Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#622439
Gisteren waren we in R'dam op de show. Had een ingeving dat ik bij IC eendebouten kon gaan halen.

Het was er vreselijk druk maar ik heb ze dan toch.

Gisteravond wilde ik ze geven. De heren hoeven het dus weer niet.

Ik begrijp het gewoon helemaal niet meer. Wat ik ook probeer, ze willen het gewoon niet.
Uithongeren wordt hier op BP vaak gezegd, maar die van mij houden het langer vol dan ik.

Ligt dit nou aan mij (te soft) of heb je er honden bij die gewoon niet van vlees houden :( :(

Ze hebben overduidelijk honger, want zo gauw ik de keuken inloop zitten ze naast het aanrecht, maar als ik het dan in de bak doe trekken ze hun neus op, of het nou KVV is of iets anders.

Het enige wat ik kan bedenken bij de ribben/eendepoten e.d. van het IC dat het te sterk ruikt, maar begrijpen doe ik het niet meer.

Wie wil ze eens een paar weken op vakantie om ze te leren eten ;D ;D
Door conleeuw
#622445
hier wordt ook met enig regelmaat de eendenpoten niet aanvaard, maar ik prop ze dan opnieuw in de vriezer en haal ze een volgende keer weer tevoorschijn, soms helpt het als ik een klein stukje vlees er af knip en dat aanbiedt, dan pakken ze de stukje vlees, en daarna willen ze (ik moet zeggen Jazz)  wel de eendenpoot vreten. Soms vreet ze het gewoon als ik het aanbiedt. Ja uithongeren kan je proberen, maar ik ben daar niet zo goed in als het om Jazz gaat, ze is atlijd té mager geweest, maar nu ze iets dikker is vindt ik het ook niet zo moelijk om haar gewoon te laten als ze niet wil eten. Gister wilden ze niet, ik heb haar bak met eten in de ijskast gezet......... vanavond krijgt ze het opnieuw, alleen als het iets is wat ze echt kennelijk niet lust, dan wil ik nog alternatieven aanbieden, en eendenpoten zijn net zo iets als duiven..... sommige honden zijn er niet gek op. Ik denk dat het nog wat uitmaakt of het wilde eend of tamme eend is, maar wellicht dat andere daar meer ervaring mee hebben. Ik klungel gewoon door, biedt aan, stukjes, hele poten, als ze het eet, prima, zo niet, dan een ander keer. Ik weiger echter om het weg te gooien, uiteindelijk lukt het altijd wel om Jazz te overtuigen om het te eten. De andere twee doen er helemaal niet moeilijk over, vreten het achter mekaar op, alleen Duif..... dat wil Bess en Dot ook niet, Jazz af en toe een klein stukje, maar echt enthuiast is ze niet over duif, zal ze volgens mij ook nooit worden ;)
Door tt-tjes
#622451
FuegoTinto schreef: Ik denk dat ze ijdel zijn en hun mooie snoetjes niet vuil willen maken ;) ;)
Als het dat zou zijn dan zouden ze ook niet door de modder racen buiten denk ik ;)

De eendekarkassen en nekken en lamsribben van Corinne eten ze wel, sinds ik spullen heb van IC willen ze het niet meer.
KVV is ook in een keer niet lekker meer.

Uithongeren ben ik ook geen ster in, Balou is ook altijd veel te mager dus probeer ik hem ook te lijmen met iets anders. Misschien licht het toch daar aan dat ze daardoor niet goed eten. Hij weet dat er toch iets anders voor in de plaats komt.
Ik doe dat ook dat ik iets aanbiedt, 5 min. laten staan, dan weghalen. Maar ze houde het dus dagen vol om niet te eten.
Ik vindt het ook zonde om het weg te moeten gooien, maar KVV kun je bijv. niet terug in vriezen en na een paar dagen is het toch niet goed meer.
Ik gooi op dit moment voor meer geld in de Kliko als dat er opgegeten wordt.
Door bas rouge
#622477
De eendenpoten van IC lust een van mijn honden niet en mijn kleinste hond lust ze wel maar heeft er echt moeite mee ze te kraken. Hij doet het wel en het lukt hem ook maar ik geef hem daarom en Rein omdat ie het niet lust de eendennekken van Canis Naturalis (van Corine denk ik dat ze komen?).

Zijn je honden wel gewend aan het eten van bot? Ben je gestart met kippennekken en zo verder? Gek is dat soms dat honden geen vlees en botten willen eten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#622510
Volgens mij heb jij gewoon een paar verschrikkelijke zeikers rondlopen. Maakt zo te lezen niks uit wat je ze voorzet :(
Hier is er 1 van de 9 die de eendepootjes van Ic niet lekker vindt en dat is ook meteen het enige wat geweigert wordt.
Door tt-tjes
#622512
je hebt helemaal gelijk, zijn idd vreselijke zeikers. Ik moet alleen nog een manier vinden om ze dat af te leren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#622537
tt-tjes schreef: je hebt helemaal gelijk, zijn idd vreselijke zeikers. Ik moet alleen nog een manier vinden om ze dat af te leren.
Lees ze anders eens wat Strombeck-recepten voor  ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door