Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ester
#3848
hoi,

onze hond mag mischien op vers, maar daar is niet iedereen het mee eens. Weet iemand goeie standpunten? Ik heb brokkenfeiten al laten lezen. Maar het weerwoord was: ze heeft het jaren goed gedaan op brokken'

Wie weet goeie standpunten!!? ???
Door Janet
#3849
Ze zal het jaren nóg beter doen op vers.
Zelf eet je ook geen gevriesdroogd kant-en-klaar spul, zeker niet dag in, dag uit.
Het is een natuurlijker dieet.
Je spaart d.a. kosten uit (mits ze nu al gezond is).
Ze stinkt minder naar hond (hooguit naar pens en sloot ;D).
Je hond krijgt (weer) plezier in het eten.
Door Janet
#3850
Je kan de rest natuurlijk ook elke dag droog brood met een beetje boter of kant-en-klaar spul voorzetten, net zo lang tot ze beginnen over een lekker vers prakkie. Dan kun je tenminste vragen waarom ze zelf géén genoegen nemen met 'voorgekauwde' hap, maar de hond dit wel moet ;D.
Door Paul_Barte
#3851
Omdat ieder dier daar gewoon recht op heeft!!!

Een hond is een vleeseter en geen konijn en zelfs dat konijn krijgt nog een verse wortel of een blad andijvie of iets anders.
Door ester
#3852
;D ja,de beslissing is er nog niet, maar ik heb voor nog maar 3 dagen vers :o zal dus gauw moeten overtuigen!

(een kennelmens die zei dat je gewoon een goede brok moest geven en hij zei: never change a winning team)

Jaja, brokken!Pff!

Ik moet een hele wastlijst hebben, of mag ie iemand bellen, kan die daar mee discussieren, wie o wie laat zich niet uitl*ullen door een brokkenfanaat, en kan goede standpunten vertellen)?!!! 8)
Door Lizzy
#3853
Hoi Ester, laat maar bellen die hap! Serieus. Ik ben niet opzij te lullen (en vele met mij)

Beter versvlees dan brokken omdat:

a)brokken niet gezond zijn want: brokken zijn doodgekookt, bevatten geen natuurlijke vitamines en enzymen (affijn, zie mijn verhaal onder informatie).
b)versvlees gezond is (het waarom staat onder info).
c)honden het misschien "wel goed doen" op brokken, maar dit is korte termijn denken.
d)omdat de hond versvlees lekkerder vindt (zie mijn verhaal waarom vers/rauw 1 onder informatie.
e)omdat versvlees uiteindelijk goedkoper is.
f)omdat honden blijer en vrolijker worden en dus de baas blijer en vrolijker wordt.
g)omdat honden recht hebben op goede, lekkere voeding.

Groetjes, Lizzy
p.s., never change a winning team? Goed, dan blijf ik toch maar roken.. Ik doe het "goed" op sigaretten
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 23 jul 2003, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3854
Ester, als diegene niet te overtuigen is door de verhalen die Paul, Ink, Lizzy en vele anderen onder INFORMATIE hebben gezet, dan is dit persoon niet te overtuigen....
Door Lizzy
#3855
Het beste valt iemand te overtuigen door 3 maanden versvlees te geven. De hond laat dan zelf zien "waarom". Eenmaal zelf aanschouwt, wil niemand meer terug.
Door ester
#3856
;D dankje,eh ik laat hem wel bellen hoor ;D Ik zou je nummer alleen niet op internet zetten 8) ;)

Kijk, veel dingen heb ik al gezegd maar: hij blijft zeggen dat ze het er goed op doet! >:(
Door geer
#3857
Enne, demonstreer het ook meteen, net als in reclames... Zet twee etensbakken naast elkaar met een emmer erover. Hou je hond vast. Til de emmers op, laat 'm los en rara waar hij naartoe gaat ;D ;D
Door Jolly
#3858
mijn  Chasey rent dan eerst naar de brokken bak >:( en dan naar de vers vlees bak.  :-/
Laatst gewijzigd door Jolly op wo 23 jul 2003, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ester
#3860
jaahh dag, ik wil geen brokken voeren >:( Potverdikkeme hij moet luisteren enne, ik wil op carnibest!! Half uur rijden ohoh, toch maar Rodi!? ;)

Nee, ellen, je hebt gelijk desnoods ff(dat klinkt vies)en 3keer per week vers, maar dat als alllerlaatste!! 8)
Door ester
#3861
;D hij heeft nog geen defenitief NEE gezegd, hij zegt: overtuig me maar!!

Nou dat doe ik dan! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door