Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Janet
#3893
en wat doe je die andere om de dag,dag dan...barf of ...eeehhhh brokjes  ???
??? Sylvia... koest ;D.
Door sylvia
#3894
Syl, volgens mij zit er al 1 1/2 uur een pb'tje in je box  ;)
ja ik zag het heb em al beantwoord ik was er wel maar ik was er niet ;D stond nog een frame open terwijl ik zat te msnen 8) ;D
Door Sylvie
#3895
nee, maar hij is niet overtuigt van dat brokken slecht zijn !! Wie weet er ONDERZOEKEN OF EXPERIMENTEN die ik kan uitprinten!!!
Pottinger heeft een experiment gedaan, maar dan wel met een aantal generaties katten. Als dat niet overtuigend is, dan weet ik het niet meer. Ik heb het alleen zo gauw niet bij de hand. Typ het maar in bij http://www.google.nl of misschien dat iemand hier het heeft ?
#3899
Meer over de studie die Pottenger verricht heeft op katten:

http://www.curezone.com/books/best/book.asp?ID=218

Verder moet je, denk ik, weten dat er nog niet zoveel/geen studie gedaan is naar waarom brokken ongezond zijn en versvlees veel gezonder is. Die zijn mogelijk wel gedaan, maar daar ziet niemand de resultaten van. Ik denk dat ik uit kan leggen hoe dat komt...

Niemand op deze wereld zit te wachten op deze studies. Ja, wij. Maar wij stellen in deze grote boze hondenbrokken wereld niet veel voor. De bedrijven die achter de brokken-merken zitten zijn grote jongens.

Je moet dan denken aan firma's, multi-nationals als Proctor & Gamble, Unilever, Mars etc.

Want, als jij denkt dat Pal van Pedigree Pal is... Nou, niet dus. Pedigree wordt gemaakt door Waltham maar de baas van Waltham is de firma MARS.

Hill's is niet van Hill's, nee, Hill's is van Colgate-Palmolive.

Eukanuba is niet van Iams. Nee, want de baas van Iams is namelijk Proctor & Gamble.

Kijk en deze grote jongens..., oh, ze doen zoveel studies! Jawel, ze testen zich een rotje op jonge hondjes! Ik durf er bijna gif op in te nemen dat zij ook versvlees versus brokken hebben getest. Maar ach, deze lui vinden hun voer al goed wanneer de hond na 5 jaar geen ernstige gebreken vertoont...

En waarom zouden ze onderzoeks resultaten naar buiten brengen terwijl er alleen een groepje onbeduidende luitjes zoals wij zich druk maken om hondenvoer?! De rest van de wereld hebben ze al in hun zak! Ze zullen zichzelf echt niet in de vingers snijden door te roepen dat brokken troep is... Nee, die wetenschap houden ze lekker binnenskamers. Want, dat kost ze geld. Misschien vraag je je nu af "maar als versvlees gezonder is, waarom maken ze het dan zelf niet?". Goeie vraag! En ik denk dat ik zelfs DAAR het antwoord wel op kan raden.

Je moet namelijk begrijpen dat deze firma's voornamelijk afval gebruiken. Dit is erg goedkoop. Ze maken er een brok van en jij betaald 1000 keer zoveel als dat het hen gekost heeft om de brok te produceren. En, als je versvlees gaat produceren, dan kun je geen afval gebruiken.... Dan heb je goed vlees nodig.. En dat hebben zij niet! Nee! Want, uit hun eigen fabrieken, waar ze ook koekjes enzo maken, houden ze veel afval over. En dit wordt gerecycled in de brok. Zo houden ze:

a)De kosten laag voor het produceren van dit voer en
b)Hoeven zij geen kosten te betalen om hun afval op te laten halen en te verwerken...

Begrijp je hoe het werkt?

En geloof mij maar als ik zeg dat deze firma's hele batterijen aan goedbetaalde advocaten hebben zitten om claims onder het tafel-kleed te moffelen. Lees "Food that pets die for" van Ann Martin maar eens. Zij is geschoffeerd door deze zware jongens toen zij een aanklacht indiende...

Met andere woorden: er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken. Of nauwelijks. Want, je wordt in de tang gehouden door Proctor & Gamble en Nestle en Mars. Zij zullen ALTIJD voorkomen dat dit soort onderzoeken gedaan worden en dat de resultaten naar buiten worden gebracht!! Zij houden de wereld in de tang! En, zij lezen ook boeken als Raw Meaty Bones van de dierenarts Tom Lonsdale. Men geeft bij bijv. Pal zelfs toe dat de tanden van de hond naar de knoppen gaan van brokken. Bij Eukanuba doen ze dat ook. En om Tom Lonsdale voor te zijn (om te zorgen dat niet teveel mensen zich druk gaan lopen maken), maken zij nu brokjes die de tanden schoon houden.... Jaja...

Ik heb een interessant boek! Dit heet Canine Nutrition. Daar staat in dat honden echt, echt geen maagtorsie krijgen van brokken. Daar staat ook in dat honden niet dood gaan van BHA, BHT en Etoxyquine (anti-oxydanten). Nee hoor, dat kan helemaaaaal geen kwaad. Twee keer raden door wie deze boeken geschreven zijn....... Door de Vice President van Hill's Science Diet....

Twee keer raden wie de dierenartsen onderwijs geeft over voeding... Iams en Hill's. Jawel!

Welkom in het vieze, stinkende wereldje van hondenbrokken. Welkom in de wereld van de brokken-maffia.....

De kans dat jij of ik aan kan tonen dat het een vies, stinkend maffia-wereldje is, is klein. Voor je het weet heb je een advocaat op je dak... En zo houden ze jou en mij klein. En dom. En in de tang....

