Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#612996
herder_lover schreef: dus als ik het goed begrijp zijn we wel allemaal begaan met dieren en de manier van slachten, maar ben ik dus zeker niet de enige die aan haar portomonee denkt  :-[
Maar ben wel degene die asociaal is en geen respect heeft voor dieren. Iets klopt er niet he?
Nee Elaine, je schreef zelf op pagina 1 dat het je geen barst interesseerde en daar reageerde ik op. Want ja, wat je in eerste instantie schreef, waar je dus zelf later op terug kwam, dat vind ik inderdaad behoorlijk respectloos.

Ik vind woorden als asociaal, in deze context, overigens ook veel te ver gaan en gewoon niet in de discussie passen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 11 aug 2006, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#613011
Ine schreef: Sorry, maar we leven niet allemaal in welstand! :-\
Er zijn mensen, die van een minimum rond moeten komen, die zouden dus geen vlees mogen eten en geen hond mogen hebben!
Deze opmerking getuigt niet van compassie naar de mensen, die bijna niets hebben en toch zo hun best doen om hun huisdier een passende voedig te geven.
Onzin. Ik leef ook van het minimum, maar dat betekent nog niet dat ik geen concessies kan doen op dit gebied. Ik eet geen vlees. Dat hoeft niet iedereen te doen, maar als je puur en alleen aan je portemonnee denkt en voorbij gaat aan het dierenleed en niet inziet dat je door dit soort vlees te consumeren zelf de handel mede in stand houdt, maar ondertussen wel iedere dag een stuk vlees eet, wat simpelweg niet nodig is en daarbij niet eens gezond, dan vind ik dat een vorm van asociaal zijn naar dieren toe.
Door Boefke
#613041
herder_lover schreef:want ik weet inmiddels dat er meerderen het met mij eens zijn, maar durven hier om erg begrijpelijke redenen, niet te reageren
Jammer als mensen niet durven te reageren. Ik ben erg fel op dit onderwerp (zoals op wel meer onderwerpen ;)), maar ik keur echt geen mensen af omdat ze vlees van de bioindustrie eten. Ik koop het ook voor mijn hond. En mijn vriend eet zelf ook vlees van de bioindustrie. Niet dagelijks, maar hij koopt geen biologisch omdat hij het te duur vindt en dit de overheid verwijt. Uit vorige postings begrijp je wel hoe ik daarover denk >:( Maar wij wonen vrolijk samen onder 1 dak 8)
Door Antonia
#613049
herder_lover schreef:
maar ben ik dus zeker niet de enige die aan haar portomonee denkt  :-[
Ik weet zeker dat je niet de enige bent die aan de portomonnee denkt. Helaas heb ik ook geen geldboompje in mijn tuin.
herder_lover schreef:
(of een aantal dus van jullie, want ik weet inmiddels dat er meerderen het met mij eens zijn, maar durven hier om erg begrijpelijke redenen, niet te reageren)
Het verbaast me en ik vind het ook jammer dat er wellicht mensen zijn die niet durven te reageren. Als die mensen er zijn, dan zullen ze daar hun redenen voor hebben, maar eerlijk gezegd: begrijpelijk vind ik het niet.
Door herder_lover
#613055
ik ben echt niet  tegen een discussie (en dat weten velen intussen wel  ;) ) maar wil niet op de man gespeeld worden. Ik heb een mening en jullie ook. Maar in een hoekje gedrukt worden, vind ik niet leuk en ook niet prettig. Ik mag net als een ander mijn mening verkondigen. En als ik aangeef gewoon vlees te kopen in de winkel en er echt niet bij stil te staan hoe het dier aan zijn einde is gekomen, lijkt me dat ook mijn goed recht.
Dat een ander er wel bij stil staat, maar net zo goed dat zelfde stuk vlees koopt, snap ik niet. :-\
Uiteindelijk maakt het geen barst uit dus. Ik denk er niet bij na en vind dat dieren er voor ons zijn, en ik koop het. En een ander denkt er wel over na, vindt niet dat de dieren er voor ons zijn, maar koopt uiteindelijk het ook. Ik zie geen verschil hoor: het dier is dood, het wordt verkocht en wij allemaal kopen het  ::)
En ik blijf erbij: het mag best diervriendelijker, en er mag ook meer controle op zijn. Ook het diervervoer vind ik vaak stuitend en onnodig. Heb ook niet beweerd dat ik erachter sta of zo, geef alleen aan dat ik in de super gewoon vlees koop. Zonder erover na te denken hoe het dier aan zijn einde is gekomen en op dat moment me ook niet interesseert. Als ik beelden op tv zie, natuurlijk wel! BEn ook mens hoor, hou echt wel van dieren, maar daar mogen jullie anders over denken, vind ik ook prima. Zolang ik maar weet hoe ik in het leven sta. En als sommigen dat aso vinden, respectloos en mij daarvan betichten, sla ik de bal graag terug: dan vind ik het aso en respectloos om mij zo te bejegenen. Dit geld niet voor iedereen, maar wel voor sommigen.
