Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#3796
Roger, als jij een granenmaaltijd geeft, is dat dan de enige maaltijd die ze die dag krijgen of krijgen ze later op de dag dan nog een vleesmaaltijd?

groetjes Helen
Door roger
#3797
<<Roger, als jij een granenmaaltijd geeft, is dat dan de enige maaltijd die ze die dag krijgen of krijgen ze later op de dag dan nog een vleesmaaltijd?<<


Dat hangt er vanaf Helen, als ik inhoud heb van een schape- of lamspens, en ik weet waar dat schaap gegraasd heeft dus, dan doe ik zo nog een klompje ter grote van de inhoud van een botervlootje gewoon ergens op het gras en dat verdwijnt meestal ook in de loop van de avond.

Das dus de Fytomix van Bibi of de groene maaginhoud die ook Carnibest heeft , alleen dat die van mij recht van de bron komt.

groetjes

Roger.
Door Sylvie
#3798
Oh, ik had net in een andere thread wat gezegd over 1 of meerdere maaltijden.
Ik voer 2 keer per dag.
Ik kan me voorstellen dat een aantal honden dat kan, 1 maal daags eten, maar ik zou hier toch een beetje mee oppassen en het niet voor alle honden willen aanraden.
Ten eerste ben ik bang dat het voor echt kleine rassen ronduit slecht is. Hun lever is gewoon te klein om genoeg energie op reserve te houden, waardoor de bloedsuikerspiegel veel te laag wordt. Ik heb het dan over bijvoorbeeld Chihuahua's enzo.

Verder zijn er nogal wat honden die gal gaan spugen met een lege maag.
En verder aarzel ik een beetje over maagtorsies. Ik meen dat de kans op een torsie het grootste is bij een lege maag, eventueel in combinatie met beweging?
En dan nog een reden, waarom ik het zelf leuker vind om 2 maaltijden te doen; nu hebben mijn honden een extra leuk punt in de dag. Huisdieren vinden eten nou eenmaal vaak het hoogtepunt van hun dag. Dan vind ik het wel zo leuk om ze dat plezier 2 keer te gunnen en niet 1 keer. Misschien niet echt een medische reden, haha.
Kortom, zelf zou ik liever zeggen; twee maaltijden, *tenzij* je een goeie reden hebt om voor 1 maaltijd per dag te kiezen.
Door Eidos
#3799
Ook ik ben het hier mee eens ;D. Mijn hond is helemaal verwend en krijgt zijn voer verdeeld over 3 keer per dag :). Ik heb geprobeert om naar de 2 keer te gaan, maar toen ging hij inderdaad gal spugen dus hou ik het lekker bij 3 keer. Eidos vind dat helemaal geweldig... Drie keer een verassing ( de laatste weken dan nu hij langzaamaan meer versvoer krijgt ) wat er in de bak ligt ;D ;D. Tot nu toe vind hij alles helemaal geweldig en eet alles met smaak. Ik las van de week in een stukje dat honden die overgaan naar vers vlees in het begin wat bijwerkingen kunnen krijgen omdat ze gaan ontgiften... Nou eidos heeft traanoogjes de laatste 3 dagen.. Misschien toch weer een bewijs dat brokken niet geweldig zijn???

