Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dalmi
#648178
Ik heb een vraagje over fruit. Hoeveel fruit mag een hond op een dag hebben? Ik hou namelijk niet zo van fruit maar Infi is er dol op. Op alle fruit. En omdat ik dus heb ontdekt dat als ik samen met haar stukjes fruit eet ik zelf dus ook wat binnen krijg.  :-[
Layka niet. Die hoeft echt niet (eerder wel). Die eet soms een heel klein stukje banaan of kiwi maar kijkt me vervolgens wel aan waarom ik haar probeer te vergiftigen.  ::)

Dus hoeveel fruit mag Infi eten per dag? En van de verschillende soorten? Ik eet het liefst zelf grapefruit. Infi vind dat ook zalig, maar kan me voorstellen dat ze daar eerder last van krijgt van haar maag als van bijv meloen of banaan.

We hebben net samen een appel op en een banaan en Infi ook nog zo'n klein gouden kiwitje (daar gruwel ik van van kiwi en koop ik alleen voor haar).
Door 202Spots
#648207
wanneer ik gepureerde fruitmix geef, dan is dat ongeveer 2-3 eetlepels...
wanneer ik hele fruit geef, dan 1/2 appel met 1/3 banaan of 1/3 banaan samen paar stukjes meloen of andere combinatie of gewoon 1 fruitsoort..
Grapefruit en sinasappel vinden ze hier niet te pruimen ,maar mandarijn weer wel...
Waneer je TEveel fruit geeft dan gaan ze vaak van aan de diaree.
btw.alle fruit waar je voor je zelf de schil afhaald, ook voor de hond de schil eraf halen ;)
Gebruikersavatar
Door Dalmi
#648299
Ah, Dory thanks voor je antwoord.

Ik haal idd de schil eraf. Vind ze ook gelijk reuze interessant! Wachten tot je een persoonlijk door het vrouwtje geschild stukje krijgt.  ;D
Maar het kan dus niet echt kwaad. Niet te veel. En grapefruit kan dus wel gewoon. Mooi dan smikkelen we lekker door!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door