Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Siete
#662959
Ik wil mijn hond af laten vallen. Door bewegingsproblemen is het er aan gekomen. Nu de problemen nog niet verdwenen zijn, wil ik wel dat hij echt gaat afvallen. Ik voer hem al weken op 2% van zijn ideale gewicht. Maar hij valt niets af!!! Wat kan ik daar nou aan doen? Ik kan hem ook niet veel minder gaan geven denk ik. Heeft iemand ideeën. Bewegen is op dit moment nog een probleem, dus d.m.v. bewegen af laten vallen is niet echt een optie.
Door 202Spots
#662966
Toch ietsie minder geven,of meer groentes erbij misschien?
En tja...beweging is toch nodig om af te vallen, hoeft niet perse te hollen,maar is gewoon lopen ook geen optie?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#662987
Ik weet niet wat je nu voert, maar misschien kun je wat minder vette vleessoorten gaan voeren?
En inderdaad, een gedeelte van de maaltijd vervangen door wat extra groente.
Kennelijk krijgt hij nu toch nog te veel calorieën binnen!
Door Siete
#663031
Hij is 14 dagen geleden aan zijn schouder en elleboog geopereerd. Dus bewegen is nog hele moeilijk en mag hij maar heel kort. Hij moet 6-8 x per dag 5 minuten lopen. Dus daar zal hij niet van af vallen. Ik voer eigenlijk alles......ik ben wel al afgestapt(tijdelijk) van pens. verder krijgt hij haring, sardien, runderspiervlees, kalkoenspiervlees, kipkarkas, kippenekken, borstbeen, lamsribben enz. Wat zijn precies de meest vette vleessoorten dan? Oke meer groente......maar dat eet hij alleen als het door genoeg vlees of kwark of cottage cheese zit........anders wil hij het niet.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#663034
Ook mijn hondje moet afvallen en mag niet veel bewegen.
Ik geef haar ook 2% van haar lichaamsgewicht. Wel veel groente (20%) en mager vlees, zoals paard, kipfilet en biefstuk.
Ik hoop dat het werkt.

groetjes Sylvia
Door 202Spots
#663051
Okay,dat lopen is dus beperkt..ik zou alle vel en vet van de verschillende vees/kip afsnijden, en wanneer hij geen groeten wil eten omdat er niet genoeg vlees inzit...dan gewoon weg halen en de volgende dag opnieuw geven...wanneer ie echt honger krijgt dan eet ie 't wel op.
Siete schreef: Hij is 14 dagen geleden aan zijn schouder en elleboog geopereerd. Dus bewegen is nog hele moeilijk en mag hij maar heel kort. Hij moet 6-8 x per dag 5 minuten lopen. Dus daar zal hij niet van af vallen. Ik voer eigenlijk alles......ik ben wel al afgestapt(tijdelijk) van pens. verder krijgt hij haring, sardien, runderspiervlees, kalkoenspiervlees, kipkarkas, kippenekken, borstbeen, lamsribben enz. Wat zijn precies de meest vette vleessoorten dan? Oke meer groente......maar dat eet hij alleen als het door genoeg vlees of kwark of cottage cheese zit........anders wil hij het niet.
Door Siete
#663077
Vandaag heb ik al cottage cheese light gekocht voor hem......vel en vet zit er al bijna niet aan het vlees, wat hij nu krijgt dus we hopen dat het aanslaat..........ik ben in het geheel al best een hele tijd met hem bezig.......maar het lukt niet.......als dit ook niet aanslaat......moet ik dan aan lichamelijke oorzaken gaan denken. Mijn dierenarts is geen voorstander van Barfen en wil me op de vezelrijke voeding hebben.......nou mijn hond dus he ;D Maar....ik trap er niet in hoor >:( Maar daardoor wordt het wel lastig om met hem te communiceren.......hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Zo ja hoe zijn jullie daarmee om gegaan?
Door Twiz
#663134
Ik las dat je al geen pens meer geeft?
Als je de eventuele vetkwabben van de pens af snijd kun je gewoon pens geven hoor. Dat vult goed (samen met groente en wat magere ribbetjes) zonder dat er heel veel calorien binnen komen.

Mensen............correct me if I'm wrong.
Door dogsunlimited
#663348
Als je hond verder gezond is dan zou ik hem minstens een dag laten vasten, met alleen vloeibare vulling als honing/bio-yoghurt, kefir of wat dan ook.
Dat zet aan tot verder afvallen als de vermindering per dag niet helpt. Hier krijgen ze alleen nog lamspens als ze pens krijgen, dat zijn mooie magere lappen zonder de vetbonken die wel aan de runderpens zitten. Met die lamspens kun je mooie maaltijden maken met wat kipkarkas of magere ribben.
Door Lizzy
#663379
Twiz schreef: Ik las dat je al geen pens meer geeft?
Als je de eventuele vetkwabben van de pens af snijd kun je gewoon pens geven hoor. Dat vult goed (samen met groente en wat magere ribbetjes) zonder dat er heel veel calorien binnen komen.

