Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#668559
Even een vraagje. Ik heb de allerheerlijkste viskoekjes gebakken. Maar had alleen tarwebloem in huis. Nu lees ik dat dat door de honden niet verteerd word. Betekent dit dan ook dat het kwaad kan. Wat gebeurt er dan in de hond als het niet verteerd word? Ik weet niet beter of het komt er gewoon via de achterkant weer uit. ::)
Door 202Spots
#668567
Ik weet niet waar je dat hebt gelezen/gehoord ???
Want er zouden weinig brokken in de handel zijn als tarwe niet verteerd zou worden.
Dit b.v van een zak purina:
Crunchy, whole grains - including wheat, brown rice, oat meal, and barley -
for energy and digestive health.


Dus geef jij maar lekker de viskoekjes hoor! ;)
Door Lizzy
#668574
Tarwebloem is een graansoort en die worden onbewerkt totaal niet verteerd. Maar bewerkt wel hoor. Nou zijn er honden allergisch voor tarwemeel dus als je een hond hebt met een graan allergie, dan gaan koekjes met tarwemeel niet werken. Maar als je hond daar geen last van heeft: dan kun je de koekjes gewoon geven hoor.
Door 202Spots
#668580
Lizzy schreef: Tarwebloem is een graansoort en die worden onbewerkt totaal niet verteerd.
Tarwebloem is gemalen tarwe... .
daarom dacht ik dat we het niet over de hele tarwe(als in graan hadden) ;)
Door tiny
#668604
;) Klopt, ik heb het hier over tarwebloem (ook wel patentbloem). Maar fijn dat ik de koekjes kan geven. Mijn hondjes zijn niet groot dus ook de brokjes niet. Ik  heb er dus een hele lading van. :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#668628
202spots schreef:date=1164723955]
Ik weet niet waar je dat hebt gelezen/gehoord [/b] ???
Want er zouden weinig brokken in de handel zijn als tarwe niet verteerd zou worden.
Dit b.v van een zak purina:
Crunchy, whole grains - including wheat, brown rice, oat meal, and barley -
for energy and digestive health.


Dus geef jij maar lekker de viskoekjes hoor! ;)
Er staat een recept in de bieb die iemand ooit eens klakkeloos van een ander heeft overgenomen en hier geplaatst heeft waarin staat  "mijn honden verteren geen tarwebloem". Nu wordt dat telkens gelezen als: "honden verteren geen tarwebloem". ::)
Door 202Spots
#668650
Ik kan het recept niet vinden,maar ik neem dus aan dat HAAR honden allergies voor Tarwe zijn...
Misschien dat Lizzy het recept kan aanpassen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door