Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#62977
Lupa schreef: ik kan je verzekere dat het allebei stinken!
maar ja wat is stinken?
mijn man gaat over de nek ik niet ;D ;D
De mijne ook! ;D ;D ;D
Door jeanne
#62982
Lizzy schreef:
Ja, dat heb ik daarstraks ook nog zo gedaan, ik knip alles doormidden met de schaar: pens, kippevleugel, soepkippen, stukken vlees, hahhahahaha

Weet je wat ik toch handiger vind? De pens knippen! Ik heb een hele scherpe huishoud-schaar. De lap pens leg ik dan in de gootsteen en dan knip ik er stukken af. Gaat (vind ik) beter als met een mes.
Door Paul_Barte
#62985
Heeft er iemand een hele grote schaar voor mij te leen??

Kan namelijk heel goedkoop aan een olifantenpens komen ;D
Door Lizzy
#62988
Paul_Barte schreef: Heeft er iemand een hele grote schaar voor mij te leen??

Kan namelijk heel goedkoop aan een olifantenpens komen ;D
Kom maar halen hoor ;D
Door jeanne
#62990
Paul_Barte schreef: Heeft er iemand een hele grote schaar voor mij te leen??

Kan namelijk heel goedkoop aan een olifantenpens komen ;D
joh, dan komt Janneman wel ff met het zwaard langs!
Door tieneke
#63015
Paul_Barte schreef: Heeft er iemand een hele grote schaar voor mij te leen??

Kan namelijk heel goedkoop aan een olifantenpens komen ;D
:o :o :o
Door K@rin
#63207
Ik had net zitten bedenken, dat ik ze wel een hele schapenpens kon geven, dat ze daar dan lekker lang mee bezig waren ::)
Dat kan dus ook tegenvallen ...
Hoeveel weegt eigenlijk zo'n schapenpens ongeveer ?
Kan je dat als vervanging van een brok-maaltijd geven of is dat te eenzijdig.
Mijn plan was dus, om ze een schapenpens te geven, 's avonds, wanneer ze een brokkendag hebben.
Normaal eten ze bij een verse maaltijd ca. 500 gram Carnibest.
Het zou dus ter vervanging van een brokmaaltijd zijn, NIET ter vervanging van de Carnibest ...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#63211
Karin & Pyrs schreef: Ik had net zitten bedenken, dat ik ze wel een hele schapenpens kon geven, dat ze daar dan lekker lang mee bezig waren ::)
Dat kan dus ook tegenvallen ...
Hoeveel weegt eigenlijk zo'n schapenpens ongeveer ?
Kan je dat als vervanging van een brok-maaltijd geven of is dat te eenzijdig.
Mijn plan was dus, om ze een schapenpens te geven, 's avonds, wanneer ze een brokkendag hebben.
Normaal eten ze bij een verse maaltijd ca. 500 gram Carnibest.
Het zou dus ter vervanging van een brokmaaltijd zijn, NIET ter vervanging van de Carnibest ...
Ik geef 1 keer in de week een maaltijd die alleen uit vuile pens bestaat. No problemos.
Wat een schapenpens weegt weet ik zo niet, maar ze krijgen hier dan ipv een pond CB een 800 gram (gemiddeld) aan pens.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 09 mar 2004, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63646
Lizzy schreef:

Weet je wat ik toch handiger vind? De pens knippen! Ik heb een hele scherpe huishoud-schaar. De lap pens leg ik dan in de gootsteen en dan knip ik er stukken af. Gaat (vind ik) beter als met een mes.
ja zo doe ik het ook :D
Door Lupa
#63648
hoeveel pens mag eigenlijk Lupa hebben?
ik geef haar 1 keer per week een pensdag.
ik geloof dat ik vandag te veel gegeven heb :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63656
Lupa schreef: hoeveel pens mag eigenlijk Lupa hebben?
ik geef haar 1 keer per week een pensdag.
ik geloof dat ik vandag te veel gegeven heb :-[
ik zou gewoon ook iets meer doen dan wanneer ze een kvv krijgt.Ik weeg het niet de pens ik verdeel gewoon een kilo over de 4 dames
Gebruikersavatar
Door Angelique
#63753
sylvia schreef:
ik zou gewoon ook iets meer doen dan wanneer ze een kvv krijgt.Ik weeg het niet de pens ik verdeel gewoon een kilo over de 4 dames
Dat zou bij mij nou weer dierenmishandeling zijn. ;D

Ik vul de bakken af, meestal komt dat erop neer dat het 1,5 keer het KVV (CB) gewicht is.
Door Twister
#63771
Nou ik ben benieuwd: Heb zaterdag bij Corine pens mee genomen (eigenlijk vergeten te vragen of het runder of schaap is) En morgen ga ik het hier de doggies geven....

Ik geloof dat ik het ze uit voorzorg maar in de tuin ga geven en dan hopen dat het niet knokken wordt :-\
Door Lupa
#63809
Angelique schreef:

Dat zou bij mij nou weer dierenmishandeling zijn. ;D

Ik vul de bakken af, meestal komt dat erop neer dat het 1,5 keer het KVV (CB) gewicht is.
nou dan heb ik niet exstreem veel gegeven ::)
ik heb denk ik 1 kilo gegeven, maar ze moest smiddags heeeeeeeeeel hart nodig poepen :P
het kwam eruit een sort dunne cement :P
het is weer goed hoor maar vraag me toch af waar het aan gelegen heeft.
Tika heeft vanacht gekots, stukkjes pens :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door