Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#638713
[quote="Dorothea2"]
Ik zou het ook niet weten of er antioxidanten inzitten, volgens mij niet want de worst is inderdaad erg bederfelijk.
Volgens mij is het een gefermenteerde worst, dat wil zeggen dat hij goed wordt gehouden mbv melkzuurbacterien. Het staat er niet op, maar op leverworst staat het volgens mij ook niet en die worden ook op die manier geconserveerd.
[/quote]

Nou, leverworst zit een boel zout in, dat werkt ook conserverend, en in de Rodiworst zit dat niet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#638718
[quote="Kruimel"]
Nou, leverworst zit een boel zout in, dat werkt ook conserverend, en in de Rodiworst zit dat niet.
[/quote]

Ok leverworst is dan een fout voorbeeld maar er zijn wel degelijk worsten die door middel van fermentatie worden geconserveerd.
Misschien rodi even mailen om te vragen hoe de worst geconserveerd wordt?
Door Esther H
#638748
Ik gebruik ook hele kleine stukjes kaas als beloning. Voor in mijn zak heb k nu gedroogde long(gaat heel goed n de droogmachine)Ik snijd er wel eerst het vet af.
gedroogd hart en verder was ik nog niet gekomen. Wat een verwennerij met die droogmachine. Kan het een ieder aanbevelen.

8)
Door Jojo
#638912
Ik bestel van carnibest wel eens snacks mee en dan vooral de gedroogde runderlongen. Die knip ik aan hele kleine stukjes in clickerbeloningsformaat. Ok, is even werk, maar ze lopen er hard voor :P Ook gebruik ik wel hele inimini kleine stukjes jonge kaas. Soms neem ik van de Lidl zo'n rolletje geitekaas mee. Is ook fijn spul om stukjes van in de kong te proppen :D
Door tieneke
#639135
[quote="Esther H"]
Ik gebruik ook hele kleine stukjes kaas als beloning. Voor in mijn zak heb k nu gedroogde long(gaat heel goed n de droogmachine)Ik snijd er wel eerst het vet af.
gedroogd hart en verder was ik nog niet gekomen. Wat een verwennerij met die droogmachine. Kan het een ieder aanbevelen.

8)
[/quote]
Gedroogde lever is hier helemaal een succes,zelfs de katten worden wild!  :P ;D
Door Ramona
#639883
heb het blaadje van Pet's place voor mij liggen en ik zie dat zij vissnacks hebben: zalm of garnalen 100% natuurlijk. Deze zijn gedroogd. Wellicht ook een goed middeltje?
Door Lizzy
#639891
Interessant!

Want ik had uit pure luiheid een Rodi-worst gekocht. Ik train momenteel echt erg veel met de honden en alles gaat hier met veel beloningkjes. Daar droog ik momenteel gewoon haast niet tegenop. Plus, ze zijn dat vlees nu gewend en ik had een "jackpot" nodig.

Naaaaahhhhh, wat een MEUR!!!!!!!!!!
Door Lil
#639913
Welkom bij de meurclub!  ;D ;D ;D
Gebruik ze hier voor het spoorzoeken, dan moet je iets hebben dat ongeveer de kleur van de akker heeft en dat ze inslikken zonder te kauwen. Voor een beginner is het niet erg dat het goed ruikt, nou toen kwam ik dus bij rodi uit, denk toch dat dit beter is dan bloedworst of leverworst (en dat is ook vies).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#640041
Ik heb antwoord gehad van rodi op m´n vraag over de wijze van conserveren van hun worst.

Onze hondenworst wordt gesteriliseerd door middel van verhitting en onder druk (boven 100°C). Tijdens dit proces wordt het product gaar gekookt waarbij micro organismen zoals bacteriën, gisten en schimmels worden afgedood. Hierdoor zijn onze worsten te bewaren buiten de koeling zolang de verpakking gesloten is. Na opening van de verpakking is het product beperkt houdbaar (max. 1 week) in de koeling. Er worden geen conserveringsmiddelen of antioxidanten toegevoegd aan ons product.
Door Lizzy
#640052
[quote="Lil"]
Welkom bij de meurclub;D ;D ;D
Gebruik ze hier voor het spoorzoeken, dan moet je iets hebben dat ongeveer de kleur van de akker heeft en dat ze inslikken zonder te kauwen. Voor een beginner is het niet erg dat het goed ruikt, nou toen kwam ik dus bij rodi uit, denk toch dat dit beter is dan bloedworst of leverworst (en dat is ook vies).
[/quote]

Hahaha, ja errugggg he ;D ;D ;D! Nou ja, er zit dus geen chemische zooi in dus dat valt al weer mee...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#640063
[quote="Lizzy"]
Hahaha, ja errugggg he ;D ;D ;D! Nou ja, er zit dus geen chemische zooi in dus dat valt al weer mee...
[/quote]

Ik vind het ook wel meevallen, het is gekookt vlees maar verder durf ik dit prima aan m´n hond te geven. Een klein beetje granen en geen conserveringsmiddel, prima toch?
Ze waren trouwens erg vriendelijk bij rodi, als ik nog meer vragen had, mocht ik altijd mailen  :)
Door Lil
#640367
Toffe gozers daar bij de rodi, erg netjes dat antwoord! Erg fijn om dit nu zonder bedenkingen te kunnen voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door