Ik sta niet achter mishandeling. Op geen enkele wijze. Maar ik laat mijn stuk vlees niet staan, niet voor mij, niet voor het gezin en ook niet voor mijn honden.
EN of vlees al dan niet gezond is en dat je zonder kan, daar zijn ook de meningen over verdeeld.
Laatst gewijzigd door herder_lover op vr 11 aug 2006, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#613058
herder_lover schreef: dus als ik het goed begrijp zijn we wel allemaal begaan met dieren en de manier van slachten, maar ben ik dus zeker niet de enige die aan haar portomonee denkt  :-[
Maar ben wel degene die asociaal is en geen respect heeft voor dieren. Iets klopt er niet he?
Nogmaals: ik heb ook liever dat de dieren niet hoeven te lijden, dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Ik heb wel respect voor wat leeft hoor, maar ik kom er eerlijk voor uit dat ik ongeacht wat, kies voor vlees. En dat doen we hier allemaal! En dat ik dan aangeef dat ik een dood dier als een dood dier zie, dat mag niet. Je moet ze liefdevol en respectvol slachten? Ja sorry hoor, nogmaals, onnodig lijden is niet nodig, maar het is wel een dier die we uiteindelijk allemaal voor consumptie gebruiken.
En dat de een meer centen heeft (of over heeft) dan een ander, moet men zelf weten. Maar zeg niet dat je eigenlijk het niet eens bent met de bio-industrie en koop wel het vlees dat ervan daan komt! Dát vind ik erg hypocriet en ook niet getuigen van respect.
Maarja, daar zullen jullie (of een aantal dus van jullie, want ik weet inmiddels dat er meerderen het met mij eens zijn, maar durven hier om erg begrijpelijke redenen, niet te reageren) het niet mee eens zijn. Dat mag hoor, maar laat mijn mening ook in zijn waarde aub.... :-\
Denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen hier op Bp er niet van wakker liggen hoe een beest is geslacht en hoe het is grootgebracht...maar 1 ding telt en dat is zo goedkoop mogelijk vlees kopen...ik kijk al naar mezelf als er weer een aanbieding is ;)
Door roefus
#613060
herder_lover schreef: ik ben tegen een discussie (en dat weten velen intussen wel  ;) ) maar wil niet op de man gespeeld worden. Ik heb een mening en jullie ook. Maar in een hoekje gedrukt worden, vind ik niet leuk en ook niet prettig. Ik mag net als een ander mijn mening verkondigen. En als ik aangeef gewoon vlees te kopen in de winkel en er echt niet bij stil te staan hoe het dier aan zijn einde is gekomen, lijkt me dat ook mijn goed recht.
Dat een ander er wel bij stil staat, maar net zo goed dat zelfde stuk vlees koopt, snap ik niet. :-\
Uiteindelijk maakt het geen barst uit dus. Ik denk er niet bij na en vind dat dieren er voor ons zijn, en ik koop het. En een ander denkt er wel over na, vindt niet dat de dieren er voor ons zijn, maar koopt uiteindelijk het ook. Ik zie geen verschil hoor: het dier is dood, het wordt verkocht en wij allemaal kopen het  ::)
En ik blijf erbij: het mag best diervriendelijker, en er mag ook meer controle op zijn. Ook het diervervoer vind ik vaak stuitend en onnodig. Heb ook niet beweerd dat ik erachter sta of zo, geef alleen aan dat ik in de super gewoon vlees koop. Zonder erover na te denken hoe het dier aan zijn einde is gekomen en op dat moment me ook niet interesseert. Als ik beelden op tv zie, natuurlijk wel! BEn ook mens hoor, hou echt wel van dieren, maar daar mogen jullie anders over denken, vind ik ook prima. Zolang ik maar weet hoe ik in het leven sta. En als sommigen dat aso vinden, respectloos en mij daarvan betichten, sla ik de bal graag terug: dan vind ik het aso en respectloos om mij zo te bejegenen. Dit geld niet voor iedereen, maar wel voor sommigen.
Ik sta niet achter mishandeling. Op geen enkele wijze. Maar ik laat mijn stuk vlees niet staan, niet voor mij, niet voor het gezin en ook niet voor mijn honden.
EN of vlees al dan niet gezond is en dat je zonder kan, daar zijn ook de meningen over verdeeld.
Elaine, meis, houd op met je zo te verdedigen !
Jij plaatst je mening, ik doe dat ook...so what?
En in beginsel hoeven we het niet met elkaar eens te zijn.
Ook best.
Wat geeft dat nou?

