Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#649742
rundertong, paardentong of andere waar worden die bijgerekend bij spier of orgaanvlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#649748
Ik gooi 'm bij het spiervlees, daar vind ik het het meest op lijken :-\
Door bas rouge
#649762
Ze krijgen het niet zo vaak, maar ik reken het bij orgaan, het houdt immers niet het skelet bijeen.
Door Sofie
#649792
Geen idee eigenlijk.... ??? Een tong is een spier maar of het daarom bij spiervlees te rekenen.....ik weet wel dat tongweefsel niet zoals orgaanweefsel is maar zoals spierweefsel.... :-\
Door kdecoene
#650018
Bedankt voor de reacties :)
Maar eigenlijk weet ik het nu nog niet helemaal zeker ;D ;D
Lizzy tot wat reken jij tong ::)
Ik heb het maar bij spiervlees gerekend, ze krijgen hier al wekelijks een pensmaaltijd en gfmix word lekker gemaakt met lever, hart of milt.
Als tong nu ook nog orgaan is, ja dan kan ik het natuurlijk ook niet al te vaak geven.
Hier in Belgie geraak ik tot nu toe nog niet aan kopvlees, dus is spiervlees wel beperkt. kvv is ook geen oplossing daar ook hierin het meeste orgaan verwerkt is.
We blijven zoeken
Door Lizzy
#650020
Ik reken tong tot orgaanvlees. Om dezelfde reden als Bas Rouge. Net als hart is tong een spier maar houdt het het skelet niet bij elkaar en zorgt het niet voor beweging, zoals spieren/spiervlees dat wel doen. Neemt niet weg dat ik met tong niet te nauw kijk hoor. Gisteren hebben mijn honden met z'n drietjes 1 hele rundertong gekregen. Aan de andere kant zou ik er ook weer niet te kwistig mee omspringen en een groot deel van spiervlees niet vervangen door tong.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#650311
Lizzy schreef: Ik reken tong tot orgaanvlees. Om dezelfde reden als Bas Rouge. Net als hart is tong een spier maar houdt het het skelet niet bij elkaar en zorgt het niet voor beweging, zoals spieren/spiervlees dat wel doen. Neemt niet weg dat ik met tong niet te nauw kijk hoor. Gisteren hebben mijn honden met z'n drietjes 1 hele rundertong gekregen. Aan de andere kant zou ik er ook weer niet te kwistig mee omspringen en een groot deel van spiervlees niet vervangen door tong.
Ik reken tong ook tot orgaan om deze reden.

spiervlees is al het vlees dat het skelet bekleed (en bijelkaar houd)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door