Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#636190
Kun je alle honden vis leren eten, of zijn er honden die het echt niet hoeven? En wat voor vissen zijn dan het best? Ik ga namelijk vrijdag naar Leeuwarden en wil dan even langs de visgroothandel.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#636198
Goede vis om te geven is vette vis, zoals sardientjes, zalm, makreel, panharing.
of alle honden vis eten weet ik niet. Ik weet wel dat het mij veel moeite heeft gekost om Skik sardientjes te laten eten.
Uiteindelijk eet hij ze nu heel op. Ik heb ze nu een paar keer zalmkop gegeven. De eerste keer moesten ze er niets van hebben maar ook dat gaat er nu wel in. Dus het kan wel een beetje doorzettingsvermogen kosten. :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#636199
Er zijn honden zat die het echt niet te knagen vinden. Hier vinden ze sardien en zalm toppie. Witvisfilet wordt wel gegeten maar minder enthousiast. Van makrelen gaan er een aantal kotsen en wijting vinden ze echt geen pest aan.
Gebruikersavatar
Door pike
#636232
Pike vindt sardientjes en zalmkop superlekker. Armagnac mutst met zijn sardientjes. De eerste eet hij op tot aan de kop, de tweede eet hij voor 3/4 de derde voor de helft en van de laatste alleen de staart. Met een beetje hulp eet hij de rest ook op maar de koppen hoeft hij echt niet :P. Heb me voorgenomen de volgende keer Armagnac de onderste helft en Pike de bovenste helft te geven ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#636685
Tinker schreef: Mijn hondjes willen geen rauwe vis eten.Eentje ging er zelfs in liggen rollen :-X ;D
;D ;D ;D ;D dat doen die van mij alleen met dooie vis die langs de sloot of vaart ligt, die ruikt niet lekker naar vis maar die stinkt ontzettend :P :P
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#636812
Tinker schreef: Mijn hondjes willen geen rauwe vis eten.Eentje ging er zelfs in liggen rollen :-X ;D
Ja dat deed de cavalier van mijn zus ook toen ik hem een stuk zalm gaf!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#636888
Vienna eet geen hele vissen (ook geen koppen). Heb alles geprobeerd ,maar nada niks eten! Zalmmoten en blik eet ze wel. Maak er geen hakszaak van. Misschien over een poosje wel!
Kay vond forel in het begin vreemd en ging er in rollen maar at hem wel op nadat ik hem even had vast gepakt en er mee gesjort had. Nu geen probleem meer
Didge heeft het vanaf het begin goed gegeten (alles)
Door Ramona
#641557
Voor Truus heb ik ook verse vis gekocht: forel, sardientjes, makreel en nog een vis met de grootte van een sardien...

Nu heb ik zelf nog een vraagje omtrent het geven van vis. Het is mij duidelijk, dat als de hond het eten wilt, je de vis heel kunt geven, maar hoe zit dat nou met de ingewanden???

Volgens die visman, mag je de ingewanden niet voeren? De makreel heeft hij dus schoon gemaakt, maar nu zit ik dus wel nog met 3 vissen die wel nog helemaal compleet zijn ???

Hoe zit het met de vinnen? bestaat er geen kans dat die blijven hangen in de keel of de echte dikke graten?
Door Daisy75
#641680
Mijn reu kreeg van de week een zalmkop en ging letterlijk en figuurlijk ervan over zijn nek...hij rook eraan...trok heel hoog zn lippen op (doet ie alstijd als ie iets vies vind geen gezicht haha) en daarna begon is spontaan te kokken, en gal te spugen.
Later ging ie er weer heen en knaagde er heel even voorzichtig aan thats it hahhaa
Door Xada
#641743
Ramona schreef: Voor Truus heb ik ook verse vis gekocht: forel, sardientjes, makreel en nog een vis met de grootte van een sardien...

Nu heb ik zelf nog een vraagje omtrent het geven van vis. Het is mij duidelijk, dat als de hond het eten wilt, je de vis heel kunt geven, maar hoe zit dat nou met de ingewanden???

Volgens die visman, mag je de ingewanden niet voeren? De makreel heeft hij dus schoon gemaakt, maar nu zit ik dus wel nog met 3 vissen die wel nog helemaal compleet zijn ???

Hoe zit het met de vinnen? bestaat er geen kans dat die blijven hangen in de keel of de echte dikke graten?
Sardientjes geef ik heel, met ingewanden en alles er nog in. Eén hond van mij eet het goed, twee zitten er nog mee te mutsen.
Koken heb ik geprobeerd, maar krijg dan zo'n rotzooi van de schubben etc.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#641785
Ramona schreef: Volgens die visman, mag je de ingewanden niet voeren? De makreel heeft hij dus schoon gemaakt, maar nu zit ik dus wel nog met 3 vissen die wel nog helemaal compleet zijn ???

Hoe zit het met de vinnen? bestaat er geen kans dat die blijven hangen in de keel of de echte dikke graten?
Hmm, wel eens een zeehond een makreel zien schoonmaken?  ;)

Ik geef gewoon hele vis, lijkt me juist wel gezond zo´n darm vol algen.
Mijn hond vindt vis heerlijk, alleen van wijting moet hij kotsen
Door Ramona
#642301
dat is dan fijn om te weten, dat dat geen probleem is :D kan ik dat hier ook ergens terug vinden bij informatie of iets dergelijks? Altijd handig om het ook even te lezen ;) Erg bedankt voor de antwoorden...!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door