Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door -Natalie-
#639459
een klein koekje of iets vind ik wel oke. moet het niet zo'n joekel van een hols-kluif zijn, daar kan ze trouwens ook niet goed tegen ( diarree ).
dentastix of van die andere "geperste dingen" pakt ze niet eens aan. die lust ze niet... erg handig dus.
mijn schoonmoeder stopte ayana altijd "stiekem" vol met vanalles, dus ik heb vanaf het begin gezegd dat ze gevoelige darmen had, en een later bezoekje dat ze weer last had gehad door HAAR koekjes, als ze weer iets wou geven.  dat doet ze nu dus niet meer.  :)
ik zou denk ik iets zeggen dat ze allergisch is of zo, of weer het verhaal van de gevoelige darmen. dan snappen de mensen het wel, en zo stoot je ook niemand voor het hoofd.
Door margreet
#639471
Ik doe niet zo moeilijk over die enkele koekjes of kaakjes die ze krijgen hoor,iedere dag gezond eten doen we tenslotte zelf ook niet.
Het is uiteraard wat anders als je hond er niet tegen kan,maar voor een gezonde hond die iedere dag goed voer krijgt is het voor mij geen probleem.
Als het werkelijk zooooooo levensbedreigend zou zijn,waren er dus alleen nog maar honden op de wereld die vers eten ::)
Ik ben ervan overtuigd dat vers beter is,maar dat wil niet zeggen dat er geen honden zijn die gezond zijn,lang leven en toch brokken krijgen.
Zo nu zullen jullie wel gaan schieten,maar naar mijn idee is dit pure realiteit.
Door Xada
#639492
margreet schreef: Ik ben ervan overtuigd dat vers beter is,maar dat wil niet zeggen dat er geen honden zijn die gezond zijn,lang leven en toch brokken krijgen.
Zo nu zullen jullie wel gaan schieten,maar naar mijn idee is dit pure realiteit.
Ik schiet niet zo snel hoor.  ;D Je hebt groot gelijk, ik ken ook een Berner Sennen van 13 jaar die altijd brok gehad heeft. Maar gelukkig ben ik sinds kort over op vers. ;D
Door roefus
#639803
margreet schreef: Ik doe niet zo moeilijk over die enkele koekjes of kaakjes die ze krijgen hoor,iedere dag gezond eten doen we tenslotte zelf ook niet.
Het is uiteraard wat anders als je hond er niet tegen kan,maar voor een gezonde hond die iedere dag goed voer krijgt is het voor mij geen probleem.
Als het werkelijk zooooooo levensbedreigend zou zijn,waren er dus alleen nog maar honden op de wereld die vers eten ::)
Ik ben ervan overtuigd dat vers beter is,maar dat wil niet zeggen dat er geen honden zijn die gezond zijn,lang leven en toch brokken krijgen.
Zo nu zullen jullie wel gaan schieten,maar naar mijn idee is dit pure realiteit.

;D ;D ;D ik ga niet schieten, hoor  :D
Als ik het hier bekijk...mwa, Roefus krijgt soms vanalles aangeboden tijdens wandelingen.
En dan heeft-ie er geen enkele interesse voor.
Knap iemand die hem dan iets 'toe-gestopt' krijgt.

En die paar keer dat iemand hier op bezoek komt met een tractatie...pffff...voor mij geen enkel probleem.
Ik vind het leuk als mensen zo attent zijn om iets voor 'de hondjes' mee te brengen.
Kan tenslotte niet verwachten dat ze allemaal met 'gedroogde pensjes en levertjes' aan komen zetten, en barf-deskundig zijn.
Pffff...en van dat ene hondenkoekje valt er hier niemand om  :D
Ze zijn toch net zo hartstikke gezond door al dat vers?  ;D ;D ;