Als ik mijn mening geef, hoop ik niet dat ik zo ben dat ik een ander a-sociaal noem.
Of wat voor woorden er ook kunnen vallen.
Dat is zeker nooit de bedoeling.

En ja, hypocriet is iedereen in een bepaald opzicht.
Door roefus
#613062
tieneke schreef: Denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen hier op Bp er niet van wakker liggen hoe een beest is geslacht en hoe het is grootgebracht...maar 1 ding telt en dat is zo goedkoop mogelijk vlees kopen...ik kijk al naar mezelf als er weer een aanbieding is ;)
Nee, ik lig er niet van wakker.
Maar heb er behoorlijk wat moeite mee.
Maar ik denk dat niemand in staat is om dit in zijn uppie te veranderen.
Misschien is zelfs het gevoel dat je er bar weinig aan kunt veranderen, iets waar ik moeite mee heb.
Door Erna
#613075
Ik denk dat het niet zozeer is hoe iemand er tegenover staat maar dat het meer is van: het is de toon die de muziek maakt.

Eerlijk toegegeven..ik schrok ook toen ik las dat het je geen bal interesseerde hoe een dier aan zijn einde is gekomen.
En dat is natuurlijk redelijk respectloos.

In latere berichten nuanceer je je uitspraak en wordt het duidelijker wat je nu eigenlijk bedoelt.
Door Lizzy
#613086
Boefke schreef: Onzin. Ik leef ook van het minimum, maar dat betekent nog niet dat ik geen concessies kan doen op dit gebied. Ik eet geen vlees. Dat hoeft niet iedereen te doen, maar als je puur en alleen aan je portemonnee denkt en voorbij gaat aan het dierenleed en niet inziet dat je door dit soort vlees te consumeren zelf de handel mede in stand houdt, maar ondertussen wel iedere dag een stuk vlees eet, wat simpelweg niet nodig is en daarbij niet eens gezond, dan vind ik dat een vorm van asociaal zijn naar dieren toe.
Ik vind dat het een ander (en dus ook jou niet) niks aan gaat hoe iemand z'n geld besteedt en persoonlijk vind ik het niet OK om daar, met woorden als asociaal, over te oordelen. Laten we dat dus hier op Barfplaats niet doen, OK?
Door Lizzy
#613093
herder_lover schreef: ik ben echt niet  tegen een discussie (en dat weten velen intussen wel  ;) ) maar wil niet op de man gespeeld worden. Ik heb een mening en jullie ook. Maar in een hoekje gedrukt worden, vind ik niet leuk en ook niet prettig. Ik mag net als een ander mijn mening verkondigen. En als ik aangeef gewoon vlees te kopen in de winkel en er echt niet bij stil te staan hoe het dier aan zijn einde is gekomen, lijkt me dat ook mijn goed recht.
Dat een ander er wel bij stil staat, maar net zo goed dat zelfde stuk vlees koopt, snap ik niet. :-\
Uiteindelijk maakt het geen barst uit dus. Ik denk er niet bij na en vind dat dieren er voor ons zijn, en ik koop het. En een ander denkt er wel over na, vindt niet dat de dieren er voor ons zijn, maar koopt uiteindelijk het ook. Ik zie geen verschil hoor: het dier is dood, het wordt verkocht en wij allemaal kopen het  ::)
