Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#620736
Karin & Pyrs schreef: Is het een boek voor m.n.  voor toekomstige BARFERS of ook geschikt voor mensen die KVV willen gaan voeren ?
Beide.

Het boek gaat eerst in op wat gezondheid nu eigenlijk is en waarom een hond hoort te eten waar ie voor gebouwd is. Dan verteld het waarom brokken niet gezond zijn. Deze hoofdstukken zijn voor beide interessant, toch? Dan komt er een deel aan bod over de stromingen en zelf aan de slag gaan. Ik vind dit ook voor mensen die versvlees voeren interessant. Bovendien wil de gemiddelde mens die versvlees voert ook wel eens zelf een maaltijd samenstellen. Het boek verteld ook over bacterieen en hygiene. Ook voor de versvleesvoerder boeiend. En versvlees wordt in ieder geval genoemd. Wel worden de nadelen van versvlees aangehaald (en dat is dat je als eigenaar niet weet wat er in het voer zit en dat je hond niet kauwt - en ik vind dat zeer terecht), maar tevens wordt uitgelegd hoe je daar mee om moet gaan.
Door roefus
#620808
Ine schreef: Ik wil het boek ook, kan ik het aan mijn da uitlenen ;) ;D
Ik kom zelden bij de da (laat ik het afkloppen).
Maar eigenlijk heb ik het met mijn huidige da (maar ook de voorgangers elderd) nog nooit over voeding gehad.
Zij hebben er nooit naar gevraagd en ik ben er nooit over begonnen.
Slechts één keer een vervanger gehad (toen Sjors heel ziek ineens werd) en yesss...deze meneer begon (zonder dat-ie wist wat het beestje mankeerde) meTEEN over voeding, namelijk: dat ik 'enkel en alleen' maar brokjes mocht geven.
En geen rodi en blikjes (wat ik indertijd voor de helft erbij gaf, want ik had nog nooit van barf gehoord).
Tja...laat ik nou zeggen dat die vent me toch al niet aanstond en dat ik er niet over peinsde om te doen wat hij zei.

Met andere woorden: ik heb er geen idee van wat mijn huidige da van 'vers' vindt.
Maar er is mij verder levenslang nog nooit door een da gezegd dat ik mijn honden/kat op de brok moest zetten.
Ben ik een uitzondering?  ;D
#620833
roefus schreef: Ik kom zelden bij de da (laat ik het afkloppen).
Maar eigenlijk heb ik het met mijn huidige da (maar ook de voorgangers elderd) nog nooit over voeding gehad.
Zij hebben er nooit naar gevraagd en ik ben er nooit over begonnen.
Slechts één keer een vervanger gehad (toen Sjors heel ziek ineens werd) en yesss...deze meneer begon (zonder dat-ie wist wat het beestje mankeerde) meTEEN over voeding, namelijk: dat ik 'enkel en alleen' maar brokjes mocht geven.
En geen rodi en blikjes (wat ik indertijd voor de helft erbij gaf, want ik had nog nooit van barf gehoord).
Tja...laat ik nou zeggen dat die vent me toch al niet aanstond en dat ik er niet over peinsde om te doen wat hij zei.

Met andere woorden: ik heb er geen idee van wat mijn huidige da van 'vers' vindt.
Maar er is mij verder levenslang nog nooit door een da gezegd dat ik mijn honden/kat op de brok moest zetten.
Ben ik een uitzondering?  ;D
Laat ik nu bijna zeker weten, welke meneer dat was! ;)
Mijn da is ook brokkenmens, maar ziet wel elke keer, dat mijn honden er prima en gezond uitzien. Ik kom daar ook alleen voor bultjes en ongelukjes en voor het nakijken en enten van een nest.

Maar heeft tannetje een e-mailadres om het boekje te bestellen?
Anders misschien maar per PB?
#621023
Hallo jongens, Tannetje heeft even vakantie 8) Het was de bedoeling om het boek na mijn vakantie te lanceren en ik moet ook nog even overleggen
met de uitgever over promotionele activiteiten.
Dan komt het ook op mijn website.

Voor de superongeduldigen: 14,95 overmaken op rekening 29.31.54.473 onder vermelding van je adres en postcode en dan ben je vanaf 4 september de eerst volgende die het boek heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door