Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#649975
Nee ken ik niet. Heb wel laatst een pot in handen gehad: Biofood natuurkruiden. Is dat hem? volgens de info is dat op basis van zeewier en bevat het 70 soorten kruiden. Er staat echter nergens wat dat voor kruiden zijn. Ze leveren zogezegd extra vitaminen en mineralen.
Aangezien ik al zeewier geef, groentemix met veel soorten en gevarieerd vlees/vleesbot/orgaan vind ik een extra vitam./min. mix niet nodig, en al helemaal niet als de ingredientenlijst niet duidelijk is!
Door Yves
#649983
Nee dat is het niet. Ze noemen het kruidenmix maar het heeft niets met kruiden te maken. Het is maaginhoud en ruikt dus naar mest.
Het zijn ingevroren 'worsten' ik geloof van carnibest
Door 202Spots
#649994
Verpakken in kaas of vlees nou weet niet of dat werkt als het in de groentemix en de honing niet werkt maar dat is snel uitgeprobeerd..
Wanneer het in de bak zit  dan hebben ze zelf de keus..
wanneer de knoflook ingepakt zit,dan niet uit je hand laten pakken,maar dan is het net als met 'n pil...achterin de bek duwen...lippen dichthouden tot dat ze geslikt hebben...en weg is 't. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#650086
Yves schreef: Nee dat is het niet. Ze noemen het kruidenmix maar het heeft niets met kruiden te maken. Het is maaginhoud en ruikt dus naar mest.
Het zijn ingevroren 'worsten' ik geloof van carnibest
Oh nou dat ken ik niet. Hier in de dierenwinkel hebben ze in de vriezer alleen rodi en energique en dan liggen er nog wat doosjes lamsvet en als je boft een zakje met hart!
202spots schreef: Wanneer het in de bak zit dan hebben ze zelf de keus..
wanneer de knoflook ingepakt zit,dan niet uit je hand laten pakken,maar dan is het net als met 'n pil...achterin de bek duwen...lippen dichthouden tot dat ze geslikt hebben...en weg is 't. ;)
In dat geval hoef ik het toch niet te hakken en verpakken? Kan ik ook zo een stukje er in stoppen? Ze stikken er toch niet in als ik een half teentje in bijv. 3 stukjes snijd en dat zo geef alsof het pillen zijn?
Maar ik weet niet of ik de knoflook nu wel zo belangrijk vind dat ik het een paar keer per week dwangmatig ga geven.
Door Lizzy
#650088
Ik vind persoonlijk geen enkel voedingsmiddel zo belangrijk dat ik het dwangmatig bij ze naar binnen stop....
Door 202Spots
#650204
'n hele teen of 'n halve teen knoflook komt er op dezelfde manier weer uit, wanneer het niet fijn gehakt of door knoflook pers gedaan is,dan kan je het net zo goed niet geven.
Of je wel of geen knoflook wil geven dat besluit ieder voor zichzelf,maar om 'n beetje knoflook in plak kaas of balletje vlees te te geven en weten dat ze 't dan gelijk doorslikken, dan vind ik dat persoonlijk beter dan helemaal geen knoflook te geven.
En om dat dwangmatig te noemen vind ik wel wat overdreven hoor.
Gebruikersavatar
Door pike
#650352
Ja da's weer stom van mij. Het moet natuurlijk wel fijngemaakt het is per slot van rekening plantaardig.
En als ik dat in wat kaas of balletje vlees GEEF en zij slikken het vrijwillig dan is er natuurlijk niets aan de hand. Als ik het als een pil achter in de bek moet leggen, bek dicht moet houden en wachten op slik omdat het anders niet erin gaat,  dan vind ik het niet vrijwillig gegeten maar dwangmatig gevoerd.
Door Happy Tail
#650361
hier ook een moeilijke knoflook eetster.
ik moet max per keer een half klein teentje vermengen in de groentemix. en dan maak ik mix met makreel uit blik, dat maskeert de knoflook waarschijnlijk of wint van de knoflook. Als ik er meer in doe, of een andere lekkermaker erbij laat ze het echt staan.
Dus dan maar 2 x per week een heel klein beetje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door