Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vandunes
#619110
Hoi ik vind het soms moelijk om porties te maken die helemaal volgens het schema en volgens de juiste percentages kloppen. Daarom krijgt de hond sowieso de aanbevolen hoeveelheid volgens de percentages (50% vleesbot, 15% groente, 15 % orgaan, 15% spiervlees, 5% suppl/rest) maar soms wat meer dan dat omdat het beter uitkomt met verdelen. Als de hond niet dik wordt en het goed doet zal dit toch geen kwaad kunnen??

Greetz Jacqueline
Door Ine
#619116
vandunes schreef: Hoi ik vind het soms moelijk om porties te maken die helemaal volgens het schema en volgens de juiste percentages kloppen. Daarom krijgt de hond sowieso de aanbevolen hoeveelheid volgens de percentages (50% vleesbot, 15% groente, 15 % orgaan, 15% spiervlees, 5% suppl/rest) maar soms wat meer dan dat omdat het beter uitkomt met verdelen. Als de hond niet dik wordt en het goed doet zal dit toch geen kwaad kunnen??

Greetz Jacqueline
Tel alles eens per week en verdeel het dan in 7 pakjes. Is helemaal niet erg, als hij de ene dag iets meer en d andere iets minder krijgt!
Op die manier krijgt hij alles netjes in verhouding binnen in een week tijd! ;)
Door 202Spots
#619117
vandunes schreef: Hoi ik vind het soms moelijk om porties te maken die helemaal volgens het schema en volgens de juiste percentages kloppen. Daarom krijgt de hond sowieso de aanbevolen hoeveelheid volgens de percentages (50% vleesbot, 15% groente, 15 % orgaan, 15% spiervlees, 5% suppl/rest) maar soms wat meer dan dat omdat het beter uitkomt met verdelen. Als de hond niet dik wordt en het goed doet zal dit toch geen kwaad kunnen??
Greetz Jacqueline
Je bedoeld de ene keer (zeg maar) 300 gram...en de volgende keer 350 of 400 gram?
Das niet erg hoor.
Ik weeg niks...de ene kip is groter dan de andere, en niet alles nekken zijn precies het gewicht wat ik moet geven....dus maakt niks uit.
Gebruikersavatar
Door pike
#619277
Ik kijk tegenwoordig naar de hoeveelheid die ik inkoop. Pike is bijvoorbeeld berekend op 290 gram vleesbot per dag. Als ik dan bijvoorbeeld 3 kilo kippevleugels heb verdeel ik dat in 10 porties dan zit ik altijd goed. Zo doe ik dat ook met orgaan en spier.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#619482
vind ik ook moeilijk. Ben pas een week volledig rauw aan het voeren. En vooral met meer honden (2 oudere gecastreerde teven en een jonge reu) vind ik het nogal eens moeilijk. Of ik maak het mezelf moeilijk :-[
Zal wel wennen zijn denk ik dan maar.
Ben blij met mensen (en forums) om me heen, die als ik het ff niet meer weet mij kunnen helpen.
Door Lizzy
#619541
Bedoel je meer in gewicht of meer van het ene of het andere voedingsmiddel?

In beide gevallen vind ik dat het geen kwaad kan. Weet je, die percentages en hoeveelheden zijn richtlijnen. Maar als ik honger heb eet ik ook wel eens een extra boterham. En dan bereken ik ook niet via de schijf van vijf of ik nog wel genoeg van het een of het ander heb gegeten.

Hiermee bedoel ik nou ook weer niet te zeggen dat je de percentages vervolgens maar in de prullenbak moet gooien! Want dat is nou ook niet het geval. Het is wel de bedoeling dat je met wat verstand blijft voeren en niet van bepaalde voedingsmiddelen echt chronische/categorisch teveel of te weinig gaat voeren. Maar het steekt niet op een paar grammen.

En als je bijv. de ene week vrij veel orgaanvlees hebt gevoerd, dan geef je de week erop gewoon wat minder. En als je de ene dag veel vleesbot hebt gevoerd, geef je de andere dag geen vleesbot of minder. En als je bijv. op een dag sowieso meer voer hebt gegeven als dat je gewend bent; geen probleem, geef je gewoon de dag erop wat minder.
Door vandunes
#621054
Ik bedoel inderdaad echt het gewicht. Maar wat ik van jullie allemaal lees is wat ik zelf eigenlijk ook al dacht dat het niet op de gram aankomt. Jongens bedankt en barfse! Doei
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door