Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Christin
#626064
Hallo,

Het is al eens vaker in mijn berichtjes naar voren gekomen, Max eet slecht organen. Pens gaat goed, hart en lever slecht.

Daarom geef ik af en toe Carnibest en af en toe kook ik hart of lever.
Gisteren deed ik 1kg hart in de pan, 1/2 uur later kwam er 500 gram gekookte hart uit de pan.

Nu mijn vraag tel ik dit als 1 kg of als 500 gram. Max krijgt 500 gram per maaltijd, dus zijn dit 1 of 2 maaltijden?

Ik ben erg benieuwd!
Door 202Spots
#626088
Geef je normaal 1 kilo hart????
Ik vind 1 kilo hart per maaltijd erg veel, en 500 gram trouwens ook....ik zie het liever samen met 'n andere vlees bron mengen,maar goed..
op deze site kan je heart intikken en dan eerst bij raw en dan bij cooked vergelijken wat het verschil in voedingswaardes is.
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/
Wanneer je normaal 1 kilo rauw geeft, dan zou ik 500 gram gekookt aanhouden, met 500 gram gekookt krijg je van bepaalde stoffen iets minder,maar van andere weer meer, wanneer je 1000 gram gekookt zou geven dan word alles veel hoger dan rauw...dus ik zou 500 gram gekookt aan houden.
(en nog liever 250 gram hart....met iets anders erbij)
Door herder_lover
#626130
hier is Saiko ook niet gek op rauwe lever en niertjes. Dus ik kook het heel even (en dus geen half uur!), maar net de kook erover. Dan vreet hij de bodem van zijn bak er bijna uit  ;)
Hier krijgt hij wel eens een hele orgaanmaaltijd, bestaande uit (licht gekookte) lever, niertjes en pens (van Smuldier). Dit dan in de ochtend, en 's avonds gewoon kip, konijn, geit of vlees. Die maaltijd kan hier ook wel oplopen tot 800 gram. MAar dat is dan wel bijna de helft van wat hij in een week krijgt. (hij is nu 10 maanden en weegt 33 kilo)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door