Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Twister
#64251
Dat klinkt lekker opbeurend, de pens ligt hier nu te ontdooien. Heb eigenlijk geen idee of het een schapenpens is of een runderpens..... ???
Door casangio
#64268
Lupa schreef: vandag heeft Lupa(en uiteraard de kleine cavia's ook) schapen pens gekrijgen.
Voor Lupa heb ik gewoon en hele scapen pens gegeven, ik dacht daar is zij een tijdje mee zoet, nou mooi niet in 2 minuten was het weg ::)
dat is toch niet normaal?
Hoi
Gisteren heb ik ook voor het eerst bij de turkse slager twee schapenpensen kunnen kopen. Hij had ze wel gespoeld maar ze waren nog donker bruin. Ik heb 1 pens in drieen gesneden en ze hadden het stuk ook zo op ondanks dat het hartstikke taai was. Dus daar zijn ze inderdaad GEEN tijdje mee zoet. Zelfs met de botten zijn ze hier niet meer een tijd zoet, ze hebben ze in een mum van tijd binnen. En geef ik dan een dragend bot, wat ik wel eens heb gedaan, dan kraken ze dat ganse bot en dat gaat dan ook naar binnen behalve een paar scherpe stukjes. Ik durf ze nu geen dragende botten meer geven, want een kennis van me die barft is naar de da moeten gaan omdat een tand bij d'r hond was afgebroken. Dus ik geef alleen nog ribben, het liefst had ik ook nog schouderbladen, maar dat hebben ze hier bijna nooit, dus ik houd het op ribben i.v.m. het gebit. Dus inderdaad de pens is in een "mum"van tijd op, helaas :'( :'( :'( :'( Een lekker knookje is er hier niet meer bij want knookjes zijn altijd dragend of heb ik het nu verkeerd ??? ??? ??? ??? Zijn alle knoken dragend ??? ??? ???
Laatst gewijzigd door casangio op do 11 mar 2004, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#64271
Ollie schreef: ; Maar ik ben bang dat ik over mijn nek ga :-X
Zo erg is he nu ook weer niet met verse pens, vind ik.
Ik had ze gisteren voor het eerst (voerde hiervoor rodi pens) maar het viel mij 100% mee. Nu moet ik wel zeggen dat er geen inhoud mee inzat, maar de geur viel me mee. Ik ben zelfs nog een paar uur met de honden gaan lopen en die pens lag in plastic zakken in de auto en je rook er niets van ;) ;) ;) Dat kon omdat de temperatuur gisteren hier erg laag was en er een fikse wind was, dus dan is het koud in de auto. ;D ;D
Laatst gewijzigd door casangio op do 11 mar 2004, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#64274
Lupa schreef: ik heb weleens mee gemaakt dat ik ergens voor heel goed koop boekmaag kon krijgen voor bijna niks, alleen het was niet omgespoelt.
Ik dacht dat geeft niet dat is gezond!!!
heb het aan de honden gegeven het was een feest, ze begonnen daarmee te schudden, tegen de kolekast de stoelen zaten er onder, en de de stront(wat dat is het eigenlijk wat er in zit) hing aan de muren :-\ :-\ :-\
stank heeft denk ik een week erin gezeten.
daarna ben ik toch in de tuin gaan voeren ;D
Wat ben ik blij, als ik dat lees, dat die turkse slager mij de pens niet met inhoud wilde verkopen. Hij had het over over "poep". Ik dacht altijd dat er allemaal gras, zaden, enz in de maag van een schaap of koe zat. Nee,hoor hij wilde ze perse uitspoelen. Hij heeft me dus behoed voor een GROTE schoonmaak ;) ;) ;)
Door K@rin
#64924
Ik krijg volgende week een stuk of 10 schapenpensen, dus ik ben benieuw hoelang het feest hier zal duren ;D ;D
Laatst gewijzigd door K@rin op vr 12 mar 2004, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#64994
Karin & Pyrs schreef: Ik krijg volgende week een stuk of 10 schapenpensen, dus ik ben benieuw hoelang het feest hier zal duren ;D ;D
Waarschijnlijk net zo lang als hier.

10 tot 120 seconden. Een Qwikkie dus ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door