Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#635296
Ja. Als je hond een bot kraakt krijg je zulke stukken. Dit is een kaal bot dus dan zijn de splinters niet in spiervlees ingebed. Dat is wat linker voeren, dan moet je wel zeker weten dat je hond goed kauwt en geen hele stukken opgewekt naar binnen zuigt. Als het zacht bot is, van lam of geit bv, dan kunnen die splinters niet veel kwaad. Hoe harder het bot hoe linker.
Door 202Spots
#635311
Ik weet niet wat voor bot het is,maar ik noem dit dus wel splinteren...

Hieronder is bot van kalkoenvleugel...dat zijn OOK zulke  splinterbotten..

Afbeelding
Door marja
#635316
202spots schreef: Ik weet niet wat voor bot het is,maar ik noem dit dus wel splinteren...

Hieronder is bot van kalkoenvleugel...dat zijn OOK zulke  splinterbotten..

Afbeelding
:(
Door marja
#635575
Lupa schreef: dat hangt helemaal van af.
van een foto kun je niet voelen hoe zacht deze stukkjes bot zijn
maar hier vind ik ook zulke stukkjes en ze zijn heel zacht
Deze voelde scherp :-\
Ze zijn wel helemaal opgegaan maar de rest gooi ik toch maar weg............
Door marja
#635588
202spots schreef: Was het kalkoen?
of anders wat voor bot?
Dat weet ik dus niet, ik vroeg botten, alles door elkaar maar geen varken.
Moest die man lachen, varken bij de islamiet ;D
Door tieneke
#635593
Ik wil je niet bang maken maar ik zou nooit enkele botten geven en zeker geen botten waar ik niet zeker van weet van wat voor beest het is...kalkoen is echt tyfushard en zo scherp als glas,dus voortaan zeker weten wat voor botten je precies aan je honden geeft en anders niet geven.
Door marja
#635615
tieneke schreef: Ik wil je niet bang maken maar ik zou nooit enkele botten geven en zeker geen botten waar ik niet zeker van weet van wat voor beest het is...kalkoen is echt tyfushard en zo scherp als glas,dus voortaan zeker weten wat voor botten je precies aan je honden geeft en anders niet geven.
O.k  (begin een beetje te verlangen naar de brokjes :-[)
Door 202Spots
#635618
ik heb 't idee dat het lams poot is....OOK TE hard dus.. :-\
Heel makkelijk om te onthouden is...alles wat rond/kokervorm is..dat is poot en dus TE hard.
Door roefus
#635624
Kreeg ook een keer (in den beginne  ::)) een zak botten van mevrouw de islamiet.
Ze hád nog iets moois voor me  :-X 8)
Wat heb ik er uiteindelijk mee gedaan?
Je raadt het al  ;D  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door