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 28 jul 2003, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3900
Nou, als DIT pa nog niet over de streep trekt heb ik het volgende voorstel:

sleep pa achter de PC op een nader te bepalen datum en tijdstip.
Zetten we links met de blauwe shirtjes Paul en Roger en rechts met de rode shirtjes Lizzy en Sylvia. Niet om anderen te discrimineren en/of te benadelen maar hier is over nagedacht. Zelf zal ik scheidsrechter zijn.

Dus pa ... kom op met een datum en een tijdstip ... we maken gehakt ehhhh vers vlees van je ...
Door Lizzy
#3901
Goed plan Ink! Ik ben vOOr!!

Maar, ik wil er eigenlijk nOg iets aan toevoegen.... Want, persoonlijk heb ik geen wetenschappelijk onderzoek nodig... Ja, OK, om jouw pa te overtuigen ;D! Maar niet voor mijzelf.

Want, als je weet hoe en waarmee brokken gemaakt zijn en je legt dAt naast een onderzoekje van Pottenger en je gebruikt dan je logische verstand (en leest desnoods nog even een boekje van Ian B., Kymythy S., Ann Martin, Tom Lonsdale, JdBL) dan heb je geen wetenschappelijk onderzoek nodig om te begrijpen dat brokken niet gezond kUnnen zijn..

Want, ook een Nederlandse brok uit een klein fabriekje (zijn hele grote fabrieken hoor en daar huren de brok-fabrikanten tijd in om hun brokken te laten maken) gebruikt afval. De meeste kopen hun vlees op bij de jus-fabriek (van Knorr of Unox of zo) of bij een andere vleesverwerker of zelfs bij de destructie.

Tel daar bij op dat al dit vlees tot op de draad doodgekookt is, tel daar bij op dat het grootste deel uit granen bestaat (hetgeen een hond niet kan verteren - het is een carnivoor), tel daar bij op dat er geen vitamien meer in deze voeding zit en ze daarom vitamines moeten toevoegen, tel daar bij op dat deze viezigheid tenminste 6 maanden houdbaar moet zijn (liever 1 of 2 jaar) en dus niet ranzig mag worden of gaan schimmelen en dus middelen bevat om dit te voorkomen....

Dan weet je waarom brokken niet gezond zijn.... Toch? Ik vraag altijd aan mensen die niet kunnen geloven dat brokken ongezond zijn: "Goed, zou u mij dan een plezier willen doen en:

a)Mij aan willen tonen dat ze WEL gezond zijn (kan niemand)
b)Zou u zelf 1 week brokken willen eten. Serieus. Eet ze zelf 1 week. Het merk mag u zelf bepalen. Als een hond er niet van dood gaat, gaat u er ook niet van dood".

De meeste haken hier (bij het zelf eten van brokken) af ;D. De meeste zijn toch ergens wel bang dat het smerige zooi is... ;D. Of, ze beginnen ineens met smoesjes dat ze vegetarier zijn ;D.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 28 jul 2003, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#3902
>>De meeste kopen hun vlees op bij de jus-fabriek (van Knorr of Unox of zo)<<

Lizzy,
Graag uitleg want hier geloof ik dus geen ene moer van!!!
Het bouillonfabriek-verhaal is in de wereld gebracht door onze Carel omdat ene Gerrit de W. van het brokkenmerk FF hem dit had wijs gemaakt.

Indien jij meer weet dan ik......graag ;D
Door Paul_Barte
#3903
Vergeten:

Zoals Unox als Knorr hebben geen bouillonfabrieken. De potten met prut komen van externe leveranciers waarvan ze de naam niet willen zeggen.

In bouillonblokes zit ongeveer 4% vlees....de rest zijn plantenextracten (ook extern aangeleverd trouwens).
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 29 jul 2003, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#3904
Zetten we links met de blauwe shirtjes Paul en Roger en rechts met de rode shirtjes Lizzy en Sylvia.
Is goed hoor,ik doe wel mee,any where,any time ;D
Door Angelique
#3905
Ja , uh dat vraagt ze toch niet. De andere om de dag dagjes krijgen ze wat de vriezer biedt en soms ook wel wat brokjes:-) (1 keer per maand ofzo)
en wat doe je die andere om de dag,dag dan...barf of ...eeehhhh brokjes  ???
Door sylvia
#3906
Ja , uh dat vraagt ze toch niet. De andere om de dag dagjes krijgen ze wat de vriezer biedt en soms ook wel wat brokjes:-) (1 keer per maand ofzo)
ja brokjes carnibest hahahahaha
Door Lizzy
#3907
>>De meeste kopen hun vlees op bij de jus-fabriek (van Knorr of Unox of zo)<<

Lizzy,
Graag uitleg want hier geloof ik dus geen ene moer van!!!
Het bouillonfabriek-verhaal is in de wereld gebracht door onze Carel omdat ene Gerrit de W. van het brokkenmerk FF hem dit had wijs gemaakt.

Indien jij meer weet dan ik......graag  ;D
Nou, volgens Gerrit haalt hij zijn vlees bij een jus fabriek, zegt Carel ;D. En, aangezien ik van een bepaald persoon binnen een bepaalde industrie gehoord heb dat hij zijn vlees ook direct aan brokfabrikanten verkoopt (ik zal je de details sturen), zou het waar kUnnen zijn (denk ik). Maar laten we eerlijk wezen Paul, dit is in HET allergunstigste geval! Stel dAt het waar is? Wat krijgt hij dan geleverd? Gatver... moet jij dan nog?

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door