Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Oso-Bayou
#620155
Meneer de huskey is nu anderhalf jaar in Nederland en begint zich aan te stellen met eten. :puke:

Gisteren was zijn vastendag en kreeg hij een strottehoofd, normaal geen probleem maar nu liet hij het liggen, ging er naast liggen, heel zielig kijken en zuchten. :cry2:  Na 10 min. kwam ik naar buiten en hij likte er even aan en weer heel zielig volledig plat ernaast gaan liggen.  ??? Geen probleem, etenstijd is voorbij dus opbergen de handel. Toch blijft in je achterhoofd de vraag zeuren, "zou hij ziek zijn? " 's Middags hetzelfde spelletje, dus 's avonds weer voorgezet, alleen 2 uur later dan hij gewend was. Na veel zuchten en de aankondiging van mij "nog 5 min. dan gaat het eten weg" at hij het helemaal op. :yes:

Vandaag parelhoen gegeven  :yucky: en ja hoor het spelletje begint weer van voren af aan, dus na 15 min. weggepakt. Hij heeft nu echter pech, krijgt het vanmiddag niet aangeboden, dus kijken of hij vanavond eet. Parelhoen heeft hij vandaag voor het eerst, kip kalkoen en eend eet Oso wel.

:whistling: Verwende kieskeurige Spanjaard. :whistle:
Door Mevroi Kruim
#620184
Verwende krengen zijn het  >:( >:( >:( gewoon een paar dagen niks, dan gaan ze hun eten weer waarderen  8)
k heb hier ook zo'n zeurneur die af en toe vindt dat pens en kopvlees wel heeeeel veel werk zijn, en demonstratief gaat zuchten van lamsribben. Paar vastendaagjes en het is zo weer over.
En mocht hij idd niet lekker zijn dan kan ff niks eten ook geen kwaad. Net als met kinderen, als ze niet willen eten als ze zich niet lekker voelen hebben ze daar meestal een goeie reden voor en dan krijg je de rekening in de vorm van kots/diarree gepresenteerd als je toch doorzet.
Door Oso-Bayou
#620301
Kruimel schreef: Verwende krengen zijn het  >:( >:( >:( gewoon een paar dagen niks, dan gaan ze hun eten weer waarderen  8)
Paar vastendaagjes en het is zo weer over.
Gelijk heb je!!!

::) Eventjes hard  >:( optreden doet wonderen ::)
Door Oso-Bayou
#620318
Hoe lang is zij al in Nederland?

Tot gisteren (dus al anderhalf jaar) at Oso ook alles op wat hij kreeg.

Pssst...niet hardop zeggen.... ik vind het eigenlijk leuk dat meneer nu zo zeker van zijn eten is dat hij kieskeurig  :g: durft te zijn.
Door Happy Tail
#620404
hier is er ook een aan het mutsen....
zelf met de lamspens, die had ik nu 3 keer achter elkaar aangeboden, ze krijgt alleen savonds, maar weer liet ze em liggen...Tja dan toch maar een zakje met wat anders en dat ging er wel in. Mischien dat deze pens toch echt niet lekker was, wie zal het zeggen.
Nu is Baya ook nog een ietsie schijnzwanger, dus dan is ze helemaal een muts met eten soms.
tja dan maar een dagje niks en de dag erna weer proberen als ze het na 3 keer nog niet wil, dan gooi ik het wel weg, want dan gaat mijn koelkast te zeer stinken.
Door Oso-Bayou
#620549
Oso heeft om 20.30 uur nog een keer de parelhoen gegeven, in eerste instantie .... :yucky: neus optrekken, maar ik had om 18.00 uur Thirza opgehaald
(zijn droomvrouw) :smitten:  en nu was het gemakkelijk. :biggrin2:  ::)
Thirza at haar portie (hart) binnen. Toen dat op was ben ik naar buiten gegaan en in het voorbij lopen gezegd: "nog 5 minuutjes, dan mag Thirza naar buiten en dan eet die het op".
Toverwoorden.... de liefde gaat toch niet zover dat hij de hele dag niets eet en het voot Thirza laat liggen. :nono2:

Blijkbaar toch niet zo vies?.. binnen 2 min....geen parelhoentje meer te bekennen. :whistle: :whistling:

Thirza :sleep1:    Oso :sleeping:  naast elkaar.

Welterusten.....
Laatst gewijzigd door Oso-Bayou op wo 23 aug 2006, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#620569
ach ja, is dat zo'n spanjaard die eerst zijn leven heel zielig achter de tralies zat te slijten en niets anders kreeg als brood o.i.d.?
Waar van je dacht, kom laat ik hem eens lekker verwennen?

luxe....went snel hoor....

mijn spanjaard is nog steeds een kliko behalve....runderstrot, kippenlever, konijn...

Karin
Door roefus
#620573
Gelukkig maar dan, dat die Spanjaardjes wat kieskeuriger worden  :D
Zijn ze lekker helemaal ingeburgerd en voelen zich thuis en veilig (ook wat eten betreft).  :D :D :D
Door Oso-Bayou
#620768
roefus schreef: Zijn ze lekker helemaal ingeburgerd en voelen zich thuis en veilig (ook wat eten betreft).  :D :D :D
:) Dat bedoel ik...

Ik kan het wel waarderen ;)
Door chellie
#621000
Oso-Bayou schreef: Hoe lang is zij al in Nederland?

Tot gisteren (dus al anderhalf jaar) at Oso ook alles op wat hij kreeg.

Pssst...niet hardop zeggen.... ik vind het eigenlijk leuk dat meneer nu zo zeker van zijn eten is dat hij kieskeurig  :g: durft te zijn.
nog geen drie maanden...zou het kunnen dat ze ook kieskeurig zou worden ben benieuwd...volgens de mevrouw van het asiel kregen ze in Spanje kipkarkassen....belachelijk dacht ik toen nog  :o
Door Oso-Bayou
#621141
chellie schreef: nog geen drie maanden...zou het kunnen dat ze ook kieskeurig zou worden ben benieuwd...volgens de mevrouw van het asiel kregen ze in Spanje kipkarkassen....belachelijk dacht ik toen nog  :o
Wacht rustig af, haar tijd om de grens te bepalen komt nog wel... ;D ;D
Oso was een kettinghond. Als pup leuk, maar dan begint het puberen en jaaaa >:( dan wordt zo'n pupje in de ogen van dat baasje lastig.
NIETS MEE AAN TE VANGEN.... aan de ketting dus  :boo: :boxing:

Nu is hij voor mij een geweldige alameringshond. Hij waarschuwt als ik moet gaan zitten als ik een epiletisch insult krijg...  8) 
Lastig hè ??  ::)  :-*
Door bloemetje
#621242
Oso-Bayou schreef:
Nu is hij voor mij een geweldige alameringshond. Hij waarschuwt als ik moet gaan zitten als ik een epiletisch insult krijg...  8) 
Lastig hè ??  ::)  :-*
Hoe is het mogelijk  :o. Ik heb dat vaker gehoord maar ik vraag me nog altijd af hoe ze dat nou zien!
Door Oso-Bayou
#621276
[quote="bloemetje"]
maar ik vraag me nog altijd af hoe ze dat nou zien!
[/quote]

;D ;D ze kunnen het niet zien  maar voelen de vaak zeer geringe verandering die vooraf gaat aan een absence of een insult.  ;)
Hoe ze moeten waarschuwen kun je hen ook niet aanleren, want elke hond doet dit op zijn eigen manier.

:2funny: Oso hoefde daarom niet in training, maar  :o IK  :o moest leren reageren op zijn manier van waarschuwen.  :2funny:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door