Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#160239
Nelly schreef: Te gek voor woorden toch?
Helaas wel de werkelijkheid ;)
Ik kon iedere maand verse vuile runderpens,long,milt,botten etc nada voor niets krijgen.
Tot een paar maanden terug,mijn vaste leverancier hiervan mocht dit niet meer doen op straffe van een forse bekeuring...
Het afval waar hij voor moet betalen, om vernietigd te worden gaat nu aan Tinus en Tara hun neus voorbij :'(
Door Lil
#197264
Yep,

Goed nieuws uit Limoland, barf is goedkoper! ;D
Ik moet voer bibi of carnibest naar Roermond rijden (al snel een uurtje enkel onderweg). Hier zit een hele grote firma: Naanhof alles van kippen (alleen geen nekken of karkassen). Orgaanvlees van de kip kost gemiddeld 4 euro per twee kilo (en daar doe je lang mee) Mergpijpje kost ook maar iets van 30 cent en ze zijn niet kaal, maar ook aan de buitenkant van het bot zit nog aardig wat vlees. De groenten krijg je er ook in de aanbieding: twee kilo wortelen en aardappelen (dat is dan voor mij en niet voor de hond :)) voor 3 euro. Voor kippennekken moet ik een dorp verder rijden als er markt is en dat is ook niet zo duur. Ander vlees zoals ribjes uit de aanbieding van de slager of supermarkt.

Barf is dus goedkoper voor mij althans.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#200422
willieD schreef: Voor mij is barf heel goedkoop betaal 1 eurootje per kilo ongeacht wat ik koop.
Nou, dat red ik niet hoor.....kom niet verder dan hooguit 0,10 tot 0,25 per kilo :-X ;D
Door Kaar
#200621
Als ik het zo bekiujk dan ben ik met BARF goedkoper uit dan elke dag een kilo Duck van 4.75 per pak.
(ja, ja, ik weet het we worden hier echt een poot uitgedraaid).
Als ik dan zo kijk hoeveel kippennekken ik hiervoor bv kan halen!!!!!(10 kilo).
4 ,75 per dag is op een week 33.25! (en dat voor veel orgaanvlees wat erin zit)
Dan ben ik dus 33.25 per week kwijt!
Als ik nu kijk met BARF, dan ben ik dat nog niet eens met 2 weken kwijt!
En dan moet ik nog innig op zoek naar goedkopere adressen voor geitenvlees en dat soort dingen hoor.
Dus het is idd veel goedkoper.
#200668
Nou ik ben echt veel meer geld kwijt met barf dan met kvv. Ik geef normaal Duck, dat kost me 2,10 per kilo, en bijvoorbeeld lamsribben kosten 4,50 per kilo, kip 3,50 en ik heb net kabeljauw gehaald, dat kostte 6,- per kilo.

Als je goede adressen hebt, waar je goedkoop kunt inkopen, dan ben je vast niet zo duur uit, maar vindt die maar eens.

Nou moet ik zeggen dat zulke dingen als hele vissen en ribben nog wel weer veel leuker is om te geven dan kvv ;D.
Door willieD
#200999
Angelique schreef:

Nou, dat red ik niet hoor.....kom niet verder dan hooguit 0,10 tot 0,25 per kilo :-X ;D
kan je nagaan wat je er op verdiend[e] ;D toen je nog botten verkocht of nog verkoopt ::)
Door ine
#201004
willieD schreef: Voor mij is barf heel goedkoop betaal 1 eurootje per kilo ongeacht wat ik koop.
Waar haal je het dan? En wat haal je dan allemaal?
Want het is wel leuk om dit te roepen, maar laat ons dan ook meegenieten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#201030
willieD schreef:
kan je nagaan wat je er op verdiend[e] ;D toen je nog botten verkocht of nog verkoopt ::)

;D Maar die kwamen niet van deze slager, anders verkocht ik ze nu nog wel. (maar dat wist je vast wel :P )
Door ducktails
#201214
Ik ben met Barf zeer duidelijk goedkoper uit.
Ik haal mijn kipkarakassen bij een tussenhandelaar , 20 kilo voor drie euro. Heb een gehaktmolen gekocht en maal alles zelf.

Verder ga ik ongeveer 1 maal per maand naar het slachthuis en haal daar voor ongeveer 25 euro aan vlees en orgaanvlees.

Groentes en olieen en granen e.d. bij de supermarkt.
We waren destijds de enige bij die tussenhandelaar in kippebouten e.d.
Maar hij heeft nu al een hele klantenkring!!
Ria
Door herintreder
#201308
week bezig met barf-methode

adresje voor lams en kip botten waar veel vlees aan zit, heb deze week een keer kilo runderlappen gekocht, en aanbieding kippepoten. drie eieren en beetje fruit, paar apples en bananen en restjes groenten. Kosten tien euro , en nog een week voer in de vriezer, dit is goedkoper als menig ander voer .

groet Joop
Laatst gewijzigd door herintreder op zo 07 nov 2004, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#201714
Ine schreef:

Waar haal je het dan? En wat haal je dan allemaal?
Want het is wel leuk om dit te roepen, maar laat ons dan ook meegenieten?
Vraag ik me ook af. Mij lukt het niet om goedkoop te barfen. Een kg kipkarkassen 1 euro, wild voor 2 euro 50 de kg en laatst de kippen bij AH voor 2 euro, dat waren mijn koopjes. Hier in het noorden is barfen geen goedkope bezigheid. Mijn motto is dan ook beter duur dan niet te krijgen...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#201779
harns49 schreef:
Vraag ik me ook af. Mij lukt het niet om goedkoop te barfen. Een kg kipkarkassen 1 euro, wild voor 2 euro 50 de kg en laatst de kippen bij AH voor 2 euro, dat waren mijn koopjes. Hier in het noorden is barfen geen goedkope bezigheid. Mijn motto is dan ook beter duur dan niet te krijgen...
Ik kon in het zuiden weinig tot niks krijgen, jaa, goedkope kip €0,40 pkg. en dat was het. Nu zitten we in het noorden en hebben we alleen al in ons dorp 3 zelfsslachtende slagers zitten. Een pens kost officieel 3,50 per stuk, circa 10 kilo. als ze over hebben krijg ik de rest van de pensen voor nop mee. Kopvlees idem dito, officieel is het 0.50 cent per kilo, maar meestal rekent hij 5 kilo en dan zit er soms wel 30 kilo in het zakje. Orgaanvlees en botten zijn gratis. De slager regelt ook de kipperuggen voor me, die zijn zo rond de 0,40 cent per kilo en wegen zo rond de 100 gram per stuk. Eendenekken, karkassen en lamribben haal ik gewoon bij Bunschoten diervoeders, die zijn rond de 3 euro per kilo. Door de bank genomen is de prijs voor Barfmateriaal voor mij dus heel erg laag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door