Het was waarschijnlijk wat anders als ik 'heel erge allergische' beestjes had.
Maar dan zou ik het ook gewoon zeggen, daar zijn geen smoesjes voor nodig. ::) 8)
Maar met een paar gezonde stinkerds: mij niet gezien.
Ik hoop dat ze er hier van genieten  :D
Laatst gewijzigd door roefus op wo 27 sep 2006, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#640310
Ook mee eens: Maak me niet zo druk om een enkel koekje. k Vind het wel vervelend als mensen Lhaki iets geven zonder het eerst te vragen.
Door Xada
#640452
jon schreef: Ook mee eens: Maak me niet zo druk om een enkel koekje. k Vind het wel vervelend als mensen Lhaki iets geven zonder het eerst te vragen.
Dat vind ik niet alleen vervelend, maar ook nog eens onbeschoft. Je weet nooit of een hond ergens allergisch voor is.
Door ~Joke~
#641044
tieneke schreef: Ik zeg gewoon eerlijk dat mijn honden dit niet mogen omdat er veel troep inzit.
Zelfs bij de Da in Nederland wisten ze dat onze honden geen vieze ongezonde brokjes mochten  ;D
Waarom zou ik daarover moeten liegen  ;)


Dat is hier ook zo  :D Spike staat op streng glutenvrij dieet , ik weiger dus alles wat aangeboden wordt. Bij de da gaat de hand van de da al lang niet meer automatisch naar de brokkenpot als we er moeten zijn. Tenzij ik Kyra en Penny alleen meeheb dan mogen ze een brokje [maar dat zeg ik dan wel eerst anders krijgen ze niets]. 
Door tiny
#643752
>:(wat lees ik nu, zit er in dentatix autobanden? Deze tractaties kunnen dus ook de deur uit. En ik maar denken dat het goed voor het tandsteen is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#643756
tiny schreef: >:(wat lees ik nu, zit er in dentatix autobanden? Deze tractaties kunnen dus ook de deur uit. En ik maar denken dat het goed voor het tandsteen is.
Alles wat in gele zakjes zit kun je beter laten liggen. Als het een beetje meezit heeft jouw hond straks helemaal geen last meer van tandsteen o.i.d.
Een lekker vleesbot, een taaie lap kopvlees of een penslap werken 10 x beter dan zo'n dentastick en zijn in de meeste gevallen nog een flinke tik goedkoper ook.
Door eefje
#645839
HMM mijn DA geeft ook altijd zomaar een koekje zonder het te vragen en die zouden toch moeten weten dat onze hond niet tegen die troep kan :o
Tenminste dat doet de assistent dan terwijl ik uitleg krijg over eventuele medicijnen en dergelijke,dan kijk ik niet maar zelfs als ik het zeg doet ze het gewoon.
Tis dat de DA gewoon goed is...... ;)

ouders en schoonouders weten het nu wel,die krijgen straf als ie koek krijgt ;D

groetjes eefje
Door tieneke
#646070
eefje schreef: HMM mijn DA geeft ook altijd zomaar een koekje zonder het te vragen en die zouden toch moeten weten dat onze hond niet tegen die troep kan :o
Tenminste dat doet de assistent dan terwijl ik uitleg krijg over eventuele medicijnen en dergelijke,dan kijk ik niet maar zelfs als ik het zeg doet ze het gewoon.
Tis dat de DA gewoon goed is...... ;)

ouders en schoonouders weten het nu wel,die krijgen straf als ie koek krijgt ;D

groetjes eefje
Je ouders krijgen straf? en de Da mag WEL ongestraft koekkies uitdelen?  ::) ::)
Aanpakken die Da en gewoon op zijn Hollands zeggen dat je dit niet wilt en ze meteen naar http://www.barfplaats .nl doorverwijzen! 8) ;D ;D
Door Femke
#646918
eefje schreef: HMM mijn DA geeft ook altijd zomaar een koekje zonder het te vragen en die zouden toch moeten weten dat onze hond niet tegen die troep kan :o
Tenminste dat doet de assistent dan terwijl ik uitleg krijg over eventuele medicijnen en dergelijke,dan kijk ik niet maar zelfs als ik het zeg doet ze het gewoon.
Tis dat de DA gewoon goed is...... ;)

ouders en schoonouders weten het nu wel,die krijgen straf als ie koek krijgt ;D

groetjes eefje

volgende keer een lappie kopvlees meenemen naar de DA, kan hij die aan je hond geven  ;)
Door Lizzy
#646980
Femke schreef:
volgende keer een lappie kopvlees meenemen naar de DA, kan hij die aan je hond geven  ;)
Gedroogd mag ook ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door