Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#632204
Weer een update....

Zeewier lust hij. Ik heb hem zeewier gegeven op een stukje vlees en dat eet meneer zo op....

Groente voor de groentemix laten proeven.... Klein stukkie bloemkool, ongepureerd (voor de smaak) gegeven, om te kijken of hij dat lust... Vind ik enkele seconde later dat kleine stukje in 60.000 stukjes op zijn kussen terug! :o Bloemkool is niet om te eten, ermee spelen is veel leuker! ::) Goed, geen succes Lizzy, dat laten proeven (maar volgens mij lust hij het wel).

Goed, toen ik de groentenmix klaar had, heb ik een restje (nu dus wel gepureerd) laten proeven. Hij heeft het opgegeten, maar echt enthousiast was hij helaas niet. En dat terwijl ik er dus allemaal vertrouwde groentes heb ingedaan..... Ik heb gewoon porties gemaakt en ingevroren. Hopelijk eet hij het van de week en loopt hij er niet zo mee te trutten als vanmiddag....

Voor de afwisseling heb ik ook fruitmix gemaakt. Ik heb hem appel en meloen laten proeven en Ikijok was daar dus wel voor te porren.... De fruitmix is alleen wat te dun geworden (veel sappig fruit).... Kan ik dat nog iets dikker maken op de één of andere manier? Geven met wat cottage cheese ofzo, of wat kwark?

Als Ikijok nu moeilijk blijft doen met de groentes (eerst at hij het wel), hoe kan ik dat dan oplossen? Ik heb zelf het idee om minder groente (dus lager percentage dan 15%) te voeren. Maar als ik er bij de groente wat afhaal, waar kan ik dat dan bijdoen? Meer spiervlees? Of anders?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#632326
Nou Rachel, ik voer dus geen groentenmix meer. Joep raakt ervan aan de diarree en Joris.... nou die eet het of niet of met ontzettend lange tanden. Het leek eerst goed te gaan, maar zo ineens gaf hij er weer de brui aan.

Ga nu chlorellapoeder bestellen en voeg dat toe aan hun vlees. Tja... ik gaf de groentenmix al als extra, dus ik kan niet precies aangeven waarvan ik meer geef. Denk dat ik het een beetje heb verdeeld. Beetje meer spiervlees en een beetje meer vleesbot.
Door Lizzy
#633129
Ik zou zelf inderdaad beginnen met minder groentes. En de groentemixen die je voert, zou je kunnen combineren met bijv. vuile pens. Als dat ook nog niet lukt, zou je kunnen kijken of hij wel de gekookte groentes van jullie eigen maaltijd lust.
Door tieneke
#633141
Malamoods schreef: Iemand anders nog een suggestie?

Rachel.
Wat yoghurt/cottage-cheese erdoor?
Anders de groenten licht koken.
Door Malamoods
#633293
En als ik minder groentes ga voeren, waarmee kan ik dan gaan aanvullen. De groente had ik op 15% staan, daar ga ik nu 10% van maken... Dan hou ik dus 5% over.... Kan ik dan het spiervlees daarmee aanvullen?

Rachel.
Door Lizzy
#633296
Malamoods schreef: En als ik minder groentes ga voeren, waarmee kan ik dan gaan aanvullen. De groente had ik op 15% staan, daar ga ik nu 10% van maken... Dan hou ik dus 5% over.... Kan ik dan het spiervlees daarmee aanvullen?

Rachel.
Ja, ik zou zelf meer spiervlees geven.
Door Malamoods
#633298
Ok, dan wordt het dus

40% rauwe vleesbotten
30% spiervlees
15% orgaanvlees
10% groentemix
5% overige

Rachel.
Door Lizzy
#633300
Malamoods schreef: Ok, dan wordt het dus

40% rauwe vleesbotten
30% spiervlees
15% orgaanvlees
10% groentemix
5% overige

Rachel.
Ziet er goed uit! En nou ff afwachten of ikijok dat ook vindt.
Door Malamoods
#633303
Lizzy schreef: Ziet er goed uit! En nou ff afwachten of ikijok dat ook vindt.
Hij moet wel! :knuppel2: ;D

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door