Groetjes van barbara en woef eidos
Door annelies2
#3800
ik voer toeska ook twee keer per dag omdat ik ook bang ben voor maagtorsie.
En ben toeska is het zo als ik s'morgens gevoerd heb en verder overdag is ze niet vreselijk actief(komt helaas maar zelden voor), dan eet ze zelf sávonds bijna niets of weinig en dan haal ik de rest weg.
Ze zal nooit schrokken met eten dus ze krijgt voldoende.
groetjes van annelies en toeska
Laatst gewijzigd door annelies2 op zo 13 jul 2003, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door margreet
#3801
Ik voer ook maar een keer per dag en wel om ongeveer 18.00 uur.
Ik doe dit al jaren en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om het anders te doen.
Denken jullie dat ik hier i.v.m.de kans op een maagtorsie iets aan moet veranderen ??? ??? ???
Door Jolly
#3802
nee waarom als jij dit al jaren doet en het gaat goed, waarom zou je dan ineesn gaan cerandere, dat zou de kans op een maagtorsie mijn inziens allen maar kunne vergroten
Gebruikersavatar
Door chooky
#3803
Ik geef Chooky nu sinds ongeveer een kleine week een keer per dag eten. Ook een beetje onregelmatig 's avonds tussen 18.00 en 23.00.
Toen ik nog twee keer per dag voerde at ze vaak de dingen die ze niet heel lekker vindt (groente of fruit en verse, hele vis) niet op. Dan moest ik dat drie keer aanbieden voordat ze eindelijk met lange tanden ging eten.
Nu dat ik een keer per dag geef, eet ze ALLES met smaak op. Ik heb het met fruit-granen, groentemix en met verse vis geprobeerd en het is gewoon binnen een paar minuten op.
Ik ben er dus zeer tevreden over.
Daarbij komt nog het voordeel dat trainen ook beter gaat, aangezien ze dan wel trek heeft in een koekje en er best wel voor wil werken.
Door sylvia
#3804
ik voer toeska ook twee keer per dag omdat ik ook bang ben voor maagtorsie.
En ben toeska is het zo als ik s'morgens gevoerd heb en verder overdag is ze niet vreselijk actief(komt helaas maar zelden voor), dan eet ze zelf sávonds bijna niets of weinig en dan haal ik de rest weg.
Ze zal nooit schrokken met eten dus ze krijgt voldoende.
groetjes van annelies en toeska
hoi annelies waarom ben je met toeska bang voor een maagtorsie ??? Toeska is niet een hondje met de bouw van honden die daar gevoelig voor zijn.
Door Angelique
#3805
Hier voeren we ook 1 maal daags daar anders de porties wel erg klein worden. Soms krijgen ze wel 2 maal daags, maar dat is dan smorgens wat lamsribbetjes en dan savond een in hoeveelheid mindere hoofdmaaltijd. Soms krijgen ze voor het slapen gaan nog 1 of 2 kipkarkasjes. Maar in principe 1 hoofdmaaltijd per dag.

Ik ben niet bang voor maagtorsies omdat ik ervan overtuigd ben dat dat een probleem is wat hoofdzakelijk bij brokkenhonden voorkomt.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3808
Bas krijgt 2x per dag 500 gram Carnibest. Gevoelsmatig vind ik 1x per dag 1 kilo voer veel te veel dus vandaar verspreid over 2x.

Ook krijgt hij dit pas NA de wandeling (want anders ben ik wel bang voor een maagkanteling) want Bas kan aardig "dartel" te keer gaan.
Hoewel ik laatst ergens las dat een maagkanteling met name door gasvorming zou ontstaan en dat een lege maag net zo goed een oorzaak van een maagkanteling kan zijn ??? ???

Nou ja, ik weet niet wat wijsheid hiermee is maar tot zover gaat dit hartstikke goed voor Bas ;D.
Door Ink
#3810
Ook krijgt hij dit pas NA de wandeling (want anders ben ik wel bang voor een maagkanteling) want Bas kan aardig "dartel" te keer gaan.
Bij ons hangt het van de wandeltijd af of Sam voor of na zijn eten krijgt. Als het NA is geven we voor het wandelen een boterham met leverworst of smeerkaas ofzo. Vindt ie lekker, ik zie geen hele grote beren op de weg en hij heeft tOch even iets in zijn maag.

Sam krijgt trouwens 's morgens een ons of 4 en 's avonds ongeveer 6 ons. Alle genoemde redenen zijn hier ook wel van toepassing.Wat wijsheid is? Wie het weet mag het zeggen ...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door