Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#61179
;D ;D ;D
ik denk dat een italiaanse straat hond ook blij is met brood van Bouman
Door oebaya
#61203
Op die site zie ik niets over brood. Ik voer mijn honden niet vaak brood, soms een overgeschoten boterham in vieren gedeeld en dan ieder een stukje. Een enkele keer doe ik wel eens brood door hun vlees (maar als dat 4x per jaar is, is het veel). Mijn honden hebben nergens last van, dus ik kan er alles in stoppen.
En graan is wel geen voedingsmiddel dat voor honden echt tot de natuurlijke voeding behoort, maar zo'n 35/40 jaar geleden was een half bruin brood per dag met pens of kopvlees een heel normaal dieet voor een hond maatje Labrador/herder en problemen? We hoorden er toen niet van. Zou het ook niet zo kunnen zijn, dat door het gebruik van bestrijdingsmiddelen, kunstmatige meststoffen, conserveringsmiddelen e.d. graan van die vervelende reacties geeft? Dit is geen pleidooi om honden nu maar weer veel brood bij te voeren, maar ik vraag het me gewoon af. Er wordt nu natuurlijk met voedsel van alles uitgehaald, wat er vroeger niet mee werd gedaan. Alhoewel, sulfiet in het vlees om het mooi rood te houden was in die tijd weer heel gewoon. Dus als je dan een voordelige aanbieding rundgehakt haalde, kreeg je hond een forse hap sulfiet binnen. Weet niet wat dat deed, maar ik denk dat als wij mensen eens minder klooiden met voedsel het niet alleen onszelf, maar ook onze honden beter zou gaan.
gr.
Nicolette
Door casangio
#61252
[quote="oebaya"]
Dit is geen pleidooi om honden nu maar weer veel brood bij te voeren,
Nicolette
[/quote]

Hoi allemaal,

Dat was het voor mij ook niet hoor! Maar het intrigeert me zo dat die honden van mij altijd brood willen hebben, dus vandaar dat ik met het onderwerp kwam aandragen. Maar ik zie dat er heel wat reactie is op gekomen, allemaal bedankt ervoor.

En Lupa, ik vind Ciabata en Toscaans brood ook lekker, hoor.

groetjes, alma
Laatst gewijzigd door casangio op do 04 mar 2004, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#61304
[quote="CaSanGio"]
[quote="oebaya"]
Dit is geen pleidooi om honden nu maar weer veel brood bij te voeren,
Nicolette
[/quote]

Hoi allemaal,

Dat was het voor mij ook niet hoor! Maar het intrigeert me zo dat die honden van mij altijd brood willen hebben, dus vandaar dat ik met het onderwerp kwam aandragen. Maar ik zie dat er heel wat reactie is op gekomen, allemaal bedankt ervoor.

En Lupa, ik vind Ciabata en Toscaans brood ook lekker, hoor.

groetjes, alma
[/quote]

Het valt mij ook op dat honden brood lekker vinden! Maar volgens mij eet een hond niet alleen wat gezond voor hem is (zoiets als "hij weet dat het gezond voor hem is en daarom eet hij het"). Volgens mij bestaat dat niet bij een hond want daarvoor is het gewoon teveel opportunist. Ze vreten wat ze vreten kunnen. Desnoods brood, chocolade, stront, inhoud vuilnisbak, enzovoorts....
Door An
#61344
Nu noem je ook alle lekkernijen op he Lizzy ;D ;)
Door Lizzy
#61350
[quote="An"]
Nu noem je ook alle lekkernijen op he Lizzy ;D ;)
[/quote]

;D

Exact!

;D
Door Twister
#61362
Hier krijgen ze heel soms brood, maar het valt me wel op zo gauw de broodbakmachine hier klaar is met het bakken van brood, dat er dan vier hondjes bij het aanrecht staan te kwispelen...... ::)

Nu krijgen ze enkel maar een stukje als het brood al wat ouder is of een kapje oid. En dan nog is 1x per maand veel........
Door laura
#61363
Ik eet ook wel eens dingen die niet goed voor mij zijn ;D

Doet iedereen toch?? Zo denk ik er ook over voor onze hond... Als het maar niet te vaak is!
Door Twister
#61366
[quote="laura"]
Ik eet ook wel eens dingen die niet goed voor mij zijn ;D

Doet iedereen toch?? Zo denk ik er ook over voor onze hond... Als het maar niet te vaak is!
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik beter op de voeding van de honden let, dan op mijn eigen voeding (zei ze, terwijl ze een zak chips voor zich heeft liggen :-[)
Door Janet
#61419
[quote="Twister"]Ik moet zeggen dat ik beter op de voeding van de honden let, dan op mijn eigen voeding (zei ze, terwijl ze een zak chips voor zich heeft liggen :-[)[/quote]Vreemd.... zo gaat het hier in huis ook altijd :-[ ;D
Door jeanne
#61455
idem dito :-[ ;D
(ik zit nu aan zo'n cup a soup kerriesmaak, hoeveel rotzooi zal hier wel niet inzitten ::)) Maar wel lekker :P
Laatst gewijzigd door jeanne op do 04 mar 2004, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#61461
ik heb vadaag nog maar 10 chipies op (van die pringles) en net omdat ik erge trek kreeg een wortel gepakt, die we vanavond gaan eten. :D gaat dan wel al beter he.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door