Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#60050
Lijkt wel of je me kent ja ;)..

Ik heb hier trouwens voor het eerst gelezen dat een hond ziek kan worden van een enting... Eigenlijk moet ik dit weten, maar nooit over nagedacht. Onze hond is geweldig zoals ik al eens eerder heb geschreven, nooit ergens last van... alleen de aggressieviteit ;D

Ik weet niet wat AB is... Steroiden bedoel je, hormonen!

Ik gebruik het zelf ook voor mijn eczeem. Vind het erg vervelend om te gebruiken, maar ik heb al zoveel geprobeerd tegen de eczeem als iemand nog tips heeft trouwens...

Prednison is gewoon een paardenmiddel. Het hondje van onze buuf die vorige week is overleden, is wel weer goed op de been gekomen met prednison...
Als een hond in het algemeen ziek is, moet je volgens mij eerst eens verder kijken met voeding oid in plaats van meteen naar de DA lopen. Volgens mij vertouwd iedereen veel te veel op die man/vrouw!

Ik heb ook wel eens gehoord dat een dierenarts een enting tegelijk met antibiotica geeft... die DA denkt gewoon niet na.. Dat is geen goede combi, kun je beter een paar weken later komen als de antibiotica weg is.
He, dat is AB natuurlijk in jouw stukje ;D

Van medicijnen weet ik ook maar weinig...

De varkentjes willen niet zo met de statistiek!!!!
Als t af is hoor je t wel, kan alleen nog wel een paar maanden duren... :(
Door An
#60066
Ik voel me niet schuldig maar ik vind het wel jammer dat ik het niet eerder wist. AL vanaf dat Holmes pup is loop ik te brullen dat ik zelf voor hem maaltijden wildde maken en toch heeft he tnog 4 jaar geduurd alvorens ik barfen ontdektte. Dat vind ik bet jammer ;)


Enne Aldi-brokken, nou het is een brok he, zegt dat niet genoeg ;D ;)
Door Ollie
#60088
Nou, ik weet niet of het echt een schuldgevoel is, maar ik baal er gewoon enorm van, dat ik het niet wist! De moederhond is gestorven toen haar pups geboren zijn, :'( en we moesten ze dus zelf grootbrengen! Dus echt een hele goeie start hebben ze niet gemaakt! En ook nog een poos antibiotica toegediend! Dus ja ik vind het gewoon ontzettend jammer dat ik toen niet wist, dat brokken heel slecht waren! Maar ja zoals al gezegd, als je alles van te voren weet! Dan had ik mijn teefje niet laten dekken, of ik had in ieder geval een andere dierenarts genomen! Want daar voel ik me dus wel enorm schuldig over! :'( Het was ons eerste nestje, maar zeker ook de laatste, want je moederhond kwijt raken dat is denk ik toch wel het ergste wat je overkomen kan, als je fokt! :'(
Gebruikersavatar
Door chooky
#60232
laura schreef: Ik vat het niet te persoonlijk op, misschienook wel een beetje.... ;)..

Ik bedoel eigenlijk vooral te zeggen, hoe komt iedereen erbij dat het slecht voer is....
Net wat ik net schreef, menseneten zie ik echt niet als mindere kwaliteit van de aldi!

Mijn gevoel zegt nu ook (nu ik na ben gaan denken over voer) dat het geen lekker voer is, maar heeft iemand hier meer info over, dat wilde ik eigenlijk weten.

Toch vind ik het kort door de bocht om te stellen dat die mensen spijt moeten hebben.
Als de hond er slecht uitziet gaan mensen denk ik pas nadenken over voer....
Hoi Laura,
Dat wat we bij de Aldi of Lidl kopen als een goedkope versie van wat je bijvoorbeeld bij appie of los bij verschillende zaken (slager, bakker, groenteman) koopt, is een directe kopie van het origineel, als het ware. Alleen dan wel een kopie. het heeft niet de merknaam en is niet van eenzelfde kwaliteit grondstof gemaakt, maar wel dezelfde grondstof als het goed is.
Brokken zijn sowieso al een kopie van het origineel; vers, rauw vlees. Het is ook nog eens, mijns inziens, een mislukte kopie, want sterk veranderd, namelijk gekookt en niet gemaakt van dezelfde grondstoffen, namelijk minstens zo'n 75% rauwe producten van dierlijke oorsprong. In de betere brokken zit al veel meer vlees, maar de producten van dierlijke oorsprong komen zelden boven de 50%. Dan blijft bij alle brokken, zowel de goedkope als de dure versie, de gekookt-zijn-kwestie altijd nog.
Aldi en Lidl brokken zijn dan nog een goedkope versie van iets wat al een slechte kopie van de werkelijkheid is. De grondstoffen zijn nog goedkoper, er zit veel graan in. vandaar dat Aldi-brokken en Lidle-brokken onderaan de ladder staan.
Ennuh..... Ik heb zelf zowel Bonzo al Pedigree gevoerd, en dat is eigenlijk zo'n beetje hetzelfde, alleen heb ik dan voor de merknaam (dus lucht) betaald en jij niet ;). Ik voel me er ook niet schuldig over. Ik vind het alleen heel erg stom van mezelf dat ik wel allerlei andere dingen heb opgezocht over hoe je een hond opvoedt en verzorgt, maar niet over zijn voeding. Gelukkig heb ik dat inmiddels grotendeels ingehaald ;D ;D ;D
Door laura
#60363
Dat je aldi onder de slechtere brokken kan indelen kan ik mij in vinden. Met andere woorden er zit meer graan in als bij goede brokken....

Toch las ik laatst ergens iets waar ik zelf nog niet over nagedacht heb. Als een fabrikant bv. alle dierlijke producten bij elkaar opteld en alle plantaardige producten opsplitst in het rijtje van ingredienten krijg je dierlijke producten als eerste in het rijtje, dat zit er als meeste in... Toch als je alle granen bij elkaar opteld zit dat er meer in!!! Het is dus net wat de fabrikant wil promoten!!!
Toen ben ik eens op allerlei zakken gaan kijken. Inderdaad, de brokken die we nu nog voeren staan de granen inderdaad opgesplitst!
Dacht ik dat we eindelijk een voer hadden gevonden dat een goede brok was en ook nog te betalen, helaas....
We zijn druk bezig om over te gaan op vers, maar dan wel barfen... ik wil niet over op gewoon vers voer...

Ik geloof inmiddels wel dat vers beter is, maar dat brokken per definitie allemaal slecht zijn vind ik nog een moeilijk punt!! k voer dus maar op mijn gevoel!
De hond doet t op alles goed....

Toen ze pup was kreeg ze heel veel pompoenenmoes, daar deed ze t blijkbaar ook goed op!, alhoewel ik dat toch maar niet wil geven ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door