Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#3842
<<
Oh, p.s., zo'n lijst bestaat ook voor mensen!
<<


Echt,...... dat wist ik niet Lizzy.

Gosh als ik dat geweten had , dan had ik er misschien nog beter uitgezien.....alhoewel dat moeilijk kan !

Maar die vraag is toch kompleet overbodig wanneer je versvoeding geeft en varieerd , of begrijp ik helemaal niks van rauw en versvoeding ;D ;D ;D

En wat die schijf van vijf betreft hou ik het tegenwoordig heel simpel.
1/ rauw spiervlees, 2/ rauw orgaanvlees, 3/ rauwe botten 4/ rauw vet en alles wat er nog aan een prooidier zit 5/ al de rest van wat ik zelf eet


Gr.
Roger.


Gr.
Door sylvia
#3843
En wat die schijf van vijf betreft hou ik het tegenwoordig heel simpel.
1/ rauw spiervlees, 2/ rauw orgaanvlees, 3/ rauwe botten 4/ rauw vet en alles wat er nog aan een prooidier zit 5/ al de rest van wat ik zelf eet
goeie schijf lijkt me :D
#3844
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal toch eens verder gaan kijken voor vergelijkbare info. Toch valt het niet mee, omdat iedere bron van informatie zijn voor en nadelen heeft.
Zelf geef ik meerendeels biologische kipvleugels, runderbotten met vlees, af en toe vis, konijn of schaap en wekelijks fyto-mix, en inderdaad wat tussendoortjes van wat ik zelf eet, dat kan van alles zijn waar geen suiker of witmeel in zit. Toch ben ik er niet gerust op dat dat voldoende is.
In het wild eten honden ook bessen en schors van takken voor bepaalde voedingsstoffen die ze nodig hebben. Gelukkig ontleedt mijn hond elke wandeling een tak dus het boomschors komt goed. Maar of dat alles toereikend is ? Ik zet er grote vraagtekens bij. Om die reden krijgt mijn hond om de paar dagen een halve mega-vitaminepil van Solgar, maar ja, of dat nou de bedoeling is......
Ik zou het mezelf gewoon niet vergeven als ik erachter moet komen dat mijn hond over een paar jaar ergens een tekort van heeft, of dat hij zich lekkerder zou kunnen voelen als ik maar dat of dat zou geven.

Bovendien is er natuurlijk ook een verschil in vitaminebehoefte per grootte, geslacht, leeftijd, leefwijze en ras, pfoei...om het nog maar makkelijker te maken zeg !

Daarbij opgeteld ook nog eens het feit dat de prooidieren van tegenwoordig niet meer te vergelijken zijn met de prooidieren van vroeger. Ze zijn veel minder voedzaam, en zitten ook nog eens vol met antibiotica en andere medicijnresten als ze uit de bio-industrie komen. De ene voedingsbron is dus de andere niet, ook al zijn de ingrediënten dezelfde.
Laatst gewijzigd door Fikkie17 op di 19 aug 2003, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#3845
Zelf geef ik meerendeels biologische kipvleugels, runderbotten met vlees en fyto-mix, en inderdaad wat tussendoortjes van wat ik zelf eet, dat kan van alles zijn waar geen suiker of witmeel in zit.

Toch ben ik er niet gerust op dat dat voldoende is.
Nee met dit menu zou ik ook niet gerust zijn. Maar dat los je niet op met een tabelletje en ook niet met een pilletje.
Het is wel, in ieder geval voor een deel, op te lossen door meer te lezen over wat het zelf samenstellen van voeding voor je hond inhoudt. Surprise ... dat kan bijvoorbeeld hier op dit forum. Lees eens verder bij de diverse onderwerpen.
Prettige dagen ;).
#3846
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je antwoord. Ik las mijn stukje even terug en zie dat ik niet volledig ben geweest. Als ik kijk naar het menu voor mijn hond komen daar in principe nog wat dingen bij zoals kalfhart, lever, maagjes en andere vieze dingen die ik op de kop kan tikken. Verder elke dag wat kwark om te snoepen, kaas als beloning, en sporadisch wat fruit.

Als ik naar het menu van mijn hond kijk scheelt het niet zoveel van wat de mensen hier aan hun honden geven.
Kun je uitleggen op welke punten jij niet gerust zou zijn met zo'n menu ?

Ik heb nog even bij het onderwerp gekeken waar de mensen beschrijven wat ze hun hond geven, maar zie jouw beschrijving er niet bij. Wat geef jij je hond ?
#3847
Hoi Fikkie17, de reactie was van Ink en niet van mij (Lizzy)! Maar, dat maakt niet uit. Ink reageert er vast ook nog wel op ;D.

Onze menu's staan trouwens onder "MENU's". Zowel die van mij als die van Ink.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door