks wel even in de kippen-encyclopedie kijken  :)
Wij hebben Wyandotte krielen. Ze leggen belabberd  >:( maar vliegen niet de tuin uit en zijn erg goed tam te krijgen  :) :) Wel makkelijk met een hond die door de tuin rent....
Als je ze de eerste week in het hok houdt, gaan ze vanzelf 's avonds daar weer op stok. Bouw wel gelijk een overdekt gedeelte aan het buitenhok, want ze moeten 2x per jaar opgehokt worden  >:( >:( >:(
Door Ziviaantje
#677440
tieneke schreef: Heb ik ook al gezegd maar volgens hem schijten die krengen overal  >:( ;D ;D
De kippen en kalkoen van onze oude buurtjes lopen hier wel eens op de oprit vandaar.

Eten je honden dat niet op ? Voor mijn honden is het een delicatesse  :-X Maar ik probeer het te voorkomen. Mijn kipjes lopen in een ander stukje tuin dan de honden.
Door tieneke
#677478
aussie schreef:
Eten je honden dat niet op ? Voor mijn honden is het een delicatesse  :-X Maar ik probeer het te voorkomen. Mijn kipjes lopen in een ander stukje tuin dan de honden.
Kunnen ze gelukkig niet bij  ;) is aan de andere kant van onze boerderie.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#677529
aussie schreef:
Eten je honden dat niet op ? Voor mijn honden is het een delicatesse  :-X Maar ik probeer het te voorkomen. Mijn kipjes lopen in een ander stukje tuin dan de honden.
Onze hond eet er gelukkig niet van  :) :)
Hoewel de rhodesian wel eens even snel een dunne flats van het terras af wilde likken... :P :P
Door Mevroi Kruim
#677765
Ik heb dus Hollandse krielen, en die kunnen prima vliegen  :P
Ze zateng elijk met z'n 3en boven in de boom de eerste avond  ;D

Dus de vleugeltjes maar bijgeknipt, en na een paar keer kapseizen bij het opstijgen hadden ze het door. Sindsdien weinig problemen meer gehad met vliegen, ze zijn alweer vergeten dat ze dat ooit konden. Kleine koppies ....  ;D

Ze leggen iha goed, tenzij je er zoals ik een tussen hebt met vreemde hormonen. De hele zomer broeds, daarna een paar eitjes gelegd, en nu dus zo kaal als ... tja, een geplukte kip dus.
Is toch geen tijd om te gaan ruien  >:( >:( Moet ik weer jurkjes  gaan breien  >:( >:(
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#677768
Kruimel schreef: Is toch geen tijd om te gaan ruien  >:( >:( Moet ik weer jurkjes  gaan breien  >:( >:(
;D ;D ;D ;D
Hier zijn alleen de kippennekjes kaal  :o
Zou een sjaaltje dan genoeg zijn?  ;) Moet ik nog wel eerst m'n brei-techniek bijschaven  ;D ;D
Door tieneke
#677770
Kruimel schreef: Is toch geen tijd om te gaan ruien  >:( >:( Moet ik weer jurkjes  gaan breien  >:( >:(
;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#677771
tristan schreef: ;D ;D ;D ;D
Hier zijn alleen de kippennekjes kaal  :o
Voor de honden?  ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#677776
tieneke schreef: Voor de honden?  ;D
;D ;D ;D ;D

We hadden vorig weekeind een dooie kip   :'(  maar die durfde ik toch niet te geven... Geen idee wat íe onder de leden had. Zou het kwaad kunnen voor je hond?
Door Nelly
#678212
tristan schreef: Eeeh, mag dit eigenlijk wel in dit topic? Anders verplaatsen jullie ons maar hoor!

Niet dat ik er zo even opkom  :-\  Kan straks wel even in de kippen-encyclopedie kijken  :)
Wij hebben Wyandotte krielen. Ze leggen belabberd  >:( maar vliegen niet de tuin uit en zijn erg goed tam te krijgen  :) :) Wel makkelijk met een hond die door de tuin rent....
Als je ze de eerste week in het hok houdt, gaan ze vanzelf 's avonds daar weer op stok. Bouw wel gelijk een overdekt gedeelte aan het buitenhok, want ze moeten 2x per jaar opgehokt worden  >:( >:( >:(
Ik had hollandse krielen, en o ja, ze waren best tam hoor, alleen m'n buren waren niet blij met die kippen in hun tuin en bomen. En ik heb zo'n hekel aan breien, anders had ik dwangbuisjes voor ze gebreid... Heb nu al een prima verblijf, zowel binnenhok als overdekte buitenren, en voor de rest mogen ze lekker buiten stappen 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door