En ik blijf erbij: het mag best diervriendelijker, en er mag ook meer controle op zijn. Ook het diervervoer vind ik vaak stuitend en onnodig. Heb ook niet beweerd dat ik erachter sta of zo, geef alleen aan dat ik in de super gewoon vlees koop. Zonder erover na te denken hoe het dier aan zijn einde is gekomen en op dat moment me ook niet interesseert. Als ik beelden op tv zie, natuurlijk wel! BEn ook mens hoor, hou echt wel van dieren, maar daar mogen jullie anders over denken, vind ik ook prima. Zolang ik maar weet hoe ik in het leven sta. En als sommigen dat aso vinden, respectloos en mij daarvan betichten, sla ik de bal graag terug: dan vind ik het aso en respectloos om mij zo te bejegenen. Dit geld niet voor iedereen, maar wel voor sommigen.
Ik sta niet achter mishandeling. Op geen enkele wijze. Maar ik laat mijn stuk vlees niet staan, niet voor mij, niet voor het gezin en ook niet voor mijn honden.
EN of vlees al dan niet gezond is en dat je zonder kan, daar zijn ook de meningen over verdeeld.
Nou, zoals geschreven vind ik woorden als aso niet op z'n plaats. Maar jij hebt mijn woorden over respectloosheid blijkbaar ook niet geintepreteerd zoals ik ze bedoeld heb. Want ik heb nergens geschreven dat ik jou een respectloos mens vind. Ik vond de ongenuaceerde uitspraak die je over dieren deed respectloos. Dat is heel wat anders. Maar goed, je hebt je mening inmiddels duidelijk gemaakt. En ik, hoop ik, de mijne.
Door Lizzy
#613095
Erna schreef: Ik denk dat het niet zozeer is hoe iemand er tegenover staat maar dat het meer is van: het is de toon die de muziek maakt.

Eerlijk toegegeven..ik schrok ook toen ik las dat het je geen bal interesseerde hoe een dier aan zijn einde is gekomen.
En dat is natuurlijk redelijk respectloos.

In latere berichten nuanceer je je uitspraak en wordt het duidelijker wat je nu eigenlijk bedoelt.
Denk dat je hier veel, zo niet alles mee hebt gezegd.
Door Boefke
#613104
Lizzy schreef: Ik vind dat het een ander (en dus ook jou niet) niks aan gaat hoe iemand z'n geld besteedt en persoonlijk vind ik het niet OK om daar, met woorden als asociaal, over te oordelen. Laten we dat dus hier op Barfplaats niet doen, OK?
Natuurlijk gaat het mij niets aan hoe mensen hun geld uitgeven :) Ik geloof niet dat er begrepen wordt wat ik ermee bedoel.
Door herder_lover
#613105
Lizzy schreef: Nou, zoals geschreven vind ik woorden als aso niet op z'n plaats. Maar jij hebt mijn woorden over respectloosheid blijkbaar ook niet geintepreteerd zoals ik ze bedoeld heb. Want ik heb nergens geschreven dat ik jou een respectloos mens vind. Ik vond de ongenuaceerde uitspraak die je over dieren deed respectloos. Dat is heel wat anders. Maar goed, je hebt je mening inmiddels duidelijk gemaakt. En ik, hoop ik, de mijne.
oke  :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door