Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#643179
KayleighShanden schreef: Nou ja het nut....als ze in die 3 uur dr zelf vermaakt en het gewoon uiteindelijk allemaal op eet wat is er dan mis mee, van mij mogen ze hoor.
Waarom weghalen...
Ik ben 'n strenge Mom zeker... :-\
Spelen kan met iets wat speelgoed genoemd word.
En dan bij voorkeur iets waarbij het baasje OOK met je meespeeld inplaats van achter de puter te gaan zitten..

btw...'n mensenkind mag van mij ook geen uren met 't eten spelen en als 'n bord na 30 min.niet leeg is dan haal ik 't ook van de tafel. ;)
#643212
202spots schreef: Ik ben 'n strenge Mom zeker... :-\
Spelen kan met iets wat speelgoed genoemd word.
En dan bij voorkeur iets waarbij het baasje OOK met je meespeeld inplaats van achter de puter te gaan zitten..

btw...'n mensenkind mag van mij ook geen uren met 't eten spelen en als 'n bord na 30 min.niet leeg is dan haal ik 't ook van de tafel. ;)
Als er slecht gegeten zou worden, zoals bij het genoemde mensenkind dan zou ik het voer ook na een bepaalde tijd weghalen. Echter, als er gewoon traag geknabbelt wordt aan een penslap of rib o.i.d. dan zie ik geen reden om het weg te halen. Laat maar mummelen.
#643476
Hier wordt alles er onder stevig ritme ingeladen,heel soms meut Tinus wel eens met de halve eend en dit was toevallig eergisteren...dan heeft hij 2 opties...of het opeten of gewoon niet eten...ik ga er echt geen half uur bijstaan en zeker geen 3 uur lang.
Ik laat trouwens de Nollebakkers nooit zonder toezicht met botten  ;)
Tinus is een tijd terug haast gestikt(inhaligheid) in een grote lap rundvlees,gelukkig was ik erbij.
#643481
202spots schreef: Er word altijd aangeraden om er BIJ te blijven wanneer je hond eet.....
Sorry..maar ik heb geen tijd om 3 uur naar 'n mummelend hond te kijken.
Ik ben er bij. Sta er alleen niet met me neus bovenop. Is ook wat lastig als ze verspreid over het land liggen. En juist diegene die er hier bij wijze van spreke 3 uur over een penslap doen die hebben niet zoveel toezicht nodig, want dat zijn de voorzichtige knabbelaars.
#643490
Angelique schreef: Ik ben er bij. Sta er alleen niet met me neus bovenop. Is ook wat lastig als ze verspreid over het land liggen. En juist diegene die er hier bij wijze van spreke 3 uur over een penslap doen die hebben niet zoveel toezicht nodig, want dat zijn de voorzichtige knabbelaars.
Als ik er met mijn neus bovenop sta gaat er in elk geval eentje enorm schrokken, resultaat van onze BARFstart waarbij ik haar niet vertrouwde en haar begeleidde bij het eten, dat heeft haar zeer attent gemaakt op mij bij haar eten. Ik ga gewoon mijn gang als de honden eten en houd ze onderwijl in de smiezen. Dat werkt voor ons het beste.
#643755
202spots schreef: Er word altijd aangeraden om er BIJ te blijven wanneer je hond eet.....
Sorry..maar ik heb geen tijd om 3 uur naar 'n mummelend hond te kijken.
Ik heb daar ook normaal geen tijd voor, maar het was zaterdag heerlijk weer, en ik heb genoten van mijn hond en de zon, en de tuin, en een tijdschrift en ja ook nog van een lekker roze'tje.  "T was voor allemaal een lekkere dag, zeker voor Candy die heeft ervan genoten, en 't was d't eerste strot, wie weet wat ze de volgende keer doet, ik laat het nog wel weten!
;)
#643870
bakkertje 1 schreef: Ik heb daar ook normaal geen tijd voor, maar het was zaterdag heerlijk weer, en ik heb genoten van mijn hond en de zon, en de tuin, en een tijdschrift en ja ook nog van een lekker roze'tje.  "T was voor allemaal een lekkere dag, zeker voor Candy die heeft ervan genoten, en 't was d't eerste strot, wie weet wat ze de volgende keer doet, ik laat het nog wel weten!
;)
Lekker toch!
En drie uur mummelen aan een strot lijkt me geen probleem, daar slijten ze hun gebit echt niet aan, en een groter stuk kraakbeen verteert iha ook snel. Botten is een ander verhaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door