Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marja
#635628
roefus schreef: Kreeg ook een keer (in den beginne  ::)) een zak botten van mevrouw de islamiet.
Ze hád nog iets moois voor me  :-X 8)
Wat heb ik er uiteindelijk mee gedaan?
Je raadt het al  ;D  ;)
Ik pleur dit ook allemaal weg hoor, vind het risico te groot!
Door Lizzy
#635635
Ik denk dat je er verstandig aan doet om de Islamitische slager exact te vragen wat je wilt hebben. Het is niet voldoende om te vragen om botten. Dan krijg je dit. Kale botten die waarschijnlijk ook nog gewicht hebben gedragen.

Neem even wat meer tijd voor je zelf, voer desnoods ook af en toe nog versvlees, geef nog even kippennekken, vleugels en eendennekken (want vorige week kotste nog splintertjes). Want anders ben ik inderdaad 'bang' dat je volgende week weer op brokken staat en dat zou voor je honden heel jammer zijn.

Dit zijn bijvoorbeeld botten die je wel zou kunnen voeren, als je honden de kippenbotten (en eventueel hele eenden, konijnen en parelhoenen enzo) goed kunnen verteren:

Lamsribben, met vlees
Afbeelding

Meer foto's : http://www.barfclub.nl/oud/islam/fotoga ... m_cent.htm
Door tieneke
#635745
marja schreef: O.k  (begin een beetje te verlangen naar de brokjes :-[)
Niet doen!!! over een tijdje weet je precies wat je wel en niet moet kopen.
Door marja
#635879
Lizzy schreef: Ik denk dat je er verstandig aan doet om de Islamitische slager exact te vragen wat je wilt hebben. Het is niet voldoende om te vragen om botten. Dan krijg je dit. Kale botten die waarschijnlijk ook nog gewicht hebben gedragen.

Neem even wat meer tijd voor je zelf, voer desnoods ook af en toe nog versvlees, geef nog even kippennekken, vleugels en eendennekken (want vorige week kotste nog splintertjes). Want anders ben ik inderdaad 'bang' dat je volgende week weer op brokken staat en dat zou voor je honden heel jammer zijn.

Dit zijn bijvoorbeeld botten die je wel zou kunnen voeren, als je honden de kippenbotten (en eventueel hele eenden, konijnen en parelhoenen enzo) goed kunnen verteren:

Lamsribben, met vlees
Afbeelding

Meer foto's : http://www.barfclub.nl/oud/islam/fotoga ... m_cent.htm

Dank je Lizzy.
Ze krijgen ook gewoon kvv erbij hoor, alleen 's avonds wil ik botten gaan geven, wel de goede ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#635940
marja schreef:

Ik vind het er maar eng uit zien, is dit nou splinteren?
Ja, dit is wel splinteren. Deze waren bij mij meteen de kliko ingegaan. :-\
Door marja
#636095
Angelique schreef: Ja, dit is wel splinteren. Deze waren bij mij meteen de kliko ingegaan. :-\
Daar liggen ze inmiddels in............ :'(
Door La Demisa
#636104
Exactr zulke stukjes bot vind ik bij mijn honden ook wel eens in de mand. In het begin bleven ze daar maar op kauwen en pakte ik ze af en gooide ze weg. Tegenwoordig laten ze ze zelf gewoon liggen. Ze weten dat ze er niets mee kunnen. Soms moet je ze ook zelf dingen leren ontdekken, toch?
Door marja
#636105
La Demisa schreef: Exactr zulke stukjes bot vind ik bij mijn honden ook wel eens in de mand. In het begin bleven ze daar maar op kauwen en pakte ik ze af en gooide ze weg. Tegenwoordig laten ze ze zelf gewoon liggen. Ze weten dat ze er niets mee kunnen. Soms moet je ze ook zelf dingen leren ontdekken, toch?
Ik had echt hele verkeerde botten ;)
Door La Demisa
#636117
Weet je Marja? Ik BARF de honden nu een maand of 7 en wist in het begin ook niet wat voor een botten ik in mijn handen had. Maar je leert dit heel snel hoor! Nu zie ik het direct. Had pas lamsribben en kalfsribben besteld en kreeg ipv kalfsribben een hele zak met dragende botten. Nou, die gingen direct retour. Excuses van de slager en de botten zijn opnieuw besteld.

Ik het begin was ik ook heel blij als ik uberhaupt al aan botten kon komen. Kreeg zo 7 kilo runderribben. Ikke blij maar helaas, die waren echt veel te hard voor de honden. Die heb ik dus opgemaakt als recreatiebot maar dat duurde lang voor ik door die 7 kilo heen was. Al doende leert men moet je maar denken.
Door Jantien
#636974
Hoi,

Ik voer dit soort botjes wel, jaa slecht he >:(,  ;)maar die van mij eet meestal alleen het zachte bovenkantje (om het maar even zo te noemen) en kraakt wat van de rest van het bot en laat inderdaad de splinters liggen...
Vaak geef ik dit ook na het eten van pens of wang...

maar ik zal er eens wat meer op letten want inderdaad het geluid wat er soms vanaf komt.... :-\ ???

groetjes Jantien
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door