Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#673794
Mijn ene hond verdraagt niet al te veel vet, zoals ik eerder meldde.
Daarom voor haar bijvoorbeeld geen eend en gans. :-[
Runderkopvlees is volgens mij vrij vet. Is paardenkopvlees minder vet? :o

groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#673805
pallas schreef: paardenkopvlees vindt ik wel aardig mager, runderkopvlees heb ik al in geen jaar meer in huis, dus echt goed vergelijken is wat moeilijk.
Is er een speciale reden dat je geen runderkopvlees meer voert?

groetjes Sylvia
Door pallas
#673806
roksefloks schreef: Is er een speciale reden dat je geen runderkopvlees meer voert?

groetjes Sylvia
Eén van de twee kan niet tegen rund...dus voer ik het aan allebei niet meer, kan ik me ook niet vergissen ;)
Door Lizzy
#673877
Paard is sowieso minder vet als rund. Het kopvlees zal dus ook minder vet zijn. Maar ik sluit niet uit dat er ook daar wel vettige stukken aan zitten. Dat is net zo met kopvlees. Ik heb bijvoorbeeld wel eens stukken vlees: dat is zo mager als biefstuk. En ja, dan heb ik ook wel eens stukken waar er echt veel vet aan zit.
Door Lizzy
#674003
202spots schreef: Wanneer 'n paard 'n hoofd heeft...word het vlees dan hoofdvlees of kopvlees genoemd :confused1: :-\
;D ;D ;D ;D

Paardenhoofdvlees, denk ik!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 10 dec 2006, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Carlos
#701531
Kan iemand mij vertellen hoe je het verschil kunt zien tussen, runderkop een paardenhoofd (ja, ik ben heel serieus  ;) )

Ik heb vandaag voor het eerst paardenkopvlees gehaald bij de slager waar ik ook altijd runderkopvlees haal. Hij rekent hiervoor overigens dezelfde prijs maar ik zie eigenlijk geen verschil. Hoe herken ik het extra prooidier???
Door Lizzy
#701663
Volgens mij is paardenvlees iets donkerder rood? Maar 100% zeker-weten doe ik dat niet. Ik voer namelijk zelf geen paard aan mijn honden....
Door Carlos
#701895
Dit ziet er echt precies hetzelfde uit, net zoveel vet, zelfde kleur.

Het is niet zo heel erg want ik reken het dan voor de zekerheid maar gewoon mee als zijnde rund, alleen ben ik dan het vertrouwen in mijn slager een beetje kwijt.

Maar als iemand het precies uit kan leggen dan hoor ik het heel graag!
Door Annicha
#702000
Lizzy schreef: Volgens mij is paardenvlees iets donkerder rood? Maar 100% zeker-weten doe ik dat niet. Ik voer namelijk zelf geen paard aan mijn honden....
Mag ik vragen waarom lizzy?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door