Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#643718
Hoi,

Hier ben ik weer. Daan is inmiddels helemaal over op Barf. Gaat best goed. Maar ik ben nog steeds bezig met het langzaam introduceren van nieuwe dingen, dus de basis is nog steeds erg kippig.  :)
En ondertussen lees ik me suf aan allerlei tips die aan iedereen worden gegeven hier op het forum.

Maar, daar kwam ik niet voor. Volgende week ga ik een weekje naar Texel. Met hond en vriend. Hihihi
Nou hebben we vast wel een koelkast, maar ik weet niet of daar ook een vriesvak in zit. En een week lang rauw vlees bewaren op een plek waar ook ons eten bewaard wordt (in de koelkast dus) lijkt mij geen lekker idee.

Hoe doe ik dat?

Groetjes Marieke
Gebruikersavatar
Door Pauline
#643737
Ik bewaar het vlees van de honden altijd gewoon in onze koelkast. Als je het thuis ontdooit, doe je dat dan ook niet bij jullie in de koelkast?

In het begin had ik het vlees van de jongens ook gewoon bij ons in de vriezer liggen. Zelf de vuile pens. Goed verpakt en alle zakjes in een plastic zak, elastiek eromheen en echt geen centje pijn.

Denk dat je op Texel in een willekeurig supermarkt wel Rodi kunt kopen. Vlees is ook altijd te koop en kiponderdelen ook. Dat kun je rustig een aantal dagen voeren hoor. Ik neem op vakantie vaak voor een dag of 4 KVV mee en de rest bedenk (en koop) ik ter plekke.
Door Twiz
#643738
Als je hond toch al "kippig" eet kun je toch ook regelmatig een halve (of minder) kip geven.
Een runderlapje erbij scoren en misschien nog een dagje vis, een beetje lamsribben......kom je een heel eind, misschien ook nog een pakje Smuldier pens dan heb je al vijf verschillende dagen.
Het geheel nog een keer herhalen en voila............je week is al om voordat je een tweede keer pens kan geven.

Het meeste (behalve pens) kun je gewoon in je eigen koelkast bewaren........of vers kopen.
Voor één week moet je je niet al te druk maken denk ik.

Veel plezier alvast.
Door roefus
#643766
Ik houd de diepvrieslades voor de honden 'gereserveerd'.
Maar als het even niet goed uitkomt...kan zo maar de pens naast de varkenshaasjes voor onszelf liggen.
Prima in goed afgesloten diepvrieszakjes.
(ik eet mijn vlees niet rauw...dus dat haasje wordt gebakken, geen last van een 'overgebleven' bacterie').
Maar goed, zo denk ik erover.
Ik denk dat je op Texel best een kip kunt vangen of wat riblappen van rund, of kvv als rodi of smuldier.
En een paar dagen in de koelkast lijkt me geen probleem.
Hoef je niet elke dag op jacht  :D
Veel plezier op vakantie.
Het zal best lukken !!!  :D
Laatst gewijzigd door roefus op do 05 okt 2006, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#643857
In deugdelijke koelkastbakjes vind ik het zelf geen enkel probleem om het vlees voor de beestjes in m'n eigen koelkast te leggen. Ook een week lang.
Heer Kruimel denkt daar iets anders over  ;) ;) maar aangezien de koelkastbakjes echt goed afsluiten heeft hij er geen erg in  8)
De honden eten het na een week koelkast zonder enig probleem op, de katten vinden het na een dag of 5 niet meer kunnen. Dan ruik je het ook echt wel.
Door Batatinha
#644141
Tot vandaag was alles in de vriezer netjes gescheiden. Twee onderste laden voor de hond, de andere voor mij. Maar....Vandaag kwam er zomaar 12 kilo vlees door de brievenbus.  :D
Toen zat ie dus tot de nok toe vol met vlees voor Daan. Hahaha

Thanks voor de tips. Wij gaan zondag lekker een weekje uitwaaien op Texel.

Groetjes Marieke
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door