Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sharpie
#58437
Zou ik ook aan de islamiet kunnen vragen of die de maaginhoud van de lammeren kan bewaren? of is dit geen optie?
Carnibest is hier in de buurt niet echt te krijgen. Bibi zit alleen in rotterdam toch, of hoogvliet oid?
Je kan idd aan de islamiet vragen of hij het voor je bewaart/meeneemt, maar het moeten wel lammeren geweest zijn die echt buiten hebben gegraasd tot aan het moment dat ze geslacht zijn, anders heb je een maaginhoud van hooi e.d. en daar heb je niks aan.
Je kan ook vragen of hij de komplete/hele lammerenpens met inhoud en al wil bewaren voor je, dan heb je pens en fytomix ineen en het is voor hem minder werk.

Kijk voor informatie over de verkooppunten van Bibi of Carnibest even op hun website's:
http://www.bibidiervoeding.nl
http://www.carnibest.nl
Bibi's originele verkooppunt zit idd in hoogvliet-rotterdam, maar er zijn ook particulieren die het verkopen door het hele land.
Heb ik even een vraagje voor jou, over hart! Er zit hier in de buurt een slager, en die mag geen orgaanvlees verkopen, maar hij verkoopt wel harten! Dus nou vraag ik mij toch wel af hoe dat nou zit! Hart is dat nou orgaan, of toch spiervlees?? Ik hoorde dat van een vriendin van mij, dus ik ben er niet zelf geweest!
De meningen verschillen hier nogal eens over, de een vind hart een orgaan en de ander vind het spiervlees, ik denk omdat hart ook een soort spier is, het pompt en maakt spiersamentrekkingen.
Maar het is ook een orgaan, misschien is het meer een soort mengeling van een spier en een orgaan, dat zou ook kunnen, maar als ik naar het vlees van een hart kijk, vind ik het niet echt op spiervlees lijken, de structuur is ongeveer net zo fijn en glad als dat van een nier of lever bijv., terwijl spiervlees wat draderiger van structuur is.
Kortom ik vind het hart een orgaan.

Ik vind het trouwens een beetje vreemd, een slager die geen organen mag verkopen?
Ik heb toch vaak genoeg nieren en kalfslever e.d. bij slagers zien liggen, dusss...
???
Door Ollie
#58461
???Ja Sharpie, ik vind dat ook vreemd! Ik had laatst mijn vriendin aan de telefoon, en ze zei, dat haar slager dus geen orgaanvlees mag verkopen! Ik had er ook nog nooit van gehoord! ??? Als ik haar weer spreek, zal ik haar vragen hoe dat in elkaar zit! ;D
Door Lizzy
#59342
Hoi Harpie en Ollie, Ik heb jullie gezellige onderonsje over de prachtige foto's in jullie onderschrift even uit deze discussie in de BAR geplaatst onder "oh, wat een mooie foto's" ;D!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door