Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Skipper
#669030
Ik heb al veel gelezen over gras eten op BP en heb toch nog een vraag.

Mijn hond eet niet alleen erg veel gras maar ook de wortels van bepaalde planten.
Ze gaat er zelfs het water voor in om ze te pakken. >:(
Deze verteren helemaal niet en ze moet dan ook regelmatig spugen.
Ik moet haar ook vaak helpen met de poep die er niet uitkomt. :-\
Alles heb ik al geprobeerd, vóór het lopen eten, na het lopen eten.
Verschillende tijden, niets helpt.
De ene x is het wel erger dan de andere.
Als het nu alleen bij gras eten bleef is het niet zo erg, maar die plantenwortels e.d vind ik een andere zaak.
Het is wel een "snuffel-hond" eet het liefst alles wat los en vast zit.
Ik word er weleens kriegel van.

Nu heb ik iets gelezen over Silicea D12.
Kan ik dat ook aan Skip geven en hoeveel moet ik dan geven.
Ze krijgt 5 dagen KVV of Barf en 2 dagen brok.
Ze is 2 jaar en weegt 21 kg.
Door Lizzy
#669079
Mjah, je hebt van die honden.....

Ik denk eerlijk gezegd dat er een goede kans bestaat dat je hier met voeding niks aan kunt doen. Ik weet niet of je groentes geeft? Als je die niet geeft: kun je proberen om het groente-aandeel in het menu iets te verhogen. Als je wel groente geeft, probeer dan het aandeel groente iets te verkleinen. Om te kijken of dat werkt.

Als dat niet werkt: zou ik het ook niet weten....

Ja, er zijn gewoon honden die dol zijn op allerlei soorten grassen, boomschors en wortels. Ik heb er zo ook 1. Nou ja, ik heb er 3 die dol zijn op bepaalde grassen en ik heb er 1 die daarnaast ook dol is op boomschors van jonge boompjes en die dol is op wortels van bepaalde waterplanten (ook riet). En van de week liep ze als een gek rozebottels te snaaien. Ik laat haar gewoon haar gang gaan en ik erger me er niet aan. Ze zal het wel nodig hebben... En ja, ik sta ook wel eens de grassprieten uit haar bips te trekken maar och, ik ben er aan gewend en heb zakdoekjes bij me ;D
Door Skipper
#669081
Oké, Lizzy bedankt.

Ja, Skip lust ook alles, zakjes e.d heb ik ook altijd bij me.
Groentes heb ik ook geprobeert, helpt niet.

Nou dan laat ik het zo en erger me er maar niet meer aan. :D
althans ga het proberen. ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#669088
Skipper schreef: Nou dan laat ik het zo en erger me er maar niet meer aan. :D
althans ga het proberen. ::)
gewoon denken: kijk mijn hond eens lekker worteltjes eten :D
hier doen ze het ook: gras, rietwortels, boomschors, takjes en dan Pike het liefst die met stevige doorns eraan :-X
die laatste moet hij wel inleveren want dat vertrouw ik niet, maar voor de rest kan ik me er niet meer druk om maken
Door Happy Tail
#669180
heb hier soms ook te maken met een koe en helemaal nu het gras gewoon weer lekker doorgroeid. Groente aandeel verhogen of meer blad groente heeft geen effect. Van mij mag ze lekker grazen.
Door Skipper
#669356
Heb het idd ook met groente geprobeerd, zonder resultaat. :(
Iedereen bedankt voor de reactie.
Ik laat haar nu gewoon maar GRAZEN. ;D
Door ursula.v.gelder
#669996
haaj.

even een hele andere kijk....misschien kun je je er in vinden, en misschien niet.


Ik heb zelf met mijn hond lodewijk gehad dat hij continu smeerwortel bladeren aan het eten was, hij was er echt naar op zoek....ik vond dit zo typisch dat ik het eens ben gaan navragen bij iemand die veel verstand had van homeophatie.

Nu vroeg ze meteen of hij ergens last had van ontstekingen  en het antwoord was JA, hij had namelijk op dat moment last van een voorhuid ontsteking.
Dus ik kreeg als antwoord, nou smeerwortel staat bekend als een ontstekingsremmer dus hij is gewoon zijn eigen medicijnen aan het zoeken, het blijkt dat er meer honden zijn die dat doen.

Zo werkt een homeophatist ook met flesjes met stoffen die hij/zij aan de hond laat ruiken, de stoffen waar de hond positief op reageerd door lekker snuffelen of likken aan het flesje zijn vaak de stoffen die ze dus daadwerkelijk nodig hebben.
ze laten ze ook altijd als test aan dingen ruiken die niet in het beeld passen.

Ik heb zelf met jetteke deze test laten doen en het was echt grappig om te zien, de flesjes waar ze naar toe trok waren allemaal dingen waar ze lichamelijk positief op zou reageren en de dingen waar ze de kop voor omdraaide waren voor hele andere kwalen.
er was zelfs 1 stof waar ze op reageerde wat de homeopatist niet snapte, maar nadat ze uitlegde waar die voor werdt gebruikt kon ik haar dingen vertellen waardoor ze snapte dat ze die dus wel nodig had ;D
en de hond van mijn vriendin trok dus echt de neus op voor bepaalde dingen die jetje juist heerlijk vond en andersom.

dus voor het zelfde geld zijn de planten en wortels die jou hond eet OF een aanvulling op wat hij mist in zijn eten OF misschien wel een stof bevatten die hij nodig heeft als medicijn.
OF hij vind ze gewoon lekker.. :D

zo staat bv de schors en jonge takjes van wilg bekend als een pijnstiller.
en hier vond ik een lijstje met namen en beschrijving van de kwaal, misschien zie je een vergelijking....

http://ciosgoes.roczeeland.nl/buitenspo ... lanten.htm

zo staat rozenbottel als middel tegen verstopping , misschien had de hond van lizzy van de week dus wel last van een verstoppinkje  ;)....wie weet.
Door Skipper
#670033
Hey. :coolsmiley:
Misschien zit er wel iets in ja.
Gebruik zelf ook altijd homeopatische medicijnen, ook voor Skip.
Ze heeft voorheen wel altijd last gehad van ontstekingen, maar dat heeft ze al een tijd, zover ik weet, niet meer.
Heb je enig idee of er de omgeving van Egmond ook een  homeophatist, voor honden, zit.
Kan het op het net niet vinden. :-[
Ik heb de link van je geopend. Daar staat behoorlijk wat info.  :nerves:  Moet ik nog wel allemaal lezen hoor, nog geen tijd. ;)
Bedankt voor je reactie. :D
Door ursula.v.gelder
#670043
als je de link opent staat meteen aan de rechterkant in blauw een lijst met kwalen en middelen ertegen...heb verder ook niet het hele artikel gelezen hoor ;D

ik heb wel een site met homeopathisten voor dieren, daar staan er 2 op bij noord holland.
http://www.ghwd.nl/artsen.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door