Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door La Demisa
#632288
Ja, die moet zich behoorlijk beroerd gevoeld hebben. Het is zo'n harde, daar merk je niets aan. Ja, tot dat ze ging braken. Begrijp alleen niet hoe zo'n ontstopping tot stand komt. Was er een ontstopping en is ze daardoor extreem gras gaan eten? Of is het ontstaan door het gras eten?
Misschien kom ik er wel nooit achter. Als ze morgen maar gescheten heeft, niet meer braakt en lekker naar huis mag. Dan ben ik tevreden.
Door Red_Hunter
#632585
La Demisa schreef: Ja, die moet zich behoorlijk beroerd gevoeld hebben. Het is zo'n harde, daar merk je niets aan. Ja, tot dat ze ging braken. Begrijp alleen niet hoe zo'n ontstopping tot stand komt. Was er een ontstopping en is ze daardoor extreem gras gaan eten? Of is het ontstaan door het gras eten?
Misschien kom ik er wel nooit achter. Als ze morgen maar gescheten heeft, niet meer braakt en lekker naar huis mag. Dan ben ik tevreden.
Zo dat was schrikken.
En.... Hoe gaat het nu???
Door La Demisa
#632597
Niet zo goed, ze kan/wil niet poepen. Ze hebben vanmorgen contract vloeistof ingebracht en nu zijn ze een foto aan het maken. Dan kunnen ze zien waar de opstopping zit. Dan word ik gebeld en gaan we overleggen of ze geopereerd gaat worden. Vandaag haar thuis hebben zit er dus niet in. Positieve is wel dat ze gestopt is met braken. De ontstopping nabij de maag is weg, alleen zit hij ws vererop ook. Maar goed, dat ff niet braken zal haar toch wat meer rust geven. Ik wacht de hele dag al zeer ongedulig bij de telefoon. Ga zo ff kip ontdooien en pureren. Mocht ze vanavond willen eten dan moet er toch voedsel (BARF) bij de hand zijn. Heb ik het gevoel dat ik ook iets nuttigs kan doen.
Door La Demisa
#632877
Om 16.00 uur weer een telefoontje van de da. De contrast vloeistof was vanmorgen ingebracht en dan maken ze 3 foto's. Tussen alle foto's moet minimaal 2 uur zitten en dan worden ze beoordeeld. Wat ze zagen is dat de vloeistof wel overal langs kan, helemaal dicht zit het dus niet. Ze hebben het vermoeden dat de "boel" zich aan het verplaatsen is. Na overleg is er besloten Demi de kans te geven het zelf eruit te gooien. Ze krijgt olie en laxeermiddel. Als dit echt niet gaat wordt ze morgenmiddag geopereerd. Daar zitten ze niet echt op te wachten op het geen operatie is zonder risico. Ze moeten dan 1 meter darm open gaan maken en vooral: weer goed dichtmaken.

Morgenvroeg wordt ik weer gebeld, tenzij ze een drol draait. Dan springen ze (de medewerkers in de kliniek) allemaal een gat in de lucht en bellen ze me direct. Positief is wel dat ze wat slokjes water drinkt en niet meer overgeeft. Ook de contrastvloeistof heeft ze netjes binnen gehouden. Eten wil ze niet, zelfs geen kwark maar ze normaal zo gek van is. Als ze haar nu mee uitnemen kwispelt ze hevig, dat deed ze eerst niet. Verder ligt ze alleen maar op haar dekentje, duidelijk niet lekker in haar vel.

Jullie begrijpen dat ik er nog steeds geen goed gevoel over heb. Ik maak me echt zorgen om haar en zou het liefst de kliniek binnen willen lopen en haar gewoon mee naar huis nemen. Helaas, dat is niet de meest verstandige beslissing.
Door Lizzy
#632882
Ach hemel....... Ik had gehoopt dat je met positiever nieuws zou komen :'(. OK, nou, dan blijven we hier gewoon onwijs doorduimen. Ik wens je heel veel sterkte enne: hoop houden hoor :-*!
Door La Demisa
#632899
Dat  hoop houden... dat vind ik wel moeilijk hoor. Begin er zelfs aan te wennen dat ik maar met 2 honden loop op de wandeling. Da's toch geen goed teken.
Door Truus
#632908
La Demisa schreef: Dat  hoop houden... dat vind ik wel moeilijk hoor. Begin er zelfs aan te wennen dat ik maar met 2 honden loop op de wandeling. Da's toch geen goed teken.
Zo moet je niet denken meis, houd moed en ik ga onwijs hard duimen !! Ze moet zich echt ziek voelen , wat een rot situatie.
Door La Demisa
#633174
Vanmorgen om 9 uur werd ik gebeld met positief nieuws. Demi was vanmorgen erg uitgelaten en enthousiast. Ze trok de assistente die haar moest uitlaten zowat de straat over. Ze wilde zelfs eten maar poepen niet. De da en ik waren het beiden eens, herstellen doet ze thuis vast beter. Ze laat veel scheten en dan komt er wel eens wat mee, teken dus dat er wel poep aan zat te komen. We hebben het risico genomen, er van uitgaande dat ze thuis opknapt. Is dat niet het geval dan kunnen we alsnog een beslissing nemen.

Affijn, ik mocht haar om 10.00 uur halen. Uiteraard ging ze helemaal uit haar dak en wilde graag naar de auto. Ik kreeg nog wat pillen mee en ben toen direct met haar naar het bos gereden. Ik deed de deur van de auto open en ze nam direct een sprint. Ik zag het poepgaatje al open gaan. Ze besloot eerst te plassen en nam toen een srpint. Ik erachter aan, en ja hoor, 3 dikke BARF keutels rolde eruit. Binnen 30 seconden, hadden we dat maar eerder geweten. Na 5 minuten ging ze weer zitten en kwam er dun uit, helemaal geel, de kleur van het laxeermiddel. Daarna is ze met het verband (van het infuus) het water in gedoken en heeft veel gedronken. Nu is ze thuis en ligt helemaal stuk in haar mand vredig te slapen. Eten wilde ze thuis nog niet maar ik laat haar maar eens lekker slapen.

Het komt allemaal goed, ik weet het zeker. Heb de kliniek gebeld om te vertellen dat ze gepoept heeft! Maandag gaan we even terug voor controle. Ik ben zooooooooooooooooooo blij. :lol:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door