Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#613706
De geitenribben die ik had, waren meestal goed.
Maar ik heb er één serie gehaald, die knoer-hard was.
Daar heb ik het vlees vanaf gesneden en de ribben weggeknikkerd.
Door tt-tjes
#615709
Nou, ik heb geitenribben en lamsribben gehaald bij het IC, welgeteld 10 kilo.

Geloof het of niet, ze vertikken het om ze te eten.

Hoe lang bewaren jullie ze in de koelkast voordat ze de kliko in gaan??

Ik biedt ze elke keer aan, haal ze na 5 minuten weer weg en dan gaan ze de koelkast in.
Dit kun je natuurlijk niet vol blijven houden want dat zijn ze bedorven.
Door bas rouge
#615726
tt-tjes schreef: Nou, ik heb geitenribben en lamsribben gehaald bij het IC, welgeteld 10 kilo.

Geloof het of niet, ze vertikken het om ze te eten.

Hoe lang bewaren jullie ze in de koelkast voordat ze de kliko in gaan??

Ik biedt ze elke keer aan, haal ze na 5 minuten weer weg en dan gaan ze de koelkast in.
Dit kun je natuurlijk niet vol blijven houden want dat zijn ze bedorven.
Wat zonde zeg. Zijn ze wel gewend aan het eten van botten? Eten ze zowel de geiten- als de lamsribben niet? Ik heb eigenlijk nog nooit van een hond gehoord die lam niet wilde eten. Bewaren...?, ik denk een dag of 2, 3 hooguit.
Door tt-tjes
#615737
Ze zijn inmiddels wel gewend om botten te eten, op vakantie had ik wat geitenribjes meegenomen van onze eigen isl. slager. Gingen er in als koek, ook de lamsribjes die ik bij Corinne gehaald had (zaten in Ermelo op de camping) werden graag gegeten.

Nu heb ik ze van het IC, veel goedkoper dan bovenstaande adressen, en met veeeeeeel meer vlees, nu eten ze het niet meer. Ik snap er gewoon helemaal niets meer van. :-\ :-\

Als ik het vlees er af snij dan hoeven ze het ook niet hoor.

De enige verklaring die ik er voor heb is dat het te sterk ruikt of zo??
Door tieneke
#615768
Heb je geen andere ribben meer liggen?
Als ze die wel eten dan weet je meteen waar het probleem ligt ;)
Lijkt me sterk dat de ribben niet meer goed zijn...misschien toch de geur?
Door tt-tjes
#615780
Nee, alleen deze 2 soorten, heb ze pas afgelopen vrijdag gehaald. Ben ook maar een partime Barfer (maar wel met een hele diepvries vol ;D ;D)

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze niet goed zijn, ze ruiken gewoon naar vlees, niet bedorven of zo.

Toen ik er mee thuis kwam en aan het portioneren was kropen ze bijna op het aanrecht!!

Volgens mij heb ik gewoon 2 verwende krengen :D :D

Bij Balou kan ik het me nog voorstellen, die is niet helemaal lekker, hij eet wel bijvoorbeeld wel eend op het moment maar verder niets.
Door Antonia
#615792
tt-tjes schreef: Nee, alleen deze 2 soorten, heb ze pas afgelopen vrijdag gehaald. Ben ook maar een partime Barfer (maar wel met een hele diepvries vol ;D ;D)
Ik denk dat Tieneke bedoelt, heb je nog ribben van je vorige aankoop (van je eigen islamitische slager of uit Ermelo). Je kunt dan vergelijken of het aan het soort ribben of aan deze partij ligt.
Door tieneke
#615819
Antonia schreef: Ik denk dat Tieneke bedoelt, heb je nog ribben van je vorige aankoop (van je eigen islamitische slager of uit Ermelo). Je kunt dan vergelijken of het aan het soort ribben of aan deze partij ligt.
Juist ja ;)
Maar als ik zo verder lees denk ik dat de hondjes er gewoon teveel vlees aan vinden zitten ;D ;D
Stuur ze maar op hierheen...
Door tt-tjes
#615863
Antonia schreef: Ik denk dat Tieneke bedoelt, heb je nog ribben van je vorige aankoop (van je eigen islamitische slager of uit Ermelo). Je kunt dan vergelijken of het aan het soort ribben of aan deze partij ligt.
Sorry :-[ :-[, redelijk blond ;D ;D
tieneke schreef: Juist ja ;)
Maar als ik zo verder lees denk ik dat de hondjes er gewoon teveel vlees aan vinden zitten ;D ;D
Stuur ze maar op hierheen...
Maar eh, hoe had je ze graag bezorgd willen hebben ;) ;)
Door Antonia
#615953
tt-tjes schreef: Nou, ik heb geitenribben en lamsribben gehaald bij het IC, welgeteld 10 kilo.

Geloof het of niet, ze vertikken het om ze te eten.

Hoe lang bewaren jullie ze in de koelkast voordat ze de kliko in gaan??

Ik biedt ze elke keer aan, haal ze na 5 minuten weer weg en dan gaan ze de koelkast in.
Dit kun je natuurlijk niet vol blijven houden want dat zijn ze bedorven.
Ik zou ze in de vriezer leggen en misschien later nog eens proberen. En als het echt niets wordt kun je ze misschien doorverkopen aan iemand bij jou in de omgeving. Weggooien vind ik zonde.
Door tt-tjes
#616064
Antonia schreef: Ik zou ze in de vriezer leggen en misschien later nog eens proberen. En als het echt niets wordt kun je ze misschien doorverkopen aan iemand bij jou in de omgeving. Weggooien vind ik zonde.
Ik heb ze ook in de vriezer, haal er telkens een nieuwe portie uit. Ik blijf het gewoon proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door