Mensen............correct me if I'm wrong.
Nee, lijkt mij ook....
Door Siete
#663534
:'(
Voor zover mankeert hij niets.......en een dag vasten dat doen ze hier al.....
Oke die vetbonken snijd ik er sowieso af........vind ik altijd al een beetje te veel van het goede, om maar zo te zeggen. Nog meer groenten, zou ik idd, nog kunnen gaan proberen. Ik zit nu op 15% groenten, dus ik kan naar 20% gaan.
Ik hoop maar dat het snel wat resultaat gaat geven........want eerlijk gezegd ben ik inmiddels vrij aardig, ten einde raad. Ik begin me echt zorgen te maken of dat hij dus geen afwijking in de schildklier heeft of zo.....
Ik ga met de tips in ieder geval aan de slag
Door Twiz
#663676
Als je het idee hebt dat de schildklier niet optimaal werkt kun je een bloedonderzoek uit laten voeren.

Maar heeft je hond afgezien van het "overgewicht" ook nog andere klachten zoals sloom zijn haaruitval (dus echt hele dunne/kale plekken in de vacht), niet echt in goede doen zeg maar, een beetje "deprie" gedrag. Alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk te beoordelen is vlak na een operatie waabij hij bijna niet mag bewegen.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen: waar baseer je een eventueel schildklier probleem op? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.........
Door dogsunlimited
#663741
Siete schreef: :'(
Voor zover mankeert hij niets.......en een dag vasten dat doen ze hier al.....
Oke die vetbonken snijd ik er sowieso af........vind ik altijd al een beetje te veel van het goede, om maar zo te zeggen. Nog meer groenten, zou ik idd, nog kunnen gaan proberen. Ik zit nu op 15% groenten, dus ik kan naar 20% gaan.
Ik hoop maar dat het snel wat resultaat gaat geven........want eerlijk gezegd ben ik inmiddels vrij aardig, ten einde raad. Ik begin me echt zorgen te maken of dat hij dus geen afwijking in de schildklier heeft of zo.....
Ik ga met de tips in ieder geval aan de slag
OK, 1 dag vasten doe je al. Je kan ervoor kiezen een tweede dag in te lassen. Dat heb ik met Whoop ook gedaan, omdat hij stil bleef staan (van de 43 toen we hem kregen naar de 38,5 op rauw). Hij was nog wat te dik. Ik heb bij hem wel een uitgebreid schildklieronderzoek laten doen, omdat hij qua doen en laten wat afwijkt van een standaard golden(karakter). Alles bij elkaar genomen 'moest' ik dat onderzoek laten doen van mezelf. Ben blij dat ik het gedaan heb, want nu hij op en top in orde is, kon ik met een gerust hart verder zakken met de grammen per dag en een extra tweede vastendag inlassen. Bij Whoop let ik goed op de grootte van de RMB's in verhouding tot een 'klein prooidier'. Die zijn erg groot en dik bevleesd met wat orgaan en ruw vezelmix uit groentespruiten, zaden etc., maar in grammen zeker een derde minder dan wat Stanley krijgt. Extra groentemix heb ik in het begin op barf ook gedaan, maar daar bleef hij op steken omdat hij zoveel honger had daarna. Het gaf hem geen verzadiging en hij werd er klierig van. Nu is het bij hem zo dat hij zijn verzadiging haalt uit de hoeveelheid RMB's tov die groentemix. En hij beweegt gemiddeld 2,5/3 uur per dag. Misschien heeft jouw hond minder moeite met meer groentemix, omdat hij beweging moet missen. Succes iig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#663745
Siete schreef: Ik wil mijn hond af laten vallen. Door bewegingsproblemen is het er aan gekomen. Nu de problemen nog niet verdwenen zijn, wil ik wel dat hij echt gaat afvallen. Ik voer hem al weken op 2% van zijn ideale gewicht. Maar hij valt niets af!!! Wat kan ik daar nou aan doen? Ik kan hem ook niet veel minder gaan geven denk ik. Heeft iemand ideeën. Bewegen is op dit moment nog een probleem, dus d.m.v. bewegen af laten vallen is niet echt een optie.
Om een hond te laten afvallen vind ik 2 % van z'n ideale gewicht nog tamelijk veel. Gitte (de Rottweiler in m'n onderschrift) krijgt maar 1,65 % om op gewicht te blijven. Gitte is 2,5 jaar geleden in ongeveer 3 maanden tijd bijna 5 kilo afgevallen door haar 1,5% van haar ideale lichaamsgewicht te voeren.
Door Siete
#663869
Oke  :) :)
Doordat jullie gezellig mee brainstormen over hoe ik mijn hond nu af kan laten vallen, zijn er dus dingen bij waar ik niet direct aan gedacht zou hebben. Ik ben natuurlijk ook nog niet zo heel lang bezig met echt Barfen. Mijn honden hebben wel hujn hele leven, vlees gegeten, maar dat was in combinatoie met brokken en ik was daar toch niet super te vreden over.
Nu sinds een paar maanden volledig aan het barfen.
Het idee van de schildklier is ontstaan doordat het niet wil lukken om hem af te laten vallen. Ik wil en kan ook nog niets uitsluiten omdat mijn hond dus al twee jaar niet goed liep. Ik had al verscheidene malen foto´s laten maken, maar daar was niets op te zien. Nu bleek hij dus een zware ontsteking in zijn schoudergewricht te hebben, wat waarschijnlijk is ontstaan door overbelasting......weer doordat er een dood(afgebroken) stukje bot in zijn elleboog zat.
Maar goed ik wil nu eerst kijken of het afvallen met behulp van jullie tips gaat aanslaan. Zo niet dan kunnen we altijd nog andere stappen gaan nemen.
Vast tot zover bedankt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door