Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#59202
Hoi,



Vanmorgen is mijn bestelling van Carnibest aan huis gebracht door een lieve en behulpzame man. Nu ik alles in mijn bezit heb, ook qua botten, ga ik beginnen met wegen en percentages. Nu de vraag: als ik een bot weeg dat diepgevroren is dan veronderstel ik dat het zwaarder weegt dan als het ontdooit is of ben ik mis? Zo ja, hoe doen jullie dat dan met de berekeningen? Houden jullie daar rekening mee of steekt het niet op een paar grammen?

Er zitten verschillende dingen bij, René heeft me de naam wel gezegd maar het was vrij vroeg dus ik heb het niet echt opgenomen. Dat er pens bij was heb ik geroken ;D , eendennekken herken ik zelfs ;D , maar de rest ??? Dat zal ik waarschijnlijk beter herkennen als het ontdooid is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#59205
Hoi Yorick,

Ontdooid of bevroren weegt even veel. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Veel succes

Gr Anne-Marie
Door An
#59223
En het komt niet op ene paar gram hoor. Als ik bv. 300 gram bot nodig heb en het komt op 340 uit dan is dat best ;) Als ik dan daarna is 270 ofzo uitkom dan compenserd dat weer he ;)
Door Yorick
#59260
Ik dacht het wel .... Ik had het al eens getest met een bevroren en daarna ontdooide kippevleugel en het schol een paar grammetjes, wist alleen niet zeker of dat ook voor de zwaardere botten gold!

Dank je!
Door alies2
#59269
Goed dat ik weet dat bevroren en ontdooid niet uitmakt. Vanmorgen heb ik een bevroren soepkip gekocht en in vieren gezaagd voor Bommel. Nu heb ik stukken van ongeveer 250 gram. bommel stond er allikkebaardend bij te kijken, ik ben benieuwd hie het gaat.
Alies2
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door