Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#645181
Nou het was zover gisteren weer voor het eerst gebarft...zou eerder maar we hadden de spullen nog niet.
Ze kregen kipsmuldier met nekken smorgens en savonds lekkere lap pens, hart en een eitje...het ging erin als snoep...tenminste die pens en hart met ei..maar de nekken eet shanden niet dus heb ik die in 3 stukjes gehakt, door zn kipsmuldier gegooid en toen at ie het wel...
Alleen het probleem met shanden is hij kan die botten niet verwerken, dus vannacht spuugde hij precies de botjes die uit de nekjes komen uit in zn geheel....je zou denken ja, je kan ze beter in zn heel geven dan kauwt ie er beter op maar dan eet ie ze niet...dus plat slaan dan maar zeker??

Kan iemand me dan zeggen hoe je dat het handigst kan doen zonder dat die nekken door de hele keuken vliegen?

Ik hoor het graag...groetjess
Door Lizzy
#645183
Ik zou ze voorlopig inderdaad even plat meppen. Waarschijnlijk gaat hij ze vanzelfs steeds beter verteren hoor!

Het handigst vind ik om ze eerst in een stevige plastic zak te doen. Nou vind ik de diepvrieszakken van de Lidl daar erg geschikt voor! Die zijn flink stevig! Nou, dan buiten gaan staan en een snijplank meenemen en nu met een hamertje op de nekken slaan, die in de plastic zak zitten.
Door Daisy75
#645279
Lizzy schreef: Ik zou ze voorlopig inderdaad even plat meppen. Waarschijnlijk gaat hij ze vanzelfs steeds beter verteren hoor!

Het handigst vind ik om ze eerst in een stevige plastic zak te doen. Nou vind ik de diepvrieszakken van de Lidl daar erg geschikt voor! Die zijn flink stevig! Nou, dan buiten gaan staan en een snijplank meenemen en nu met een hamertje op de nekken slaan, die in de plastic zak zitten.

hahaha oke dan ik zag me al staan met de stukken nek om me oren in de keuken aan het plafond enzo whahaha...sorry heb veel fantasie

Maar idd ik zal ze stuk slaan...of ie ze echt beter gaat verteren is de vraag, omdat hij toen ruim een half jaar ook nekken en andere barfmaterialen kreeg en deze ook iedere dag weer uit moest spugen, hij leek er niet aan te wenne, maar  nu barf ik natuurlijk op een veel betere wijze voor hem wat betreft onderdelen he, is allemaal erg klein enzo dus misschien komt het goed....en anders blijf ik ze gewoon stuk meppen hoor maakt mij niet uit....

bedankt Lizzy
Gebruikersavatar
Door *Monique
#645280
KayleighShanden schreef: Nou het was zover gisteren weer voor het eerst gebarft...zou eerder maar we hadden de spullen nog niet.
Ze kregen kipsmuldier met nekken smorgens en savonds lekkere lap pens, hart en een eitje...het ging erin als snoep...tenminste die pens en hart met ei..maar de nekken eet shanden niet dus heb ik die in 3 stukjes gehakt, door zn kipsmuldier gegooid en toen at ie het wel...
Alleen het probleem met shanden is hij kan die botten niet verwerken, dus vannacht spuugde hij precies de botjes die uit de nekjes komen uit in zn geheel....je zou denken ja, je kan ze beter in zn heel geven dan kauwt ie er beter op maar dan eet ie ze niet...dus plat slaan dan maar zeker??

Kan iemand me dan zeggen hoe je dat het handigst kan doen zonder dat die nekken door de hele keuken vliegen?

Ik hoor het graag...groetjess
Malen?????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door