Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvie
#4209
[quote]

OK, ten eerste; lijnzaadolie. Ik had begrepen dat het errug gezond is, niet alleen vanwege de omega 3 vetzuren? Het werkt trouwens ook een beetje laxerend, soms ook handig.
En ik ben heel benieuwd waar ik dat appelazijnstuk precies kan vinden (jaja, ik heb een flesje in de koelkast staan en overwoog het ook zelf te gaan maken).
Wat ik zelf geef aan supplementen? kefir, knoflook, zalmolie, kelp, vitamine B complex, olijfolie, saffloerolie, lijnzaad, vitamine E, appelazijn en alfalfa. Maar ik ben tegenwoordig erg sloridig met supplementen moet ik toegeven, alfalfa heb ik al maanden niet meer gegeven, staat nog op mijn boodschappenlijstje...
Door Lizzy
#4210
Hoi Sylvie, ik had dat ergens op doggy geschreven. Ik zal het voor je opzoeken.

Lijnzaadolie is ook wel gezond. Maar, het bevat een niet-actieve omega 3 vetzuur en moet in het lichaam natuurlijk nog omgezet worden. Ik weet niet welke stoffen er in lijnzaadolie zitten die het nog gezonder zouden maken dan omega 3... (misschien weet Paul dat?).

Saffloerolie en andere plantaardige olieen gebruik ik niet meer om deze reden:

"OMEGA –6 VETZUREN: Alhoewel in kleine hoeveeheden nodig, kan een overmaat er aan bijdragen tot kanker. Gevaarlijk hoge waardes aan omega-6 vetzuren zijn het gevolg van het te veel gebruiken van plantaardige olie in moderne dieten".

http://www.westonaprice.org/moderndisea ... ch_nl.html

Want, volgens mij zit er in rauwe voeding al echt meer dan genoeg omega 6.

Word jij ook steeds slordiger met supplementen? Grappig. Ik ook! Ik begon met een hele batterij aan supplementen en inmiddels geef ik nog maar nauwelijks wat....

Groetjes, Lizzy

Barfplaats wordt gesponsord door